mazajns wrote:Elikkäs ongelma on tämä että ilmeisesti hondan omasta pumpusta loppuu hönkä kesken n.130 pyörä hevosen kohdalla. Dynokäyrässä tulee jyrkkälasku 5000rpm/130hv/0.6bar jälkeen ja 6000 kierroksen kohdalla löytyy enää n.60 hevosta...
No tuli sitten mieleen että jos laittaisi ton orggispumpun jälkeen tankin ulkopuolelle asennettavan pumpun kiinni. Eli pumput olisi peräkkäin ja orkkis pumppaisi isommalle pumpulle tavaraa? lisiko tästä jotain haittaa ja saako näin edes mitään hyötyä tuohon rakennelmaan? Civikissä kun tuo pumppu on tankin sisällä niin sinne ei kiinnostaisi ruveta isompaa pumppua väsäämään..
mikä ettei auttais, mutta todennäköisesti siitä hondan omasta pumpusta loppuu tietyn paineen jälkeen tuo tuotto, eli jos ei olis ahtopaine nostamassa bensan painetta pumppu kyllä jaksais tuupata linjaan bensaa vielä paljon suuremmille tehoille...
eli jätät sen vakio pumpun tankkiin ensiöpumpuksi ja laitat vaikka bosch:n pumpun tekemään sitten sen kunnon paineen ja tuoton sinne linjaan yleensä bosch:n pumput jaksaa n. 5 bar. asti pitää tuoton oikeastaan samana, kuin ilman painetta

eli jos bensanpaine normaalisti on 3 bar. + ahtopaineen tekemä korotus 0.6 bar. = 3.6 bar. bensanpaine). tällä periaatteella bosch:n pumppu pysyy mukana vielä 3 bar. peruspaineella + 2 bar. ahtopainneen tekemällä korjauksella...
niin ja kyllä nuo sun suuttimet näyttäis pieneksi jäävän myös siinä n. 130-140 hepan kohdalla, mutta sen ei pitäis romahduttaa tehoja tuohon 60 heppaan... (vaan tehojen pitäis pysyä samassa, mitä siihenkin asti) eli polttoaineen paineen aiheuttamaan tuoton loppumiseen tuo kyllä enemmän viittais
vielä kun rakennat tälläisen polttoaineen "tasaaja säiliö" systeemiin, niin pitäis poistua muitakin mahdollisia tulevia ongelmia...
bensan tasaaja
edit: päivitetty tuota tasaajan kuvaa...