Kytkentä edis4->turtana 160-103

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
ari.kivinen
Megasquirttaaja

Kytkentä edis4->turtana 160-103

Post by ari.kivinen »

Moron

Tässä olen onnistunut kaiken mahdollisen kadottamaan ja omia kytkentöjä olen levylle ehtinyt tekemään.. Joten kysymys kuuluu, edisiltä tulee sinkku boksille mutta entäs sitten. Edisin signaali ilmeisesti syötettiin etuvastuksen kautta optolle, mutta miten opton kytkentä meni? Käytettiinkö alas vai ylösvetoa ja oliko anodi vai katodi kiinteänä?
Mikäs häiriösuotokonkka opton etupuolella(1nF?)?
Kovasti kiitoksia porukalle :)

-ari
-ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-
ari.kivinen
Megasquirttaaja

jepjep..

Post by ari.kivinen »

Itse itselleni vastaten.
Eiköhän se mennyt näin että edisiltä optolle n.350ohmin etuvastuksella, optolle alasveto yhden kilon vastuksella ja miinus kiinteänä.
Toivotaan näin ainakin, huomenna kokeiluun.

-ari
-ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-
cortna
Kokenut Megasquirttaaja

Post by cortna »

Muuta R43 vastus (en nyt muista ulkoa mutta varmaan 1k) 470 ohmiseksi, tämä parantaa edis mokkulan saamaa ohjaus signaalia. suosittelevat 1k-10k ylösvetoa mutta omalla edis mokkulalla testissä toimi noin puolenkilon vastuksella parhaiten.

poista D5,R55,D7

D7 diodin alla on yksi kytkentä täplä kytke siihen ja D7 toiseen jalkaan joka jatkaa optolle 1K vastus.

piirilevyllä ei saa olla kytkettynä

IC6, R47, R48, C43, R44, C4, C42, R45, R40

no niin ja sitten asiaan.

opton vasemmalla puolella on neljä kytkentä täplää.
1-4

kytketään edistä käytettäessä 1-2 ja 3-4

edis antaa ulos +12v pulssin per. sytkäsignaali joten täytyy kytkeä vähän samaan tapaan kuin se olisi puolan - napaan kytkettynä, edistä käyttäessä ei tarvita suojadiodeita ja zeeneriä sekä vastuksen täytyy olla 1kohm.
Post Reply