Aika tuttu juttu. Ainakin MS1:llä tekee vähän tiukaa saada kone mahtumaan päästörajoihin isoilla suuttimilla vaikka käykin ihan nättiä tyhjäkäyntiä. Ruiskutus menee isoilla suuttiimilla vaan aika epätarkaksi. Ottamalla bensakartoilla CO:n ylärajoille ja säätämällä sytkää voi löytää arvot, joilla HC:n saa tiputettua alle sallitun. Tai niin se on ainakin täälläpäin ratkennut.tupihepi wrote:tänään itse kävin paikallisella pajalla katseleen arvoja ja näyttivät seuraavalta: CO n. 4,5 ja HC reilun 1000.
Eli pielessä. Lambda-arvo suunnilleen kohdillaan, mutta ei oikein käy enään hyvin kun laihentaa. Eli käy vaan rikkaalla hyvin ja sittten (muistaakseni) CO-arvo nousee liian ylös.
Moottorina audin 5-pyttynen 20V AAN ja n. 690 tuottoiset suuttimet.
Vinkkejä säätämiseen tarvis.
Jos joku asiantuntevampi asuis seudulla niin helpointahan olis tarkastella paikanpäällä. Apu olis tervetullutta.
Ja jos ei muu auta, niin vaihda "katsastussuuttimet" jostain vakioautosta.