Eli lähtökohdat ovat. volvo 740 2,3 tic -vm90. LH 2,4 ohjauksella, vr anturi vauhtipyörällä! Eli kumpi olisi fiksumpi/helpompi tapa laittaa sytkän ohjaus: 1. Käyttää vr anturia vauhtipyörältä hyväkseni? miten tapahtuu kädestä pitäen.?
2. Muuttaa tuo oma jakaja hall anturille ja lukita ja poistaaalipaine ohjaukset yms ja katkaista vr anturinjohdot vauhtipyörältä.
3. Unohtaa koko ms.
mieluiten jos kädestä pitäen neuvoisitte 1 tai 2 kohtaa kun en ymmärrä esim signaaleiden muuttamisesta tuon taivaallista missä muodossa milloinkin kulkevat sekä mitä osia voin autosta hyödyntää ja mitä tarvitsen lisää. yritin kysyä jo volvolandian sivuilla ko asiasta mutta alettiin selittää paria kolmea eri järjestelmää niin menin sekaisin ja englannin ymmärryskin on haikko että jos suomeksi ohjeita saisi! Tämä on varmasti erittäin yksinkertainen asia mutta nyt en vaan hahmota! ja jos joku neuvoo minut tiedon polulle niin lupaan jakaa eteenpäin enkä pihtaa tietoa! edit: ja siis ruisku tulee samalla kertaa mutta siitä ei ole kysyttävää ainakaan vielä. tuo LH 2,4 siis tän hetkinen järjestelmä jos jotain merkitystä!
sytytys megalla volvoon? auttakaa.
Moderator: Masi_K
sytytys megalla volvoon? auttakaa.
volvo 745 2,3 tic -90
Ford capri -69 2,2 tic
kawasaki zxr-750 -93
Ford capri -69 2,2 tic
kawasaki zxr-750 -93
oonkohan ymmärtänyt oikein että jos laitan tuon HEI-8 niin voin käyttää suoraan alkuperäistä vr anturia vauhti pyörällä ja otan vanhan sytkä yksikön pois ja korvaan sen tuolla hei-8.lla enkä tarvitse mitään muita muutoksia koko sytkään? vai oonko ihan metsässä?
volvo 745 2,3 tic -90
Ford capri -69 2,2 tic
kawasaki zxr-750 -93
Ford capri -69 2,2 tic
kawasaki zxr-750 -93
Helpoin tapa taitaa olla laittaa ylimääräinen jakaja Hall-anturilla lohkoon. Näitä löytyy 240:stä. Väliakselilla täytyy olla hammastus tätä varten. reikä pitäs löytyä termostaatin alapuolelta
Itse mietin toisena vaihtoehtona uusien Hall-rojujen laittamista suoraan päätyjakajaan. Näitä kun on Hallilla varustettu tehdasversionakin esim. 740 B230K koneessa.
Vauhtipyörältä otettu signaali on kuitenki tarkempi ja varmempi. Saattas sytyn säätö jäädä toisarvoseks asiaks, jos vauhtipyörä irtoais
. Millainen trikkeripyörä sieltä sitte löytyy? Toimishan se hei 7/4 moduulillakin. Sun on päätettävä ohjaatko puolan latausaikaa megalla vai annatko hei moduulin tehä sen
Itse mietin toisena vaihtoehtona uusien Hall-rojujen laittamista suoraan päätyjakajaan. Näitä kun on Hallilla varustettu tehdasversionakin esim. 740 B230K koneessa.
Vauhtipyörältä otettu signaali on kuitenki tarkempi ja varmempi. Saattas sytyn säätö jäädä toisarvoseks asiaks, jos vauhtipyörä irtoais
