bensansyöttö ja kierrosluku sekoilee

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
bmw327tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Fri Nov 24, 2006 20:12

bensansyöttö ja kierrosluku sekoilee

Post by bmw327tbo »

eli kokoonpano on bmw 6-pyttynen ja ahdettu.sytkää hoitaa oma motronicci.bensaa mega ruiskuttelee ja puolan miinuksesta toi signaali kaapattu pin 24:seen.lähtee käymään ja käy jotenkuten, mutta kun kierrokset ylittävät 1200-1500rpm lopettaa bensan syötön jostain syystä(teki samaa kun oli sytkä megalla ja ei sekoillu).myös kierrosluku voi alkaa sekoilee rajusti kanssa joskus.kaikkia rajoittimia kokeiltu säädellä ei vaikutusta.sisällä on uusin koodi ja sais ton ensin toimii niin sytkäkin olis jo asennettu mutta tarvii saada ensin tolla toimii.mikä ton kakun syötön voi lopettaa kun rajoittimet ole edes käytössä.apuvaaaaaaaa ei nyt ajatus riitä taas.mites noi asetukset tarttis olla, kun ei ohjata sytkää tuolla codebase and outbutfunctions valikoissa.no jos joku edes vähän sai selkoo missä mennään.
BlackZ
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Thu Nov 09, 2006 21:06

Re: bensansyöttö ja kierrosluku sekoilee

Post by BlackZ »

bmw327tbo wrote:eli kokoonpano on bmw 6-pyttynen ja ahdettu.sytkää hoitaa oma motronicci.bensaa mega ruiskuttelee ja puolan miinuksesta toi signaali kaapattu pin 24:seen.lähtee käymään ja käy jotenkuten, mutta kun kierrokset ylittävät 1200-1500rpm lopettaa bensan syötön jostain syystä(teki samaa kun oli sytkä megalla ja ei sekoillu).myös kierrosluku voi alkaa sekoilee rajusti kanssa joskus.kaikkia rajoittimia kokeiltu säädellä ei vaikutusta.sisällä on uusin koodi ja sais ton ensin toimii niin sytkäkin olis jo asennettu mutta tarvii saada ensin tolla toimii.mikä ton kakun syötön voi lopettaa kun rajoittimet ole edes käytössä.apuvaaaaaaaa ei nyt ajatus riitä taas.mites noi asetukset tarttis olla, kun ei ohjata sytkää tuolla codebase and outbutfunctions valikoissa.no jos joku edes vähän sai selkoo missä mennään.
Mitenkäs sulla on se Motronic kytketty sen MS:n kanssa? Jos oot rinnakkain boksit jättäny niin siellä voi olla ristiriita niiden toiminnassa tai voi olla myös mahdollista, että kun molemmat kuormittaa samoja piuhoja niin signaali vaimenee tms liikaa... Itse suosittelisin lähtökohdaksi sitä, että erotat sen Motronicin kokonaan järjestelmästä pois.
CHEVROLET CAMARO IROC-Z 1986 350cid TPi + PAXTON SN-93 SUPERCHARGER + TH700
CHEVROLET SPORTSIDE SILVERADO CCC 1989 350cid EFi + TH700
bmw327tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Fri Nov 24, 2006 20:12

Post by bmw327tbo »

itse itselleni vastaillen.nyt toimii jotenkuten(kaikkee pientä ruuvailuu niin sain skulaa) ja säätelyä vaan kaipailee vielä kun on niin isot suuttimet.kyllä se motronicci osaa kipinöidä vaikka ms on vierellä.
bmw327tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Fri Nov 24, 2006 20:12

Post by bmw327tbo »

mistä johtuu että dutycycle2 näyttää ihan höpöjö jotain kymmeniä miljoonia.
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

Oletko tutkinut sen että sytkäpuolen johtoihin ei tule häiriötä . se sekoittaa täysin tuon boksin . Foorumista löyttyy haku toiminnolla saamaa vikaa runsaasti .
bmw327tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Fri Nov 24, 2006 20:12

Post by bmw327tbo »

megassa ei sytkää kiinni ja puolasta vain yksi johto megaan (- navasta kierroslukutieto).tiedä sitte mikä sitä rassaa.megaan kun laittaa virrat päälle niin resetoikin muuten ilman että tekee mitään.eikös sekunttien pitäisi rullata yli 255sec.sitten outo ilmiö kävin ajelulla ja auto sammu pihelle ja läppäri kiinni niin tps lopettanut toiminnan järjellisesti.toinen tps anturi(molemmat uusia) kiinni ja toimii muuten, mutta mittari/realtimedisplay tilassa ei näytä mitään.johdot ja kaikki tutkittu tsiljoona kertaa.eikä mikään johto mene lähelläkään tulpanjohtoja tai puolan johtoo.
Terppis
Megasquirttaaja
Posts: 67
Joined: Wed Mar 09, 2005 15:31
Location: Vantaa

Post by Terppis »

bmw327tbo wrote:johdot ja kaikki tutkittu tsiljoona kertaa.eikä mikään johto mene lähelläkään tulpanjohtoja tai puolan johtoo.
Joo, ei se välttämättä mitään kerro vielä. Mulla oli itellä samoja ongelmia, ku on kierrostieto puolalta. Joutu siihen levylle vaihtaa sen yhen kondensaattorin joku tsiljoona kertaa isommaks, sit vasta alko pelaa. Kokeilin kaikennäkösiä suojattuja johtoja mutta vasta se kondensaattorin vaihto autto asiaan.
Fiat Uno Turbo I.E
myöhänen
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Sun Mar 12, 2006 18:49
Location: piikkiö

Post by myöhänen »

bmw327tbo wrote:mistä johtuu että dutycycle2 näyttää ihan höpöjö jotain kymmeniä miljoonia.
softa vika, itellä oli samanlainen ongelma mut poistu kun vaihdoin koodin.
bmw327tbo
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Fri Nov 24, 2006 20:12

Post by bmw327tbo »

tossa on kyllä toi uusin koodi sisällä mutta kuinkas toi sitten oikein päivitetään toi koodi.perkeleen tietokone aika.selvii kyl tietty haku toimintoo käyttämällä
Suppari
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Sun Aug 27, 2006 8:11

Post by Suppari »

^Joo haku nappi olis kovis.

Oli tossa myöhäsenkin laitteessa uusin mutta ei pelannut.Ei siinä pelaa kyllä mikään muukaan :wink:
W-PH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Mon Feb 28, 2005 20:47
Location: P-SUOMI

Post by W-PH »

Tuostahan se löytyy ohjelmistot otsikon alta: viewtopic.php?t=391
Post Reply