Opel cih
Moderator: Masi_K
Opel cih
Onko kenelläkään kokemuksia Mantan taikka vastaavien omien ruiskujen tilalle tulevan megan asentamiseksi? Itsellä pientä päänvaivaa tuottanut alkup. kaasuläppäanturin tilalle tulevan potikan soveltaminen. Aikomuksena käyttää uudemman Opelin (Astra, Omega, Vectra) potikkaa joka on pienempi ja siinä on laajempi liikerata kuin mitä kaasuläppän akselilla. Kumpi on merkitsevämpi: tyhjäkäynnin arvo vaiko täyskaasun arvo? Onko jotain muita potikoita, kenties yleismallisia jotka on helpompi/suotavampi tuohon sovittaa. Sama kysymys imuilman lämpöanturille: Käykö Le-jetronikin massamittarin alkup. vai löytyykö tuohon jokin yleismalli?
Jep kokemuksia on ja ihan hyviä. Se uudempi kaasuläpän anturi käy ihan hyvin. Ääriarvot joka tapauksessa kalibroidaan megatunella. Akseli sopii suoraan mutta kiinnitys levyn joudun väliin tekemään.
Imuilman anturiksi käy periaatteessa mikä tahansa (ptc) vesi/ilma anturi. Itse käytin oletus antureita vaparissa aikoinani ja ihan hyvin toimi. Ei tarvinnut alkaa easythermin kanssa pelaamaan. Ostin anturit ihan vain paikallisesta varaosa liikkeestä.
Imuilman anturiksi käy periaatteessa mikä tahansa (ptc) vesi/ilma anturi. Itse käytin oletus antureita vaparissa aikoinani ja ihan hyvin toimi. Ei tarvinnut alkaa easythermin kanssa pelaamaan. Ostin anturit ihan vain paikallisesta varaosa liikkeestä.
-CIH Turbo 248/365@0.8bar-
Itselläni on CIH 2.2 tulossa ahdettuna ja Megalla. Ajattelin laittaa omia kyssäreitä saman otsikon alle. Mulla on Partcon sarja v2.2 extralla. Tarkoitus olisi tehdä suorasytkällä toimiva, ainakin virranjakaja on jo poistettu ja kampiakselilla on triggeripyörä ja Honeywellin anturi.
1. Minkälaista nakutusanturia voisi käyttää? Esim. kävisikö Opelin (Bosch) 6-koneen? Entäpä olisiko jollain ohjeita/vinkkejä kuinka tällainen pitäisi lohkoon laittaa?
2. Tekeekö pakokaasun lämpötila-anturilla mitään tässä tapauksessa? Pitäisi päättää ennekuin hiekkapuhallan ja pinnoitan pakosarjan
3. Minkälaista puolaa yms systeemejä pitäisi käyttää jotta saan suorasytkän toimimaan?
4. Onko laajakaistalambdasta suurta hyötyä, eli kannattaako siihen laittaa rahojaan, vai tyydynkö uuteen Boschin 3-napaiseen?
5. Käykö kaasuläpän asentotunnistimeksi esim. VPV-motorracingilta löytyvä Wabash?
6. Ohjaako Mega 2 sähköflektiä?
1. Minkälaista nakutusanturia voisi käyttää? Esim. kävisikö Opelin (Bosch) 6-koneen? Entäpä olisiko jollain ohjeita/vinkkejä kuinka tällainen pitäisi lohkoon laittaa?
2. Tekeekö pakokaasun lämpötila-anturilla mitään tässä tapauksessa? Pitäisi päättää ennekuin hiekkapuhallan ja pinnoitan pakosarjan
3. Minkälaista puolaa yms systeemejä pitäisi käyttää jotta saan suorasytkän toimimaan?
4. Onko laajakaistalambdasta suurta hyötyä, eli kannattaako siihen laittaa rahojaan, vai tyydynkö uuteen Boschin 3-napaiseen?
5. Käykö kaasuläpän asentotunnistimeksi esim. VPV-motorracingilta löytyvä Wabash?
6. Ohjaako Mega 2 sähköflektiä?
Opel Manta TIC+MS
4. Laajakaistalla saat kyllä turbokoneen paljon tarkemmin säätöihin, toki vaparinkiTheMan wrote:Itselläni on CIH 2.2 tulossa ahdettuna ja Megalla.

5. Kyllä megan puolesta pitäs käydä, vakio kaasuläppä ilmeisesti käytät? Mulla volvon huco-merkkinen potikka (motonetistä) ja menee helpolla sovitteella, siinä ainakin oikea akselikoko.
6. Mun mielestä ohjaa, erikseen siis. (edellyttää että lähtöjä on vapaana tietysti)
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
Re: Opel cih
Vähän OT mutta onkos le-jetin ilmamittarissa lämpöanturikin? Mutta toisaalta sen mittarinhan voi heittää mäkeen jos sitä ei käytä, vapariin käypäsiä antureita kun saa kympillä ostettua!dayton wrote:Sama kysymys imuilman lämpöanturille: Käykö Le-jetronikin massamittarin alkup. vai löytyykö tuohon jokin yleismalli?
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi