Eli kone on TDC kohdassa.
Anturi pitää sijoittaa samaan kohtaan, TDC.
36-1 pyörän 9 hammas anturin kohdalla jälkeen tyhjän hampaan.
Menikös oikein? Sit asetukset extra-sivujen mukaan.
Onko kuinka tarkkaan anturin kanssa, pitääkö olla hampaan reunalla vai hampaan keskellä?
VR-anturin paikoitus
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: VR-anturin paikoitus
JaniM wrote:Eli kone on TDC kohdassa.
Anturi pitää sijoittaa samaan kohtaan, TDC.
36-1 pyörän 9 hammas anturin kohdalla jälkeen tyhjän hampaan.
Menikös oikein? Sit asetukset extra-sivujen mukaan.
Onko kuinka tarkkaan anturin kanssa, pitääkö olla hampaan reunalla vai hampaan keskellä?
öö, eikös se anturi sijoiteta tietty asteluku, ennen ykk:a (TDC) esim. 60 astetta

toisinsanoen kone pyöritetään ensin tuohon ykk ja sitten otetaan takaisinpäin niin paljon, että anturi on sen puuttuvan hampaan kohdalla ja mitataan asteluku.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Höh, ei mee jakeluun.
Kone on TDC ja anturi myös.
Mihis kohtaan käännän rillan puuttuvan hampaan, et osuu arvot kohdilleen?
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... 1setup.GIF
Tuon mukaan konekin pyörii.
Kone on TDC ja anturi myös.
Mihis kohtaan käännän rillan puuttuvan hampaan, et osuu arvot kohdilleen?
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... 1setup.GIF
Tuon mukaan konekin pyörii.
joo, ihan ok kai tuo on, mutta pitää mitata se asteluku tuon puuttuvan hampaan ja anturin väliltä vielä... että saadaan trigger angle selville, ilman sitä tietoa, ei millään muullakaan ole mitään väliä...JaniM wrote:Höh, ei mee jakeluun.
Kone on TDC ja anturi myös.
Mihis kohtaan käännän rillan puuttuvan hampaan, et osuu arvot kohdilleen?
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... 1setup.GIF
Tuon mukaan konekin pyörii.
Re: VR-anturin paikoitus
Jos tosiaan anturi on TDC:n kohdalla, niin tyhjä kohta näkyy TDC:stä myötäpäivään laskettaessa 9 tai 10 hampaan kohdalla, riippuen miten oot sen rillan TDC:n kohilta asettanu. Eli ihan oikein olet laskenut.JaniM wrote:Eli kone on TDC kohdassa.
Anturi pitää sijoittaa samaan kohtaan, TDC.
36-1 pyörän 9 hammas anturin kohdalla jälkeen tyhjän hampaan.
Menikös oikein? Sit asetukset extra-sivujen mukaan.
Onko kuinka tarkkaan anturin kanssa, pitääkö olla hampaan reunalla vai hampaan keskellä?
Hampaan reuna/keskellä kysymykseen paha vastata sillä se riippuu ihan siitä millä anturilla ja miten se on kytketty megaan. Periaatteessa tolla ei ole merkitystä, sillä kun rilla on koneessa sä kuitenkin ajotuslampun avulla säädät sen tarkan luvun tohon. Väli 55-70 astetta toimii ihan hyvin, alemmas ei kannata mennä kun alkaa jo rajoittamaan käytettäviä maksimiennakoita. Muistaakseni tossa triggerillä oli joku 10-15 asteen rako oltava suurimpaan käytettävään ennakkoon.
Mitä tohon hammasjuttuun vielä tulee niin jos sulla on Hall anturi niin se on todennäköisesti kytketty haistelemaan hampaiden laskevia reunoja, tällöin rillaa tarkasti asetellessa voit ottaa tämän huomioon. Joillain kytkentätavoilla Hall-anturi on kytketty antamaan signaalin toisinpäin ja tällöin mega näkee laskevan pulssin nousevan hampaan kohdalla, toi ensin mainittu on yleisempi. VR-anturilla signaali tullee lähellä nousevaa reunaa, yleensä VR-rilloissa on lyhyemmät hampaat tai hampaat ovat piikin muotoiset, jolloin tuon kohdan toteaminen on helppoa.
Tiara Kit Car - MsnS-E
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: VR-anturin paikoitus
Jep, kuplan kone kyseessä.
Vr-anturi tulee kiinni koneen pystysauman kohdalle laturinjalan viereen.
Eikun kiinnitysreikiä tekeen rillaan ja tilaukseen.
Vr-anturi tulee kiinni koneen pystysauman kohdalle laturinjalan viereen.
Eikun kiinnitysreikiä tekeen rillaan ja tilaukseen.
Siihenhän se tosiaan on helpoin kiinnittää. Sori jotenkin missasin että luki jo ekassa viestissä toi VR-anturi 

Tiara Kit Car - MsnS-E