Juntti kysymys
Moderator: Masi_K
Juntti kysymys
Tuli vaan oikosulku et onko läppärungoissa joku yhtenäinen putki/letku josta squirtti saa map tiedon? Vai mittaako se vain yhdestä kanavasta?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Yksi vaihtoehto, että ahdas kohta lähelle kurkkua esimerkiksi suutin. ja letku toimii "säiliönä" paksumpi=parempi. Esim vdo ahtopainemittari on vaimennettu tuollaisella kuristimella (tosin mittarin juuressa).
Itellä tuplilla sain dumpin aukeamaan vain silloin, kun otin alipainetta kaikista kurkuista.
Ja tuo suutinjuttu oli sitten oman pääni tuotoksia, ei siis ole kokeiltu.
Itellä tuplilla sain dumpin aukeamaan vain silloin, kun otin alipainetta kaikista kurkuista.
Ja tuo suutinjuttu oli sitten oman pääni tuotoksia, ei siis ole kokeiltu.

-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 15
- Joined: Wed Apr 13, 2005 17:45
- Location: Vantaa
joo ei ainakaan dellortojen kanssa toimi jos ottaa alipaineen vaan yhdestä kanavasta. Painemittari heilu ihan pirusti kun oli vain yksi kanava kiinni, mutta se tasottu kun värkkäs letkut jokaiseen kanavaan. Toi ahdas kohta letkussa voi toimia mutta ainakin siinä mittarissä mikä mulla on niin alipaine heilu vaimennuksesta huolimatta. Tietenkin jos reikä on riittävän pieni niin voi toimiakin. Jos niissä läppärungoissa on alipaine lähtö valmiina niin se todennäköisesti on kummankin kanavan alipaine. Ainakin dellorton vaakaimuissa on vain yksi alipaine lähtö ja se on yhteydessä kumpaankin kanavaan. Kannattaa kuitenkin tarkastaa.
Nokka-akseli vaikuttaa alipaineeseen niin että jyrkempi nokka ei välttämättä tuota yhtä suurta alipainetta tyhjäkäynnillä kuin vakio nokka.
Nokka-akseli vaikuttaa alipaineeseen niin että jyrkempi nokka ei välttämättä tuota yhtä suurta alipainetta tyhjäkäynnillä kuin vakio nokka.
No tosiaan ei tuo riitä mihinkään.. itsellä m10 1,8l kiuas 292nokka ja tuplista tehdyt läppärungot ja jos otat vai yhdestä paineen niin se väpättää väliltä 100-85. Sitten laitoin kaikki yhteen ja testasin niin paine muuttui ~75 mutta heilui kuin hullunmulkku plusmiinus 5kpa. Sitten letkupoikki migin suutin putkeen ja sen perään vielä kaasarin bensansuodatin niin jo alkoi pelaamaan.. nyt tyhjäkäynnillä noin 70 ja tasainen alipaine mittarilla..Ykä wrote:riittää että mittaa yhdestä kanavasta
Jossain vaiheessa meinasi usko loppua ja kokeilin jo alpha-n:kin ja totesin sudeksi.. Nokka-akselia siirsin myös hiukan myöhäisemmälle jos sekin nosti alipainetta hiukan..
No tänään penkkiin toteamaan pelittääkö se vai ei..
se ei tajua kuormituksesta yhtään mitään.. kokeile niin tiedät.. voihan se jollain tietysti toimiaki mutta itselleni se ei soveltunut..TKi wrote:Aiheesta hieman poiketen, mutten voi olla kysymättä, miksi alpha-n oli susi ??Jossain vaiheessa meinasi usko loppua ja kokeilin jo alpha-n:kin ja totesin sudeksi..