Mistä tiedän että kun painan "burn to ecu" nappia, niin se myös tallentaa ms-boxiin nämä asetukset? Jos vaikka muutan jostain ikkunasta asetukset sopiviksi ja painan "burn to ecu" niin mitään ei tapahdu. Sitten taas jos muuttelen asetuksia sikin sokin ja sen jälkeen otan "fetch from ecu" koska haluan nähdä mitkä asetukset siellä on ollut, niin ei myöskään tapahdu mitään muutosta. missä vika? Koodina 29q tai 29t, kumminki uusin mikä löyty tossa kuukaus sitte.
Ja kyseessä siis msns-extra.
Megatune ja MSNS extra tallennus-ongelma?
Moderator: Masi_K
ööö, silloinhan se onnistui se talletus, jos mitään herjaa ei ruudulle tule
ja kyllä se megatunen näyttö on hetken aikaa "jumissa" (esim. mittareissa ei pitäis muuttua arvot n. 2 sek. mitä se talletus kestää...) noin ainakin mulla, kun koneen käydessä tallettaa arvoja, tuota "fetch from ecu" toimintoa en ole tainnut edes kokeilla...

Eli pitää vaan olettaa että toimii? Rupes mietityttää että onkohan mulla noi data settingsit oikein. Tiedän kyllä mitä niiden pitää olla MS-1 ja MS-2 prossuille, mutta en tiiä mikä mulla on. Tiiän vaan että siellä on uusin extra koodi sisällä.Höylä wrote:ööö, silloinhan se onnistui se talletus, jos mitään herjaa ei ruudulle tuleja kyllä se megatunen näyttö on hetken aikaa "jumissa" (esim. mittareissa ei pitäis muuttua arvot n. 2 sek. mitä se talletus kestää...) noin ainakin mulla, kun koneen käydessä tallettaa arvoja, tuota "fetch from ecu" toimintoa en ole tainnut edes kokeilla...
voihan sen muutoksen varmistaa/tarkistaa myös niin, että tekee muutokset, ja tallentaa sen jälkeen koko msq:n, avaa sitten sen viimeisimmän msq:n ja silloin ainakin pitäs megan kysyä, että poltetaanko ne uudet arvot megaan
itse talletan vielä varmuudenvuoksi aina ne muuttamani VE, sytkäennakko ja AFR target kartat uudella nimellä, ettei tulis sekaannuksia säätämisessä...

itse talletan vielä varmuudenvuoksi aina ne muuttamani VE, sytkäennakko ja AFR target kartat uudella nimellä, ettei tulis sekaannuksia säätämisessä...
Se "Fetch from ECU" hakee talletetut asetukset boksista ja näyttää ne siinä ruudulla. Siitä näet mitä siellä boksissa on.Supra^ wrote:Eli pitää vaan olettaa että toimii? Rupes mietityttää että onkohan mulla noi data settingsit oikein. Tiedän kyllä mitä niiden pitää olla MS-1 ja MS-2 prossuille, mutta en tiiä mikä mulla on. Tiiän vaan että siellä on uusin extra koodi sisällä.Höylä wrote:ööö, silloinhan se onnistui se talletus, jos mitään herjaa ei ruudulle tuleja kyllä se megatunen näyttö on hetken aikaa "jumissa" (esim. mittareissa ei pitäis muuttua arvot n. 2 sek. mitä se talletus kestää...) noin ainakin mulla, kun koneen käydessä tallettaa arvoja, tuota "fetch from ecu" toimintoa en ole tainnut edes kokeilla...
Tiedän sen, mutta kun se ei toimi ainakaan mun kohdalla. otetaan esimerkiksi jokin asetuslehti. Muutan asetuksia, poltan ne boksiin, tallennan MSQ filun, suljen ohjelman, avaan uusiksi, otan saman ruudun kohalla "Fetch from ECU" ja lukemat eivät muutu niiksi jotka sinne poltin._P_ wrote:Se "Fetch from ECU" hakee talletetut asetukset boksista ja näyttää ne siinä ruudulla. Siitä näet mitä siellä boksissa on.Supra^ wrote:Eli pitää vaan olettaa että toimii? Rupes mietityttää että onkohan mulla noi data settingsit oikein. Tiedän kyllä mitä niiden pitää olla MS-1 ja MS-2 prossuille, mutta en tiiä mikä mulla on. Tiiän vaan että siellä on uusin extra koodi sisällä.Höylä wrote:ööö, silloinhan se onnistui se talletus, jos mitään herjaa ei ruudulle tuleja kyllä se megatunen näyttö on hetken aikaa "jumissa" (esim. mittareissa ei pitäis muuttua arvot n. 2 sek. mitä se talletus kestää...) noin ainakin mulla, kun koneen käydessä tallettaa arvoja, tuota "fetch from ecu" toimintoa en ole tainnut edes kokeilla...
eikös ne sun tekemät asetukset ole jo valmiiksi sitten siinä näytölläSupra^ wrote:Tiedän sen, mutta kun se ei toimi ainakaan mun kohdalla. otetaan esimerkiksi jokin asetuslehti. Muutan asetuksia, poltan ne boksiin, tallennan MSQ filun, suljen ohjelman, avaan uusiksi, otan saman ruudun kohalla "Fetch from ECU" ja lukemat eivät muutu niiksi jotka sinne poltin._P_ wrote:Se "Fetch from ECU" hakee talletetut asetukset boksista ja näyttää ne siinä ruudulla. Siitä näet mitä siellä boksissa on.Supra^ wrote: Eli pitää vaan olettaa että toimii? Rupes mietityttää että onkohan mulla noi data settingsit oikein. Tiedän kyllä mitä niiden pitää olla MS-1 ja MS-2 prossuille, mutta en tiiä mikä mulla on. Tiiän vaan että siellä on uusin extra koodi sisällä.

Ainakin VE-kartassa on sellainen "bugi"/ominaisuus, että viimeisen muokattavan solun arvo ei muutu, kuin vasta valittaessa seuraava solu. Eli kun muuttaa yhtä arvoa, pitää sen jälkeen valita joku muu solu että asetukset tulevat voimaan. En muista että onko tuo sama ominaisuus myös muuallakin (itse olen tuon huomattuani aina klikannut hiirellä jonnekin muuhun paikkaan, kuin siihen mitä olen viimeiseksi muokannut)...