Mikä megoista sopivin?

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Olli
Megasquirttaaja
Posts: 86
Joined: Sun May 28, 2006 21:12
Location: Tampere

Mikä megoista sopivin?

Post by Olli »

Tarkoitus olisi Volvon koneeseen laittaa Mega ohjaamaan sekä bensansyöttöä että sytkää. Koneeseen on tulossa läjä muutoksia ja turbo.

Sen verran mitä foorumia tutkin, että huomasin Megojakin saavan montaa erilaista. Miten pystyisi määrittämään mikä olisi paras juuri omaan projektiini?

Lopputulos tulee olemaan aika lähellä tuolla menestystarinoissakin esiintyneen Tapsa84-nimimerkillä kirjoittaneella. Olisiko hänen käyttämä kokoonpano paras?

Voin antaa koneesta tarkempia tietoja mikäli se vaikuttaa.
reve
Megasquirttaaja
Posts: 92
Joined: Thu Sep 22, 2005 9:14

Post by reve »

Sopivuushan on aika suhteellinen juttu.

Tapsalla on ihan hyvä peruspaketti. Tapsahan käyttää triggaukseen vr-anturia, joka on ehkä vähän vaikeampi ja häiriöherkempi kuin hall, mutta toisaalta myöskin parempitarkkuuksinen ja nopeampi.

Meillä on nykyisin käytössä volvossa:
-peruspiirilevy B&G V2,2
-oma lisäkortti, jossa motorola map 4bar sekä extran outputit+inputit
-bosch lämpötila+tps -anturit, matalaohmiset siemens suuttimet
-innovate lc-1 laajakaista
-triggeröinti kampiakselilta honeywellin hallilla, 6-1 ratas hihnapyörän takana
-sytkäpäätteinä 2xVB921
-wastefirepuolana fordin edis-puola
-koodina nykyään extra 0.29q2

Tämä on todettu käytössä ihan toimivaksi volvon ahdetussa vinokoneessa. Auto on ollut erilaisissa muodoissa ja kokoonpanoissa kaksi kesää ajossa. Autossa on muiden asioiden lisäksi kokeiltu aika paljon erilaisia MS-kokoonpanoja, ja tälläiseksi se on nyttemmin "hioutunut". Nykyisellään on mielestäni käyttötarkoitukseen varsin hyvin soveltuva suht varmatoiminen paketti.
Olli
Megasquirttaaja
Posts: 86
Joined: Sun May 28, 2006 21:12
Location: Tampere

Post by Olli »

Olisiko kenelläkään tietoa millaisilla mitoilla tuo triggeri kannattaisi teettää tuolle b230-koneen kampuralle?
Post Reply