Anturien sijoituksesta
Moderator: Masi_K
Anturien sijoituksesta
Eli ilmanlämpötila-anturi ahtoputkeen ennen imusarjaa ja mappi plenumiin ilmeisesti? Minkälaisen kiinnityksen tämä mappi vaatii? Entä aiheuttaako mitään ongelmia kun kaasuläppä tulee ennen ahdinta(remmi)?
Pistäisin molemmat anturit IMUSARJAAN, ainakin itsellä toimii volvon 2,5L 16v neloskoneessa hienosti. Cossun lämpöanturi imusarjassa kaasuläpän vieressä, ja MAP letku lähtee kaasuläpän vierestä myös megan boksille.
Tarkoitushan on nimenomaan mitata SYLINTERIIN menevän ilman paine ja lämpö, koska näillehän bensakartat lasketaan.
Mitens remmillä on kaasuläppä ennen remmiä, itse ainakin pistäisin kaasuläpän koneesta riippumatta imusarjaan suoraan, paitsi kaasari+remmi kombinaatiossa, jossa kaasari olis remmin imupuolella....
Tarkoitushan on nimenomaan mitata SYLINTERIIN menevän ilman paine ja lämpö, koska näillehän bensakartat lasketaan.

Mitens remmillä on kaasuläppä ennen remmiä, itse ainakin pistäisin kaasuläpän koneesta riippumatta imusarjaan suoraan, paitsi kaasari+remmi kombinaatiossa, jossa kaasari olis remmin imupuolella....

Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Toisaalta, jos lämpöanturi on oikein lähellä kantta, voi imusarjaan johtuva lämpö vääristää lämpöanturin lukemia. Periaatteessa sama ilma sinne koneeseen menee ennen ja jälkeen kaasuläpän. Vähän se ilma lämpenee lähempänä kantta, mutta virheen luulisi olevan ihan eri luokkaa kuin edellä mainitussa tapauksessa.
EDIT-> missasin ton ahtimen sijoituksen alotusviestissä, tietenkin anturi ahtimen jälkeen.
EDIT-> missasin ton ahtimen sijoituksen alotusviestissä, tietenkin anturi ahtimen jälkeen.
Last edited by risu on Mon Oct 23, 2006 15:41, edited 1 time in total.
Tiara Kit Car - MsnS-E