MEGASQUIRT v 3.0 ??
Moderator: Masi_K
MEGASQUIRT v 3.0 ??
tuolla kun käy kattomassa nuita liekköhän ne nyt jenkkiläisiä firmoja jotka myy megasquirtteja niin siellä on saatavilla näitten suomessa tunnetuimpien v 2.2 ym. lisäksi v 3.0. se on huomattavasti kalliimpi ja varmaan parempikin? jos jollakin on tarkempaa tietoa niin kertokaahan ihmeessä että mita eroa tässä on esim v 2.2?? ja oisko kukaan/ketään tilaamassa jenkkilästä squirtteja niin oisin kyllä halukas osallistumaan?
Re: MEGASQUIRT v 3.0 ??
http://www.megamanual.com/ms2/pcb.htm tuolta siihen löytyy vastauksia mitä paranneltuja ominaisuuksia on v3 verrattuna v2.2.
lyhyesti erona 2.2,
parempi suojaus suuttimien ohjaukseen mihin sisältyy:
aktiivinen pwm laudalla eli voi ajaa matalaimpendanssisia ilman erillisiä vastuksia.
suojaus suuttimien fettien ohjauspiirille
jotain pientä suojausta 12v-sisäänmenoon jännitepiikkien varalta
suojaus vref-linjaan
vr-muunnin laudalla
yksi vb921 puolan ohjauspiiri
paremmin suunniteltu piirilevy
jäähdytyslevy kuumeneville osille
ms3.0 paketti on kalliimpi jo senkin takia että osia tulee enemmän. Mutta ei tuolla hirveesti turhaa osaa tule vaan valtaosa lisätyistä osista parantaa levyn luotettavuutta.
parempi suojaus suuttimien ohjaukseen mihin sisältyy:
aktiivinen pwm laudalla eli voi ajaa matalaimpendanssisia ilman erillisiä vastuksia.
suojaus suuttimien fettien ohjauspiirille
jotain pientä suojausta 12v-sisäänmenoon jännitepiikkien varalta
suojaus vref-linjaan
vr-muunnin laudalla
yksi vb921 puolan ohjauspiiri
paremmin suunniteltu piirilevy
jäähdytyslevy kuumeneville osille
ms3.0 paketti on kalliimpi jo senkin takia että osia tulee enemmän. Mutta ei tuolla hirveesti turhaa osaa tule vaan valtaosa lisätyistä osista parantaa levyn luotettavuutta.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Mulla on toi V3 ja onhan se vähän eri planeetalta mitä tulee häiriöihin ja suojauksiin. Toi 4-kerroksinen piirilevykin varmaan vaikuttaa noihin häiriöihin jonkun verran? Kertaakaan ei oo palanut yksikään komponentti, eikä itse V3 levyn kanssa mitään probleemia! Vaikka on noinkin hazardissa ympäristössä kuin toi mun moto. Muuten skulaa erittäin hienosti, todella luotettava.petrib1 wrote:Eli olisin megaa hommaamassa tuohon jenkki rojektiin kun tuo pyöräkin tuntuu pelaavan hyvin tuolla.Eli kumpi kannattaisi ostaa tuo 3.0 version boksi vai tyydynkö edelleen 2.2:seen?
Onko kellään kokemuksia tuosta 3.0:sta
Onhan siinä muutama ominaisuuskin enemmän kuin v2.2.
Sellasen huomasin tossa faijan autossa, että TPS ei anna yhtään häiriötä V3 boksilla. Häiriöt katosi TPSssän signaalista samantien. Luulin aluks, että johtui väljästä kaasuläpästä, mutta ei näköjään

Yksi sytytyksen lähtö?
Siis saisi ohjattua 4-sylinterisen auton sytytystä?
Saa nähdä miten mun megaruutta projekti onnistuu, aika hankalia jotkut asiat vaikka kuinka yrittää lukea ja ymmärtää.
Siis saisi ohjattua 4-sylinterisen auton sytytystä?
Saa nähdä miten mun megaruutta projekti onnistuu, aika hankalia jotkut asiat vaikka kuinka yrittää lukea ja ymmärtää.
Last edited by ajleino on Sat Nov 10, 2007 9:21, edited 1 time in total.
mistäs tälläinen tieto, ettei partcon levyllä tee mitäänBandit wrote:...tuolla Partcon levyllä ei kerran tee mitään

taitaa suurin osa suomalaisten tekemistä megasquirteista kuitenkin olla tehty tuolle V2.2 versiolle ja vielä partcon levylle...
tietysti jos on sattunut joku epäkurantti levy kohdalle, niin sitten ymmärrän, muuten en...
oma partcon levylle tehty pelaa ainakin todella hyvin

hautasin kans haaveet tuosta MS II prossusta, kun siinä ei riitä ominaisuudet noille muutoksille, mitä mun levylle on tehty

MS I + hi-res extra koodi on kuulemma parempi, kuin MS II + sen extra koodi

-
- Kokenut Megasquirttaaja
Melkein varmasti voin sanoa että tullia joudut tuosta maksamaan. Ja alv myös. Tullihan ei ole kovinkaan paljoa, mutta alv tuo ihan selkeästi lisää hintaa.
Esimerkiksi DIY-Autotunelta tilaaminen onnistuu vaivattomasti, jos vain Visa-kortin omistaa. Toimitus on myös nopeaa.
Itse en vaihtaisi vanhempaan prosessoriin enää, omat kokemukset MS-2 prossusta vain positiivisia. Ainoa ongelma on tuo vähäisempi ulostulojen määrä, mutta omassa käytössä sillä ei ole ollut merkitystä.
Esimerkiksi DIY-Autotunelta tilaaminen onnistuu vaivattomasti, jos vain Visa-kortin omistaa. Toimitus on myös nopeaa.
Itse en vaihtaisi vanhempaan prosessoriin enää, omat kokemukset MS-2 prossusta vain positiivisia. Ainoa ongelma on tuo vähäisempi ulostulojen määrä, mutta omassa käytössä sillä ei ole ollut merkitystä.