Eli voiko ottaa suoraan "sytty" boksista kierroslukutietoa vaikka se onkin + merkkinen? Eli boksille tulisi pyörimis tietona katkottu +, miinuksen sijaan.
Kiitos!
Kierrosluku Tieto Hyppii!?? AAPUVA!!
Moderator: Masi_K
Kierrosluku Tieto Hyppii!?? AAPUVA!!
Last edited by Jules on Sun Oct 29, 2006 12:19, edited 1 time in total.
Volvo 544, Alfa Romeo 75 2.5v6, Volovo 745 Tic
Plymouth Valiant -65
Plymouth Valiant -65
BMW:n johdoitukset?
Eikös siinä vakio kuvan mukaan sytty ole tehty puolan miinuksella? Näin ainakin minä sen asian ymmärrän.
Mutta onko siitä haittaa jos sinne syöttääkin katkottua plussaa? Kärähtääkö jokin? lämpeneekö?
Kiitos!
Mutta onko siitä haittaa jos sinne syöttääkin katkottua plussaa? Kärähtääkö jokin? lämpeneekö?
Kiitos!
Volvo 544, Alfa Romeo 75 2.5v6, Volovo 745 Tic
Plymouth Valiant -65
Plymouth Valiant -65
Jos se on vakiokytkentä niin kyllä se reagoi ainoastaan +-jännitteen impusseihin.
Ajatellaan vakiokytkentää.. COIL-signaali menee optoisolaattorille joka ei tekisi mitään mikäli sinne pelkkää miinusta syöttäisi. Tällöin opton molemmissa ohjauslinjan päissä olisi sama potentiaali. Puolan (-) napaan tulee kuitenkin jännite kun kärjet avautuu jolloin megakin sen havaitsee.
Pelkkää bensansyöttöä ajatellen megalle ihan sama missä vaiheessa koneen kierrosta sinne tulee se impulsseja sillä silloin sen avulla lasketaan vain kierrosluku.
Ajatellaan vakiokytkentää.. COIL-signaali menee optoisolaattorille joka ei tekisi mitään mikäli sinne pelkkää miinusta syöttäisi. Tällöin opton molemmissa ohjauslinjan päissä olisi sama potentiaali. Puolan (-) napaan tulee kuitenkin jännite kun kärjet avautuu jolloin megakin sen havaitsee.
Pelkkää bensansyöttöä ajatellen megalle ihan sama missä vaiheessa koneen kierrosta sinne tulee se impulsseja sillä silloin sen avulla lasketaan vain kierrosluku.
Tiara Kit Car - MsnS-E