kaasuläpä asento tunnistin
Moderator: Masi_K
kaasuläpä asento tunnistin
mistä tiiän onko asento tunnistin potentiometri tyyppinen? (tunnistin on nissan 200sx s13)
Re: kaasuläpä asento tunnistin
Mittaa yleismittarilla vaihtuuko arvot liikkeen aikana.smoke wrote:mistä tiiän onko asento tunnistin potentiometri tyyppinen? (tunnistin on nissan 200sx s13)
semmoinen kysymys että minulla on tuossa Keihinin valmistama TPS, tämä ilmeisesti kelvannee kun on lineaarinen, Ohmit vaihtuvat ääripäästä ääripäähän välillä 135-4500 Ohm Sinisen ja keltaisen johdon välillä.
Mustan ja keltaisen taas 4600-250 Ohm kun pyöritetään potikkaa molemmissa samalla lailla.
Toimineeko tuossa megassa sitten? hirveen pienellä käännöllä tuo kyllä muuttuu eli liikerajaa on todella vähän.
Mustan ja keltaisen taas 4600-250 Ohm kun pyöritetään potikkaa molemmissa samalla lailla.
Toimineeko tuossa megassa sitten? hirveen pienellä käännöllä tuo kyllä muuttuu eli liikerajaa on todella vähän.
- Harrastuksiin menneitä rahoja ei lasketa -
-- Turbo makes torque n torque makes fun --
-- Turbo makes torque n torque makes fun --
Ei kaasuläpänkään liikerata ole kuin vajaa 90 astettaT-Tech wrote:semmoinen kysymys että minulla on tuossa Keihinin valmistama TPS, tämä ilmeisesti kelvannee kun on lineaarinen, Ohmit vaihtuvat ääripäästä ääripäähän välillä 135-4500 Ohm Sinisen ja keltaisen johdon välillä.
Mustan ja keltaisen taas 4600-250 Ohm kun pyöritetään potikkaa molemmissa samalla lailla.
Toimineeko tuossa megassa sitten? hirveen pienellä käännöllä tuo kyllä muuttuu eli liikerajaa on todella vähän.

Mitä noihin halpoihin elektroniikan peruspotikoihin tulee niin niiden arvot tosiaan saattaa/todnäk.lähtee helpolla vaeltamaan eri lämpötiloissa, jo pelkkä käytön aiheuttama kitka saattaa vääristää arvoja mikäli potikka jatkuvassa liikkeessä.
Oli joskus kymmenisen vuotta sitten PC:n perässä tee-se-itse-mallinen ratti-pedaaliyhdistelä, oikea ralliratti ja oikeat auton pedaalit. Rattin kytkettiin peruspotikka joka toimi ihan hyvin niin kauan kunnes lämpeni ja ratin kalibroitu keskipiste siirtyi arvojen muuttuessa, oli aina kesken pelin kalibroitava uudelleen jos ei halunnut pitää rattia koko ajan vinossa. Toikin ois ratkennu ostamalla laadukkaamman potikan mutta jäi lopulta tekemättä.
Oli joskus kymmenisen vuotta sitten PC:n perässä tee-se-itse-mallinen ratti-pedaaliyhdistelä, oikea ralliratti ja oikeat auton pedaalit. Rattin kytkettiin peruspotikka joka toimi ihan hyvin niin kauan kunnes lämpeni ja ratin kalibroitu keskipiste siirtyi arvojen muuttuessa, oli aina kesken pelin kalibroitava uudelleen jos ei halunnut pitää rattia koko ajan vinossa. Toikin ois ratkennu ostamalla laadukkaamman potikan mutta jäi lopulta tekemättä.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Joo Gigseristä tuo on. Hyvä tietää että ovat laatua, hieman epäilytti koska Keihineistä on mopoaikana aika huonoja kokemuksia
Tuo oma boschin, mikä alunperin piti laittaa, vaikuttaa paljon enemmän "heiluri" mallilta. Tai sitten siinä on vaan lämpeemistoleranssit suuret

Tuo oma boschin, mikä alunperin piti laittaa, vaikuttaa paljon enemmän "heiluri" mallilta. Tai sitten siinä on vaan lämpeemistoleranssit suuret

- Harrastuksiin menneitä rahoja ei lasketa -
-- Turbo makes torque n torque makes fun --
-- Turbo makes torque n torque makes fun --