Ei tahdo kone käydä kunnolla

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
mk2 16v
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Oct 05, 2005 20:19

Ei tahdo kone käydä kunnolla

Post by mk2 16v »

Kone on rs2000 16v megasquirtilla ja edis4. Mitä säätöjä tarvii tehdä että kone alkaa käymään oikein? Nyt kone käy kuin kävisi vain kolmella pytyllä. PW on asetuksissa 10 paikkeilla, mutta kun käynnistää niin PW mittari näyttää 4ms? Afterstart enrichment on 50% ja muitakin on kokeiltu tuleoksetta. Käynti on niin epätasaista että ei voi edes tyhjäkäyntiä säätää. Tuota dutycycleä mittaria kans vähän ihmettelin ku se on alle 1% käynnistettäessä. Paljonko se on normaalisti? Asetukset on tehty megamanuaalin mukaisesti. Lueskelin foorumia mutta ei oikein löytynyt vastausta. VE taulukoita ei kai kannata yrittää säätää ennen kuin saa auton käymään tyhjäkäyntiä kunnolla?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

VE llä se tyhjäkäyntikin haetaan. Mutta ihan varmasti asetukset ovat oikein ? Kierrostieto tulee yms ? Puola uusi ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
mk2 16v
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Oct 05, 2005 20:19

Post by mk2 16v »

Puolat ovat käytetyt. Asetuksista en ole aivan varma, kun en tiedä mitä ovat oikeat asetukset. Laitoin samat VE table ja sytkä tadlen ku tässä foorumissa oli jollaki 1.9gti peugeutissa. Sen jälkeen auto alkoi toimimaan vielä huonommin :o Autossa on vanhat tulpatkin paikoillaan, pitää ne vaihtaa ja katsoa tuo TPS anturin kytkentä ettei vain olis sekin väärin käsin. Nyt kuitenki tuo dutycycle näyttää n10% tyhjäkäynnillä. Paljonko on normaalisti PW?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

pw normaalisti tyhjäkäynnillä ja autoon kuuluvilla (omilla) sumuilla jotain 2-4ms luokkaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
mk2 16v
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Oct 05, 2005 20:19

Post by mk2 16v »

Vaikka PW laittaa 2 kone käy samanlaisesti, huonosti. Kone ei tahdo vastata kaasuun, kun laittaa kaasua niin kierrokset ei lähde nousemaan. MAP mittari on kokoajan 100 kpa, olisikohan vika mahdollisesti siinä? Kuinka pitkä kestää mapin letkun olla?
I_me
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 128
Joined: Thu Apr 07, 2005 12:41
Location: Kemi

Post by I_me »

Otappa mapin letku irti ja ime siitä, muuttuuko lukema tunessa?
Nythän se mega käyttää sen kartan 100kpa kohtaa, eli seos ei ole varmaan sinne päinkään.
Nopo ja naku ja nopokin on naku.
mk2 16v
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Oct 05, 2005 20:19

Post by mk2 16v »

Ei vaikuta imeminen mitään. Varmaan tuo mappi sökö. miten voi ottaa alphaN moodin käyttöön ja miten sillä säädetään?
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Tarkista että map on oikein päin piirilevyllä ja että siellä ei ole mitään tinasiltoja.
mk2 16v
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Oct 05, 2005 20:19

Post by mk2 16v »

Mappi oli oikein päin, eikä ollu tinasiltoja. Nyt näyttää siltä että mega ei ymmärrä kaasuläpän antamaa infoa. Mega näyttää kokoajan kaasulle n80. megalta mitattuna kaasuläpän singaalipiuha näyttää tyhjäkäynnillä 1,5v ja täyskaasulla 3,7v silti mega ei reagoi kaasun painamiseen. Kun virrat laittaa päälle megan kaasuläpän arvo alkaa n30 nousemaan tasaisesti ja lopettaa nousun arvossa 80.

Mikähän tuossa megassa on hätänä?
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

mk2 16v wrote:Mappi oli oikein päin, eikä ollu tinasiltoja. Nyt näyttää siltä että mega ei ymmärrä kaasuläpän antamaa infoa. Mega näyttää kokoajan kaasulle n80. megalta mitattuna kaasuläpän singaalipiuha näyttää tyhjäkäynnillä 1,5v ja täyskaasulla 3,7v silti mega ei reagoi kaasun painamiseen. Kun virrat laittaa päälle megan kaasuläpän arvo alkaa n30 nousemaan tasaisesti ja lopettaa nousun arvossa 80.

Mikähän tuossa megassa on hätänä?
ootko kokeillu ajaa koodin uudestaan tai eri koodia, mullakin joskus lähti vaeltamaan tuo tp, mutta yleensä siihen auttoi uudelleen kalibrointi, mutta muutaman kerran joutui ajamaan koodin uusiksi sisään...
mk2 16v
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Oct 05, 2005 20:19

Post by mk2 16v »

En ole kokeillut uutta koodia. Mittari ei nouse ollenkaan kaasua painettaessa. Onko kellään ollut samanlaista vikaa?
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Jos/kun ei map- saati tps-signaalit tuu perille niin jokseenkin mahdotonta on purkin toimia toivotusti.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
mk2 16v
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Wed Oct 05, 2005 20:19

Post by mk2 16v »

Joo sen verran osasin itsekin päätellä. Nyt vain kiinnostaisi mikä tuossa megassa on kun se ei ymmärrä kaasunasentoa vaikka tps anturi toimii oikein.
msivula
Megasquirttaaja
Posts: 84
Joined: Sun Jun 19, 2005 20:37
Location: Jyväskylä

Post by msivula »

Seuraa TPS -sinkkua megan laudalla ja katso, missä se häviää.. Esim. läpiviennit saattavat olla viallisia..
Post Reply