Ei lähde käymään, ei...

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Coltti
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 24, 2006 19:34

Ei lähde käymään, ei...

Post by Coltti »

Noniin, nyt on melkein viikko taisteltu ton kanssa... Kipinää tulee ja bensakin haisee, mutta ei vaan perkele suostu lähtemään käyntiin... Megatunessa näkyy kierroslukuna startatessa ~150rpm, pulsewidthit sun muut näkyy myös. Kaiken järjen mukaan koneen pitäisi käydä, mutta EI!. Pari kertaa on jossain vaiheessa ehkä hörähtänyt ja kerran savuakin päästänyt, muttei kummempaa.

Onko mahdollista, että mega voisi olla rikki, vaikka megatunessa näkyy aivan järjellisiä arvoja ?

Suuttimet on 290cc matalaohmiset 10ohm etuvastuksilla, asetukset kuten korkeaohmisilla suuttimilla, tällä hetkellä käytössä ve-generaattorilla ja req_fuelilla tehdyt kartat. Megamanuaalia on luettu ja asetukset pitäisi olla miten kuuluukin.

Moottori on juuri rempattu, huolellisesti tehty, tarkastettu kasauksessa moneen otteeseen, ettei senkään puolesta pitäisi ongelmia olla.

Ehdotuksia, kellään? Alkaa hajoamaan pää tuon kanssa, tai siis on jo hajonnut aikaa sitten...
Bmw e34 535iA -88 MSII v3.0
Bmw e39 530dA -99
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

aika suuri tuo etuvastus, mutta toivotaan ettei se oo se syy (jos kerta bensakin haisee...) ja kai ne on niitä 25W tehonkestoltaan, ne sun etuvastukset?

ekana tuli mieleen se, mikä oli itselläkin ongelmana ekoilla käynnistys yrityksillä, eli se ve-generaattori teki ihan liian pienet bensakartat, joten koitappa suurentaa niitä heti reilusti... ja onko sulla minkälaiset asetukset siinä starttauksen aikana annettavasta lisäbensasta, itse jouduin sen laittamaan 40%, että hörähti käyntiin...

ja kuinka sitten se ryyppyasetus, antaako 2 kertaa suihkauksen, kun käynnistät megasquirtin? (itse joudun vieläkin joskus "ryypyttämään" konetta 2-4 kertaa, vaikka on aika hyvät jo nuo omat rikastus asetukset...)

edit: äsken kokeilin taas generoida sen bensakartan ja kun sitä vertaa tuohon säätämällä haettuun, on mulla ainakin ne arvot yli 50% liian pienet juuri tuos tyhjäkäynnin ja pienten alipaineiden kohdalla :roll: yli 3500 rpm/60 kpa map arvon jälkeen vasta rupeaa muistuttamaan niitä säätämällä tehtyjä bensakarttoja...

rohkeasti vain lisää bensaa koneeseen, sitten jos alkaa tulpat kastumaan ilman käyntiin lähtemistä on paras alkaa etsimään vikaa muualta...
Coltti
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 24, 2006 19:34

Post by Coltti »

Kokeilenpas noilla vinkeillä huomenna, toivotaan että jotain vaikuttaisi :). Ilmoittelen kuinka käy... Etuvastukset on 25w kestoisia juurikin, olleet noiden suuttimien kanssa toiminnassa Saabin vakio ruutassa (LH 2.2).

Kiitos hyvistä ja nopeista vinkeistä!.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Ohjaatko pelkkää bensansyöttöä?
Coltti
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 24, 2006 19:34

Post by Coltti »

Tällä hetkellä kyllä, autossa vakio jakajasytty paikallaan, jota kontrolloi bosch 139 sytkämoduuli ja pyörimistiedon se saa virranjakajan hall -anturilta.
Bmw e34 535iA -88 MSII v3.0
Bmw e39 530dA -99
smoke
Megasquirttaaja
Posts: 70
Joined: Mon Apr 17, 2006 20:34

Post by smoke »

mikäs toi ve-generaattori on ja mistä sellansen saa?
Coltti
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 24, 2006 19:34

Post by Coltti »

dodiin, nyt auto käy, oli sytytysjohdot vähän väärin ja seokset turhan alhaiset... Sitten säätämään -> :D
Bmw e34 535iA -88 MSII v3.0
Bmw e39 530dA -99
Post Reply