Kyseessä on nyt Volvon B20:ssa oleva d-jetin imusarja, jossa 4-pinninen kaasuläppäanturi. Relekortilla on kolmelle kaasuläppäanturin piuhalle paikka, mihin siis neljäs menee? Ja missä järjestyksessä nuo mahtaa anturin liittimessä olla?
Toinen kysymys liittyy tuohon FIdle-paikkaan. Ymmärtääkseni kyseessä on kylmäkäynnistyssuutin. Onko siitä paljon hyötyä vai kannattaako jättää pois?
Kaasuläppäanturin pinnit
Moderator: Masi_K
Mittailehan ensin mitä se sun kaasuläppäanturi antaa pihalle niistä pinneistä, tilannehan on se että mega antaa +5V referenssijännitteen yhteen nastaan, toiseen nastaan tulee maat ja kolmanteen potikan 'liuku'. Kytkintyyppisellä anturilla ei tee mitään megan kanssa.
Fidle on ohjaus lisäilmaventtiilin releelle. Tai komponentteja muuttamalla voi ohjata suoraan tietynlaisia lisäilmasolenoideja. Jetroniciessa on yleensä 'tyhmä' lisäilmaventtiili jota ei ohjata millään tapaa vaan kytketään bensapumpun releeseen.
Fidle on ohjaus lisäilmaventtiilin releelle. Tai komponentteja muuttamalla voi ohjata suoraan tietynlaisia lisäilmasolenoideja. Jetroniciessa on yleensä 'tyhmä' lisäilmaventtiili jota ei ohjata millään tapaa vaan kytketään bensapumpun releeseen.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
D-jetin kaasuläppäanturia ei voi käyttää MS:n kanssa koska se on tyypiltään 20-contact switch(tieto kirjasta How to tune and modify Bosch fuel injection). Imuilman ja jäähdytysnesteen anturit sen sijaan ovat käyttökelpoisia ja moottorissa on myös "tyhmä" lisäilmaventtiili jolla saa kylmätyhjäkäynnin korotuksen hoidettua.