Kaasuläppäanturin pinnit

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
ryökäle
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Tue Mar 08, 2005 22:55
Location: Helsinki
Contact:

Kaasuläppäanturin pinnit

Post by ryökäle »

Kyseessä on nyt Volvon B20:ssa oleva d-jetin imusarja, jossa 4-pinninen kaasuläppäanturi. Relekortilla on kolmelle kaasuläppäanturin piuhalle paikka, mihin siis neljäs menee? Ja missä järjestyksessä nuo mahtaa anturin liittimessä olla?

Toinen kysymys liittyy tuohon FIdle-paikkaan. Ymmärtääkseni kyseessä on kylmäkäynnistyssuutin. Onko siitä paljon hyötyä vai kannattaako jättää pois?
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Mittailehan ensin mitä se sun kaasuläppäanturi antaa pihalle niistä pinneistä, tilannehan on se että mega antaa +5V referenssijännitteen yhteen nastaan, toiseen nastaan tulee maat ja kolmanteen potikan 'liuku'. Kytkintyyppisellä anturilla ei tee mitään megan kanssa.

Fidle on ohjaus lisäilmaventtiilin releelle. Tai komponentteja muuttamalla voi ohjata suoraan tietynlaisia lisäilmasolenoideja. Jetroniciessa on yleensä 'tyhmä' lisäilmaventtiili jota ei ohjata millään tapaa vaan kytketään bensapumpun releeseen.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
W-PH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Mon Feb 28, 2005 20:47
Location: P-SUOMI

Post by W-PH »

D-jetin kaasuläppäanturia ei voi käyttää MS:n kanssa koska se on tyypiltään 20-contact switch(tieto kirjasta How to tune and modify Bosch fuel injection). Imuilman ja jäähdytysnesteen anturit sen sijaan ovat käyttökelpoisia ja moottorissa on myös "tyhmä" lisäilmaventtiili jolla saa kylmätyhjäkäynnin korotuksen hoidettua.
Post Reply