
Nyt kuitenkin halusin lisää ominaisuuksia megasta käyttöön ja huomasin että relekorttiin oli tehtävä niin paljon muutoksia joten jätin sen kokonaan pois ja pistin releet ja sulakkeet suoraan johtojen väliin. näin sain sotkusta jopa siistimmän ja menemään pienempään tilaan.
Samalla tuli tosiaan tehtyä muita muutoksia, kuten pwm lisäilmaventtiili (3pin bosch) jota varten muutin sytkäulostulon led17:stä kautta ja käytin fidle lähtöä tuon venttiilin kanssa korvattuani pikkutransistorin TIP122:lla. Siirsin myös erillisellä kotelossa olleen LM1815 kytkennän suoraan megaruutan boksin sisälle. Ja tein kierrosluku ulostulon kytkennän myös boksin sisään. Tämä setti toimii nyt muuten hyvin mutta...ensinnäkin sytytysennakko eroaa megatunen näyttämään aika paljon, eli on oikeasti aikasemmalla mitä mittari näyttää megassa. Ja vaikka säädän kiinteen 10asteen ennakon niin oikea ennakko kasvaa kierroksia nostaessa.
Toinen ongelma on sytytysyksikkö joka lämpeää tyhjäkäynnillä jo aika reilusti. Edellisellä setillä relekortin kanssa pystyin käyttämään hyvin 3ms dwell aikaa eikä moduuli lämmennyt paljoo mitään mutta nyt jo 1.6ms lämmittää sitä aivan liikaa. Käytössä boschin 7pin tyhmä moduuli siis. Sytytysmoduulia, puolaa tai muutakaan vaihtanut, ainoastaan kabiinin puolella siis poistanut relekortin ja tehnyt kytkennät suoraan johdoilla. Wheeldecoderin asetukset tai muutkaan eivät ole muuttuneet ja olen koittanut polttaa niitä uudestaan prosuun. Käytössä siis 60-2 pyörä ja vr-anturi. Ja mikä hassuinta, vr-anturin johtojen kääntäminenkään ei vaikuttanut mitenkään em. ongelmiin.
Koodina käytössä 029q2 mutta ajattelin seuraavaksi päivittää sen 029t:hen josko se auttaisi. Ja olen tehnyt kyllä tarvittavat muutokset, eli sytkäulostulo led17 sekä fidle idle käyttöön yms niin rauta kuin softatasolla. Onko mitään veikkauksia mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla?
