Mäntien kattovalot pimeenä. Ei näköjään orkkis tulpat tykänneet tuosta hukkakipuna sytkästä.
Ehdotuksia tulpiksi? Ajatuksena laittaa bochilaiset. Missä fordin mallissa olisi suorasytytys tulpat.
Edit: selailkaapa alemmas.
Mitkä tulpat? Hukkakipinää vain pakotahdille?
Moderator: Masi_K
Mitkä tulpat? Hukkakipinää vain pakotahdille?
Last edited by Tapsa84 on Mon Sep 25, 2006 16:22, edited 1 time in total.
Volvo 242 & 240
Re: Mitkä tulpat? Suorasytytys
Jotakuinkin kaikissa 90-> etuvedoissa on hukkakipinä. Tosin mielestäni tulppasuositukset on pitkälti samoja kuin vanhempiin virranjakajallisiinkin.Tapsa84 wrote:Missä fordin mallissa olisi suorasytytys tulpat.
Hukkispuoliin käypi matalaohmiset systeemit Minimi 5 kohm per johto & tulppa.
Last edited by Masi_K on Sun Sep 24, 2006 11:26, edited 1 time in total.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Ford rs2000 16v moottorista alkuperäisellä suorasytty/puola/johto paketilla seuraavanlainen kokemus... (ohjelmoitava sytkä muuten)
Alkuperäiset ford tulpat jossa 5 Kilo-ohmin vastus(siis "R" tulpat=häiriön poisto vastuksella varustetut) toimii
(kesti noin 2.5h jäärata ajoa piikki pyörillä)
Mutta kun koetin tilalle VASTUKSETTOMIA uusia=räpätystä ja pauketta vedättäessä.Koetin pienempää ja suurempaa kärki väliä....ei toiminut
Sitten kävin ostamassa taas vastukselliset tulpat ja alkoi toimimaan...
ja densot ei sit hajonnneetkaan...
Mistä moinen voisi johtua?
Alkuperäiset ford tulpat jossa 5 Kilo-ohmin vastus(siis "R" tulpat=häiriön poisto vastuksella varustetut) toimii
(kesti noin 2.5h jäärata ajoa piikki pyörillä)
Mutta kun koetin tilalle VASTUKSETTOMIA uusia=räpätystä ja pauketta vedättäessä.Koetin pienempää ja suurempaa kärki väliä....ei toiminut
Sitten kävin ostamassa taas vastukselliset tulpat ja alkoi toimimaan...
ja densot ei sit hajonnneetkaan...
Mistä moinen voisi johtua?
Puolassa ja kipinässä jotain heikkoa.
Lisää ongelmia...
Kummassakin tulppaparissa toiseen tulppaan tulee puolet vähemmän kipinää. Nämä ovat vissiin niitä jos polariteetti on toisinpäin, koska strobon virtapihti pitää kääntää toisin päin. Tuntuisi kuin nämä jaksaisivat antaa kipinää vain pakotahdin aikana.
Voiko dwell tai discharge aika olla viturallaan? Käytössä siis fordin 2x2 hukkakipinä puola. (bosch ...407)
Kummassakin tulppaparissa toiseen tulppaan tulee puolet vähemmän kipinää. Nämä ovat vissiin niitä jos polariteetti on toisinpäin, koska strobon virtapihti pitää kääntää toisin päin. Tuntuisi kuin nämä jaksaisivat antaa kipinää vain pakotahdin aikana.
Voiko dwell tai discharge aika olla viturallaan? Käytössä siis fordin 2x2 hukkakipinä puola. (bosch ...407)
Volvo 242 & 240
Hukkispuolan kipinähän tavallaan kiertää tulpasta toiseen. Eli 1-4 ja 2-3. Puolan heikkis liitin alaspäin osottaessa vasemmalla pystyssä 1-4, oikealla 2-3.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Ei vittu...
Tulppasin tyhjäkäynti moottorin letkun ja pistin kaasulla kierrokset 1700 missä lamda korjaus. Tästä kone käy aivan tasaisesti ja lambda näyttää aivan hyvää. Tästä pystyy aivan huoletta kierrättää konetta eikä mitään katkomista tai muutakaan ilmene. Turbo vain vislaa nätisti kone huoneessa ilman letkuja...
Edit: Se ajoitus lamppu toimi ollenkaan hukkis systeemissä. Pitäisi olla varmaan laadukkaampi korjaamo versio.
Tulppasin tyhjäkäynti moottorin letkun ja pistin kaasulla kierrokset 1700 missä lamda korjaus. Tästä kone käy aivan tasaisesti ja lambda näyttää aivan hyvää. Tästä pystyy aivan huoletta kierrättää konetta eikä mitään katkomista tai muutakaan ilmene. Turbo vain vislaa nätisti kone huoneessa ilman letkuja...

Edit: Se ajoitus lamppu toimi ollenkaan hukkis systeemissä. Pitäisi olla varmaan laadukkaampi korjaamo versio.
Volvo 242 & 240