Mitkä tulpat? Hukkakipinää vain pakotahdille?

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Tapsa84
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Wed Jan 18, 2006 17:35
Location: Kokkola

Mitkä tulpat? Hukkakipinää vain pakotahdille?

Post by Tapsa84 »

Mäntien kattovalot pimeenä. Ei näköjään orkkis tulpat tykänneet tuosta hukkakipuna sytkästä.

Ehdotuksia tulpiksi? Ajatuksena laittaa bochilaiset. Missä fordin mallissa olisi suorasytytys tulpat.

Edit: selailkaapa alemmas.
Last edited by Tapsa84 on Mon Sep 25, 2006 16:22, edited 1 time in total.
Volvo 242 & 240
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Re: Mitkä tulpat? Suorasytytys

Post by JesseT »

Tapsa84 wrote:Missä fordin mallissa olisi suorasytytys tulpat.
Jotakuinkin kaikissa 90-> etuvedoissa on hukkakipinä. Tosin mielestäni tulppasuositukset on pitkälti samoja kuin vanhempiin virranjakajallisiinkin.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Hukkispuoliin käypi matalaohmiset systeemit Minimi 5 kohm per johto & tulppa.
Last edited by Masi_K on Sun Sep 24, 2006 11:26, edited 1 time in total.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
juu
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Feb 27, 2005 21:49
Location: Salo

Post by juu »

Ford rs2000 16v moottorista alkuperäisellä suorasytty/puola/johto paketilla seuraavanlainen kokemus... (ohjelmoitava sytkä muuten)

Alkuperäiset ford tulpat jossa 5 Kilo-ohmin vastus(siis "R" tulpat=häiriön poisto vastuksella varustetut) toimii
(kesti noin 2.5h jäärata ajoa piikki pyörillä)

Mutta kun koetin tilalle VASTUKSETTOMIA uusia=räpätystä ja pauketta vedättäessä.Koetin pienempää ja suurempaa kärki väliä....ei toiminut

Sitten kävin ostamassa taas vastukselliset tulpat ja alkoi toimimaan...
ja densot ei sit hajonnneetkaan...

Mistä moinen voisi johtua?
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 158
Joined: Sun Aug 28, 2005 16:40
Location: Helsinki

Post by Jaska »

Mulla on boschin nelikärkiset ja toimi jakajalla sekä nykyisellä hukkakipinällä..
Tapsa84
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Wed Jan 18, 2006 17:35
Location: Kokkola

Puolassa ja kipinässä jotain heikkoa.

Post by Tapsa84 »

Lisää ongelmia...

Kummassakin tulppaparissa toiseen tulppaan tulee puolet vähemmän kipinää. Nämä ovat vissiin niitä jos polariteetti on toisinpäin, koska strobon virtapihti pitää kääntää toisin päin. Tuntuisi kuin nämä jaksaisivat antaa kipinää vain pakotahdin aikana.

Voiko dwell tai discharge aika olla viturallaan? Käytössä siis fordin 2x2 hukkakipinä puola. (bosch ...407)
Volvo 242 & 240
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Hukkispuolan kipinähän tavallaan kiertää tulpasta toiseen. Eli 1-4 ja 2-3. Puolan heikkis liitin alaspäin osottaessa vasemmalla pystyssä 1-4, oikealla 2-3.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Tapsa84
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Wed Jan 18, 2006 17:35
Location: Kokkola

Post by Tapsa84 »

Ei vittu...

Tulppasin tyhjäkäynti moottorin letkun ja pistin kaasulla kierrokset 1700 missä lamda korjaus. Tästä kone käy aivan tasaisesti ja lambda näyttää aivan hyvää. Tästä pystyy aivan huoletta kierrättää konetta eikä mitään katkomista tai muutakaan ilmene. Turbo vain vislaa nätisti kone huoneessa ilman letkuja... :lol:

Edit: Se ajoitus lamppu toimi ollenkaan hukkis systeemissä. Pitäisi olla varmaan laadukkaampi korjaamo versio.
Volvo 242 & 240
Post Reply