läppärin vaatimukset

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
ahdinmoppe
Megasquirt aloittelija

läppärin vaatimukset

Post by ahdinmoppe »

elikkäs näin vihreenä kysäisen et mimmoisia vaatimuksia läppäriltä vaaditaan tän megaruutan kans ja ja johdotukset siihen.
kun oon tässä läppäriä hommaamassa niin ois valmiiks tietoa mitä kannattaa ottaa huomioon kaupanteko hetkellä. :oops:
saab 9000 turboja
ahdetut moparit
ArttuH
Megajumala

Post by ArttuH »

Läppäriltä ei periaatteessa vaadita juuri mitään. Käytännössä tehoa on hyvä olla sen verran, että käyttöjärjestelmä pyörii itseä miellyttävästi. Yleensä käyttöjärjestelmä tarkoittaa winkkaria (linux-hörhöt erikseen :) , W95 taisi olla vanhin kelvollinen versio. Eli jos haluaa, niin kaikki pentium-luokan koneet on käyttökelpoisia. Itse olen käyttänyt 133MHz penaa W98:lla ja nyt on käytössä 600MHz P3 XP:llä, molemmat on täyttäneet tehtävänsä tehojen puoesta.

Mun mielestä kannattaa kiinnittää huomiota muihin käytettävyyteen vaikuttaviin seikkoihin. Esim. mulla toimiva akku on aika olennainen tuon mopon säätelyssä, autoa säädellessä taas voi pärjätä autolaturin varassa. Jonkinlainen verkkoliitäntä on monesti myös ihan kiva, saa siireltyä tiedostoja koneelle/koneelta paljon kätevämmin.

Piuhoja ei tarvita kuin suora sarjakaapeli D9-liittimillä.
Arttu
GSX1100 -85
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

uusis kannettavis mikrois ei oo sitä sarjaporttia enää, mutta siihen kun ostaa n. 20 €:n USB->sarjaportti sovittimen, niin pärjää uusillakin kannettavilla megan kanssa... ei se mega läppäriltä kai muuta vaadi :roll: (oletan sun puhuvan uudesta läppäristä...)

oma kannettava on acer ferrari 3400, johon olen hankkinut sen USB->sarjaportti adapterin (20 €) + autolaturin (80 €)

ja en siis hankkinut omaa läppäriäni pelkästään megaa varten :wink:
reve
Megasquirttaaja

Post by reve »

Oma mappausläppärini on joku ~10v vanha IBM. Lienee joku pentium 90mhz, käyttis win98, kovalevyä huimat 700mb ja olisikohan keskusmuistia peräti 16mb. Maksoi kolme vuotta sitten kymmenen euroa. Akku kestää noin 10 sekunttia, mutta vehje toimii suoraan auton akusta.

Mikään ei ole toistaiseksi autohommissa megan kanssa jäänyt tekemättä siksi että läppärin olisi pitänyt olla jotenkin parempi.
mikho
Megasquirttaaja

Post by mikho »

reve wrote:Oma mappausläppärini on joku ~10v vanha IBM. Lienee joku pentium 90mhz, käyttis win98, kovalevyä huimat 700mb ja olisikohan keskusmuistia peräti 16mb. Maksoi kolme vuotta sitten kymmenen euroa. Akku kestää noin 10 sekunttia, mutta vehje toimii suoraan auton akusta.

Mikään ei ole toistaiseksi autohommissa megan kanssa jäänyt tekemättä siksi että läppärin olisi pitänyt olla jotenkin parempi.
Jep, Mulla kuulostas olevan aika samanlainen :lol:
Hyvin skulaa megan säätämisessä.
ahdinmoppe
Megasquirt aloittelija

jaa has

Post by ahdinmoppe »

elikkäs varmaan sais kaivaa ton vanhan läppärin tolta jostain ja kokeilla kestääkö edes tota 10s toi akku ja 95winukka siinä pitääpäs koittaa harjoitella harmi ku ei oo ku levyke asema . no toisaalta helpottaa ku emäntä meinaa ostaa itelleen koneen niin ei tavi murehtia noita liitos juttuja ku saa sen usb liitokseenki sovitettua ja voipi sit kattella hiuka huhkeampaa konetta emännälle koulu käyttöön. kiitoksia kaikille
saab 9000 turboja
ahdetut moparit
villek
Kokenut Megasquirttaaja

Post by villek »

Mulla käyttössä jo edellämainittu ArttuH:n entinen toshiba, 133 mhz riittää tunen pyöritykseen vallan mainiosti, megalogwiever vähän tahmaa, ainoita tilanteita missä lisäpotkua ehkä kaipaisi, logit tietysti siirtyy korpulla toiselle koneelle tutkittavaks. Täysin kuollut akku on ikävä autokäytössäkin, mulla virtaa koneelle antaa bilteman invertteri, mutta startatessa jännite tippuu joskus niin alas että kone ei jaksa pysyä käynnissä ja buuttaa. Muuten täysin riittävä tehoiltaan, eikä haittaa vaikka vähän kolhiintuisikin. Tätä kirjoitan uudella Applen MacBookilla, jota en ainakaan heti aio autoon viedä :D
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
ahdinmoppe
Megasquirt aloittelija

jaa has

Post by ahdinmoppe »

hienoa toi oma läppäri oli siis huipputehokas 32mbittinen compaq armanda 1120 :evil:
eliikkäs taitaa vesilintu saada omansa :twisted:
perkules mua verettiin hoplästä aikas hyvin joku 2-3vuotta sit et pena2:sena myytiin :?
saab 9000 turboja
ahdetut moparit
j-k
Kokenut Megasquirttaaja

Post by j-k »

Mulla on Dell C640 (1,8GHz P4), mutta taidan pultata telakan takakonttiin ja laittaa kiinteäksi C600:sen (700MHz P3). Siinä kun on max. resotkin 1024x768 niin riittää kotilokäyttöön. Kojetauluun sitten 10"...12" kosketusnäyttö :) Ja USB-väylään digitv... :lol:
Post Reply