Kysymys Hall -anturista megan kanssa...

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Coltti
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 24, 2006 19:34

Kysymys Hall -anturista megan kanssa...

Post by Coltti »

Olen tuota http://megasquirt.sourceforge.net/extra:a selaillut sytkäpuoleen liittyen, ohjeita noudattaen... sytkänä siis normaali jakajasytty boshin -139 sytkälastulla, triggeröinti tulee kampiakselin hihnapyörällä sijaitsevalta hallilta.

Tässä vaiheessa tuli sellainen kysymys tuosta Hall -anturin kytkentäkaaviosta: http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... t-hall.gif

Mitäs noi "then choose either 1 or 2" -tekstin alla olevat tekstit näin käytännössä oikein meinaa? ovatko tachselect ja optoin joitain prosessorin sisäänmenoja tms piirilevyllä? Saisiko samalla hieman ohjeita miten tehdä tuon ohjeen mukaan. Maan ja signaalin olenkin jo yhdistänyt DB37:aan, + johdonkin yhdistän kun saan varmuuden onko Halli +5 vai +12 :).

Tällä hetkellä itsellä on XG1 ja XG2 yhdistettynä. Mega on partcon sarjasta kasattu, ohjeiden mukaan. Sytytys tullaan ohjaamaan d17:sen (led17) kautta.

Kiitos jo näin etukäteen :)
Bmw e34 535iA -88 MSII v3.0
Bmw e39 530dA -99
petteriu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 132
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:12
Location: Pori

Post by petteriu »

Ensinnäkin sinulla on Partcon levy (v2.2) ja tutkimasi Hall kytkentä v3 levylle ! Tachselect ja OptoIn lienevät v3 levyn ominaisuuksia. Katso ohjeet sivulta http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html, kohdasta Wiring choice - Hall sensor, Schematic 1&2 + Alternative to Schematic 2 kumpi sitten sopiikaan tilanteeseen.

Petteri
Coltti
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 24, 2006 19:34

Post by Coltti »

no eipä ollutkaan ihme, kun kuulosti 100% heprealta :). Kiitos nopeasta vastauksesta.
Post Reply