vw jetta 1.8 16v megaruutta pitäs asentaa?
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
vw jetta 1.8 16v megaruutta pitäs asentaa?
Juu eli olisi tarkoitus heivata toi k-jetti pois ja asennella sen tilalle toi megauutta. kyselisin nyt sellaisia asioita, et mitä osia pitäs alkaa hommaileen tohon, jotta saan systeemin pelaan? ku ei huvittas ostaa repullista osia jotka sitten ei kuitenkaan passaa.
Last edited by meo.sukuvaara on Wed Apr 13, 2005 20:04, edited 1 time in total.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
ny on selvinny jotain:
1.megaruutta*
2.PG:n suuttimet*
3.PG:n holkit*
4.omavalmiste(sorvautettu) suutintukki & PG:n pa.paineen säädin* (tukki ei käy suoraan)
5.imuilma lämpötila-anturi* (volvo 440)
6.moottorin lämpötila-anturi*
7.map. anturi (megaruutan boxin mukana)*
8.lambda* (kolmijohtoinen saab 9000)
9.omatekoinen johtosarja*
10.kaasuläpän asentoanturi* (volvo 440)
E: nyt vain osia hommaileen
Tähdellä merkityt osat hankittu, eli hommahan etenee
Osat kokonaisuudessaan saatu hommattua!
1.megaruutta*
2.PG:n suuttimet*
3.PG:n holkit*
4.omavalmiste(sorvautettu) suutintukki & PG:n pa.paineen säädin* (tukki ei käy suoraan)
5.imuilma lämpötila-anturi* (volvo 440)
6.moottorin lämpötila-anturi*
7.map. anturi (megaruutan boxin mukana)*
8.lambda* (kolmijohtoinen saab 9000)
9.omatekoinen johtosarja*
10.kaasuläpän asentoanturi* (volvo 440)
E: nyt vain osia hommaileen

Tähdellä merkityt osat hankittu, eli hommahan etenee

Osat kokonaisuudessaan saatu hommattua!
Last edited by meo.sukuvaara on Sat May 14, 2005 19:44, edited 7 times in total.
Imuilman lämpötila anturi (Ford Sierra Cosworth halpa) Motonetistä
Tuo käy varmasti tuohon projektiin. Katso tuo matin juttu pösön squirttaamisesta, siinä on mm. imuilman lämpöanturin kiinnitys imuputkeen ym. viewtopic.php?t=26&start=0&postdays=0&p ... highlight=
Tuo käy varmasti tuohon projektiin. Katso tuo matin juttu pösön squirttaamisesta, siinä on mm. imuilman lämpöanturin kiinnitys imuputkeen ym. viewtopic.php?t=26&start=0&postdays=0&p ... highlight=
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
On jenka, jos oikein muistan niin 12mm mutta en mene takuuseen koosta. Ihan stanu millinen tais olla, muistan kokeilleeni ainakin.. ;D
Periaatteessa ei ole väliä mutta imusarjahan itessäänkin lämpenee niin se vähän huijjaa. Oikein jos haluaa toihan pitää saada kanavan sisään mutta joojoo..
Kannattaa kyllä imusarjaan laittaa jos ei oo esteitä.
Periaatteessa ei ole väliä mutta imusarjahan itessäänkin lämpenee niin se vähän huijjaa. Oikein jos haluaa toihan pitää saada kanavan sisään mutta joojoo..

Kannattaa kyllä imusarjaan laittaa jos ei oo esteitä.
Pug 405 MI16 '89 zZz
Pug 405 SRi '88 zZz
Pug 405 SRi '88 zZz
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
Luultavasti tairvii, jos haluaa kylmäkäyntiä, ellei oo jotain muuta joka antaa kylmänä kaasuläpän ohi ilmaa että kone kävisi..meo.sukuvaara wrote:juu ajattelin laittaa tohon imuilma putkeen, heti suodattimen jälkeen. sopivasti rosteria se putki niin voi hitsata oikeen jengan sille. oiskohan kellään tietoo tarviiko volkkari vielä ton megaruutan kans sitä lisäilma venttiiliä
Pug 405 MI16 '89 zZz
Pug 405 SRi '88 zZz
Pug 405 SRi '88 zZz
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
Jätä se K-jetin lisäilmaventtiili ja kytke sähköt bensapumpun kanssa rinnakkain.meo.sukuvaara wrote:juu ajattelin laittaa tohon imuilma putkeen, heti suodattimen jälkeen. sopivasti rosteria se putki niin voi hitsata oikeen jengan sille. oiskohan kellään tietoo tarviiko volkkari vielä ton megaruutan kans sitä lisäilma venttiiliä
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
Koska sähkö lämmittää sitä myös koneenlämmön mukana. Esim pösön xu5/9 lohkosissa toi on termarikotelossa, josta se saa tiedon moottorin fyysisestä lämmöstä ja sähkö taas lämmittää jotenkin sitä että on auki ja lämmitessä sulkeutuu hitaasti.
Joku saa tarkentaa jos näkee tarpeelliseksi..
edit: siis kun bensapummpu alkaa pyöriä niin alkaa myös venttiili hitaasti kylmänä sulkeutua.
Joku saa tarkentaa jos näkee tarpeelliseksi..

edit: siis kun bensapummpu alkaa pyöriä niin alkaa myös venttiili hitaasti kylmänä sulkeutua.
Pug 405 MI16 '89 zZz
Pug 405 SRi '88 zZz
Pug 405 SRi '88 zZz
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 126
- Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
- Location: Kaarina
- Contact:
Volsussa ei oo opel/bmw-tyyppistä lämmitettävää lisäilmareikää vaan solenoidiventtiilli, jota pystyy extra-versiolla ohjaamaan suoraan. Itellä tuo käytössä. Tuota ei siis todellakaan kytketä b-pumpun rinnalle vaan ihan sen miinus megan fidle-lähtöön ja plussa kytkettävään virtaan.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
juu mä vähän arvelinkin, ettei tule toimiin noin tolla venttiilillä.
Koska sähkö lämmittää sitä myös koneenlämmön mukana. Esim pösön xu5/9 lohkosissa toi on termarikotelossa, josta se saa tiedon moottorin fyysisestä lämmöstä ja sähkö taas lämmittää jotenkin sitä että on auki ja lämmitessä sulkeutuu hitaasti.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
Nyt olis kaikki osat. Asenneltu on holkit, suuttimet, kaasuläpätunnistin anturi ja imuilman lämpöanturi. suutintukkia ku rupesin asenteleen, niin huomasin, ettei se osu sinnepäinkään.
Nyt olis hyvä kysymys tietäjille: suutintukki on vw:n 8v sähköruisku moottorista, jonka vuoksi suuttimien jako ei käynyt 16v moottoriin. purin tukista kaiken purkaantuvan irti, katsoakseni voiko sitä työstää pitemmäksi, eli keskeltä kahti ja jatkopala väliin. Tukin sisällä kuitenkin menee jokin alumiinitanko jonka vuoksi en uskaltanut katkaista sitä.
onkohan se tanko sisällä mikä? uskaltasko katkaista?
Nyt olis hyvä kysymys tietäjille: suutintukki on vw:n 8v sähköruisku moottorista, jonka vuoksi suuttimien jako ei käynyt 16v moottoriin. purin tukista kaiken purkaantuvan irti, katsoakseni voiko sitä työstää pitemmäksi, eli keskeltä kahti ja jatkopala väliin. Tukin sisällä kuitenkin menee jokin alumiinitanko jonka vuoksi en uskaltanut katkaista sitä.
onkohan se tanko sisällä mikä? uskaltasko katkaista?
mä tein omaani pitkistä kuusiokolo pulteista siis( 120 mm ) suutintukin putket .sit sorviin kiini ja reikää pulttiin ja tarkka sovitus upotus suuttimelle ja hitsaten kiini.hyvä tul.jos käytät alkuperästä 16v:een imusatsia niin tee suutintukille kiinnitys tapit imusarjan alkumutkaan mihin suuttimet tulee.varmistaa ettei tukki lähde tärisemään irti
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
Oisko sulla kuvaa tosta sun projektista?miki
Lähetetty: Tii Huh 26, 2005 9:48 Viestin aihe:
mä tein omaani pitkistä kuusiokolo pulteista siis( 120 mm ) suutintukin putket .sit sorviin kiini ja reikää pulttiin ja tarkka sovitus upotus suuttimelle ja hitsaten kiini.hyvä tul.jos käytät alkuperästä 16v:een imusatsia niin tee suutintukille kiinnitys tapit imusarjan alkumutkaan mihin suuttimet tulee.varmistaa ettei tukki lähde tärisemään irti
meo.sukuvaara
Lähetetty: Tor Huh 21, 2005 18:18 Viestin aihe:
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
kiitos!Onnea matkaan. Lopputulos on vaivan arvoinen.
Aloita pelkällä bensalla ja orkkissytkällä. Sitten kun ne toimii niin sytkän säätöön.
näin ois tarkoitus sytkäri osatkin jo löytyy! heti tuntuu pelaavan paremmin vaikka ei ole vielä edes kunnolla säädöissä. löytyskö kalsketikta vinkkejä?
siirrytty tonne säätötopikkiin, eli onkelmia on ekana tyhjäkäynin löytäminenki tekee jo tiukkaa
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 43
- Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
- Location: Rovaniemi
viewtopic.php?t=972&start=0&postdays=0& ... highlight=
nyt ollaan siirytty tonne säätöpuolelle:) kaikki hyvin tähän mennessä ei oikeestaa takapakkeja vielä.
nyt ollaan siirytty tonne säätöpuolelle:) kaikki hyvin tähän mennessä ei oikeestaa takapakkeja vielä.