vw jetta 1.8 16v megaruutta pitäs asentaa?

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

vw jetta 1.8 16v megaruutta pitäs asentaa?

Post by meo.sukuvaara »

Juu eli olisi tarkoitus heivata toi k-jetti pois ja asennella sen tilalle toi megauutta. kyselisin nyt sellaisia asioita, et mitä osia pitäs alkaa hommaileen tohon, jotta saan systeemin pelaan? ku ei huvittas ostaa repullista osia jotka sitten ei kuitenkaan passaa.
Last edited by meo.sukuvaara on Wed Apr 13, 2005 20:04, edited 1 time in total.
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

ny on selvinny jotain:

1.megaruutta*
2.PG:n suuttimet*
3.PG:n holkit*
4.omavalmiste(sorvautettu) suutintukki & PG:n pa.paineen säädin* (tukki ei käy suoraan)
5.imuilma lämpötila-anturi* (volvo 440)
6.moottorin lämpötila-anturi*
7.map. anturi (megaruutan boxin mukana)*
8.lambda* (kolmijohtoinen saab 9000)
9.omatekoinen johtosarja*
10.kaasuläpän asentoanturi* (volvo 440)


E: nyt vain osia hommaileen :)
Tähdellä merkityt osat hankittu, eli hommahan etenee :)
Osat kokonaisuudessaan saatu hommattua!
Last edited by meo.sukuvaara on Sat May 14, 2005 19:44, edited 7 times in total.
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Imuilman lämpötila anturi (Ford Sierra Cosworth halpa) Motonetistä

Tuo käy varmasti tuohon projektiin. Katso tuo matin juttu pösön squirttaamisesta, siinä on mm. imuilman lämpöanturin kiinnitys imuputkeen ym. viewtopic.php?t=26&start=0&postdays=0&p ... highlight=
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
matti
Perustajajäsen
Posts: 54
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:53
Location: Espoo

Post by matti »

Kas tässä
Tuo on kiinnitetty tiivisteliimalla ja hyvin pysyy, jollain silikonilla tms paras, mutta kaikkein paras laittaa suoraan imusarjaan.
Pug 405 MI16 '89 zZz
Pug 405 SRi '88 zZz
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

Tuo on kiinnitetty tiivisteliimalla ja hyvin pysyy, jollain silikonilla tms paras, mutta kaikkein paras laittaa suoraan imusarjaan.
onko sillä väliä onko anturi ennen vai jälkeen kaasuläpän?
onkos tossa cossun anturissa jenga?
matti
Perustajajäsen
Posts: 54
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:53
Location: Espoo

Post by matti »

On jenka, jos oikein muistan niin 12mm mutta en mene takuuseen koosta. Ihan stanu millinen tais olla, muistan kokeilleeni ainakin.. ;D

Periaatteessa ei ole väliä mutta imusarjahan itessäänkin lämpenee niin se vähän huijjaa. Oikein jos haluaa toihan pitää saada kanavan sisään mutta joojoo.. ;)

Kannattaa kyllä imusarjaan laittaa jos ei oo esteitä.
Pug 405 MI16 '89 zZz
Pug 405 SRi '88 zZz
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

no katellaan ku saan eka hommailtua osaset. :)
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

Suosittelen laittamaan imuilman anturin paikkaan, jossa se ei lämpeä moottorin lämpenemisen takia. Imusarja on tämän takia varsin huono paikka. Ongelmia voi tulla esimerkiksi lyhyen sammuttamisen jälkeen.
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

juu ajattelin laittaa tohon imuilma putkeen, heti suodattimen jälkeen. sopivasti rosteria se putki niin voi hitsata oikeen jengan sille. oiskohan kellään tietoo tarviiko volkkari vielä ton megaruutan kans sitä lisäilma venttiiliä
matti
Perustajajäsen
Posts: 54
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:53
Location: Espoo

Post by matti »

meo.sukuvaara wrote:juu ajattelin laittaa tohon imuilma putkeen, heti suodattimen jälkeen. sopivasti rosteria se putki niin voi hitsata oikeen jengan sille. oiskohan kellään tietoo tarviiko volkkari vielä ton megaruutan kans sitä lisäilma venttiiliä
Luultavasti tairvii, jos haluaa kylmäkäyntiä, ellei oo jotain muuta joka antaa kylmänä kaasuläpän ohi ilmaa että kone kävisi..
Pug 405 MI16 '89 zZz
Pug 405 SRi '88 zZz
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

nyt ois vanha ruisku purettu pois ja osia hommailtu, vielä ku sais boxin ja loput nipelit niin pääsis asentelemaan :)
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

meo.sukuvaara wrote:juu ajattelin laittaa tohon imuilma putkeen, heti suodattimen jälkeen. sopivasti rosteria se putki niin voi hitsata oikeen jengan sille. oiskohan kellään tietoo tarviiko volkkari vielä ton megaruutan kans sitä lisäilma venttiiliä
Jätä se K-jetin lisäilmaventtiili ja kytke sähköt bensapumpun kanssa rinnakkain.
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

Jätä se K-jetin lisäilmaventtiili ja kytke sähköt bensapumpun kanssa rinnakkain.
saattaa kuullostaa tyhmältä, mutta miksi se pitää niin kytkeä?
matti
Perustajajäsen
Posts: 54
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:53
Location: Espoo

Post by matti »

Koska sähkö lämmittää sitä myös koneenlämmön mukana. Esim pösön xu5/9 lohkosissa toi on termarikotelossa, josta se saa tiedon moottorin fyysisestä lämmöstä ja sähkö taas lämmittää jotenkin sitä että on auki ja lämmitessä sulkeutuu hitaasti.

Joku saa tarkentaa jos näkee tarpeelliseksi.. ;)

edit: siis kun bensapummpu alkaa pyöriä niin alkaa myös venttiili hitaasti kylmänä sulkeutua.
Pug 405 MI16 '89 zZz
Pug 405 SRi '88 zZz
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Volsussa ei oo opel/bmw-tyyppistä lämmitettävää lisäilmareikää vaan solenoidiventtiilli, jota pystyy extra-versiolla ohjaamaan suoraan. Itellä tuo käytössä. Tuota ei siis todellakaan kytketä b-pumpun rinnalle vaan ihan sen miinus megan fidle-lähtöön ja plussa kytkettävään virtaan.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
Kaahari
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Fri Feb 25, 2005 22:49
Location: Vantaa

Post by Kaahari »

Joo toi dummymalli löytyy vain VW 8V k-jeteistä.
jukkaj
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Mar 04, 2005 12:25
Location: Hyvinkää

Post by jukkaj »

[quote="Matti"]On jenka, jos oikein muistan niin 12mm mutta en mene takuuseen koosta. Ihan stanu millinen tais olla, muistan kokeilleeni ainakin.. ;D


Jenka 14X1,5 elikkä mutsku kauppaan ostaa mutteria!
toyota crown -65 18r-gte
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

juu mä vähän arvelinkin, ettei tule toimiin noin tolla venttiilillä.
Koska sähkö lämmittää sitä myös koneenlämmön mukana. Esim pösön xu5/9 lohkosissa toi on termarikotelossa, josta se saa tiedon moottorin fyysisestä lämmöstä ja sähkö taas lämmittää jotenkin sitä että on auki ja lämmitessä sulkeutuu hitaasti.
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

Nyt olis kaikki osat. Asenneltu on holkit, suuttimet, kaasuläpätunnistin anturi ja imuilman lämpöanturi. suutintukkia ku rupesin asenteleen, niin huomasin, ettei se osu sinnepäinkään.

Nyt olis hyvä kysymys tietäjille: suutintukki on vw:n 8v sähköruisku moottorista, jonka vuoksi suuttimien jako ei käynyt 16v moottoriin. purin tukista kaiken purkaantuvan irti, katsoakseni voiko sitä työstää pitemmäksi, eli keskeltä kahti ja jatkopala väliin. Tukin sisällä kuitenkin menee jokin alumiinitanko jonka vuoksi en uskaltanut katkaista sitä.

onkohan se tanko sisällä mikä? uskaltasko katkaista?
miki
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 118
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:20

Post by miki »

mä tein omaani pitkistä kuusiokolo pulteista siis( 120 mm ) suutintukin putket .sit sorviin kiini ja reikää pulttiin ja tarkka sovitus upotus suuttimelle ja hitsaten kiini.hyvä tul.jos käytät alkuperästä 16v:een imusatsia niin tee suutintukille kiinnitys tapit imusarjan alkumutkaan mihin suuttimet tulee.varmistaa ettei tukki lähde tärisemään irti
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

miki
Lähetetty: Tii Huh 26, 2005 9:48 Viestin aihe:
mä tein omaani pitkistä kuusiokolo pulteista siis( 120 mm ) suutintukin putket .sit sorviin kiini ja reikää pulttiin ja tarkka sovitus upotus suuttimelle ja hitsaten kiini.hyvä tul.jos käytät alkuperästä 16v:een imusatsia niin tee suutintukille kiinnitys tapit imusarjan alkumutkaan mihin suuttimet tulee.varmistaa ettei tukki lähde tärisemään irti

meo.sukuvaara
Lähetetty: Tor Huh 21, 2005 18:18 Viestin aihe:
Oisko sulla kuvaa tosta sun projektista?
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

no nyt ois anturit asenneltu ja johtosarja rakennettuna. boxin asentelu ja sen liittimen asennus pitäs suorittaa seuraavaksi
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

kaikki asennettu ja rakennettu nyt pitäs saada vielä autoon tulet tavalla tai toisella :lol:
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Onnea matkaan. Lopputulos on vaivan arvoinen.
Aloita pelkällä bensalla ja orkkissytkällä. Sitten kun ne toimii niin sytkän säätöön.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

Onnea matkaan. Lopputulos on vaivan arvoinen.
Aloita pelkällä bensalla ja orkkissytkällä. Sitten kun ne toimii niin sytkän säätöön.
kiitos!
näin ois tarkoitus sytkäri osatkin jo löytyy! heti tuntuu pelaavan paremmin vaikka ei ole vielä edes kunnolla säädöissä. löytyskö kalsketikta vinkkejä?

siirrytty tonne säätötopikkiin, eli onkelmia on ekana tyhjäkäynin löytäminenki tekee jo tiukkaa
meo.sukuvaara
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:08
Location: Rovaniemi

Post by meo.sukuvaara »

viewtopic.php?t=972&start=0&postdays=0& ... highlight=
nyt ollaan siirytty tonne säätöpuolelle:) kaikki hyvin tähän mennessä ei oikeestaa takapakkeja vielä.
Post Reply