Koneena on ahettu 18R-G ensiösuuttimena 9000 ahetun ja toisiona (ei liittimet paikoillaan) vapari 9000. Pösön suorasyttöpuola ja 2kpl 9000 syttöyksikköä.
Warmuppi
Moderator: Masi_K
Warmuppi
Mikä on ku jättää warmupin pääle?? Sillon ku laittaa melkein kaikkiin 100% sillon se ei oo ku alle 110% mutta jos laittaa rosentit niinku pitäs niin nostaa ja pitää reilussa 120%
Ja sitten tuo kiihytysrikastus.. Liikkeelle lähössä yms. pikkasen painettua kaasua niin vetää laihalle ku ei saa rikastuksia. Kaasu pitää painaa melkein puoleen väliin et nostaa seokset kohilleen?? On kokeiltu vaikka millä asetuksilla mut sama tulos. Mittasin boxilta tps jännitteet ja kiini ollessa näytti 0.44v ja pohjassa reilu 3v. Realtime displayssa näyttää toimivan silleen et alussa on 0% ja lähtee kasvamaan vasta sitten ku läppä on jo auki varmaan 1cm ja nousee vain alle 70%
Koodi on 29s ja tune on 2.25 Koodeja ja tujeja on vaihettu vaikka kuinka monta kertaa mutta ei lähe ees käyntiin muilla ku 29q2 ja 29s.. Muut ei vissiin älyä suorasyttöä.?
Koneena on ahettu 18R-G ensiösuuttimena 9000 ahetun ja toisiona (ei liittimet paikoillaan) vapari 9000. Pösön suorasyttöpuola ja 2kpl 9000 syttöyksikköä.
Koneena on ahettu 18R-G ensiösuuttimena 9000 ahetun ja toisiona (ei liittimet paikoillaan) vapari 9000. Pösön suorasyttöpuola ja 2kpl 9000 syttöyksikköä.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
-
MrFairlane
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Vaihda TPS tai vaihda Mapdottiin.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Kokeiltu sitäkin. Sain säädettyä sen silleen et alhaalta toimii vähän matkaa mut 1500-2000 ei edelleenkään toimi. Voisko vaikuttaa se et mulla on kartta aika laihalla alipaineenpuolella koko kierosalueen?? Ja mikä tekee sen et lämpösenä käynnistäessä pitää suuttimet auki yli 6ms vaikka se pyörii jo omin avuin?? Tuon takia tukehtuu ja ei virkoa sitten millään. Sitten ku vaihtaa cranking pulse width tempsin eriksi niin heti herää..? Sitten ku on vähän aikaa n:15min ja enemmän seisonu niin lähtee hyvin käyntiin. Mutta kun valittuna on CLT,MAT average niin ei avaa suuttimia ollenkaa..? Ihan ku se ei älyäisi sitä et se lähtee käyntiin.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Re: Warmuppi
Warm up kyllä lähtee pois päältä jos arvo on100%. Ms muuttaa imuilman lämmön mukaan pa syöttöä ilman tiheyden mukaan (gammae arvo)Jasen2624 wrote:Mikä on ku jättää warmupin pääle?? Sillon ku laittaa melkein kaikkiin 100% sillon se ei oo ku alle 110% mutta jos laittaa rosentit niinku pitäs niin nostaa ja pitää reilussa 120%Ja sitten tuo kiihytysrikastus.. Liikkeelle lähössä yms. pikkasen painettua kaasua niin vetää laihalle ku ei saa rikastuksia. Kaasu pitää painaa melkein puoleen väliin et nostaa seokset kohilleen?? On kokeiltu vaikka millä asetuksilla mut sama tulos. Mittasin boxilta tps jännitteet ja kiini ollessa näytti 0.44v ja pohjassa reilu 3v. Realtime displayssa näyttää toimivan silleen et alussa on 0% ja lähtee kasvamaan vasta sitten ku läppä on jo auki varmaan 1cm ja nousee vain alle 70%
Koodi on 29s ja tune on 2.25 Koodeja ja tujeja on vaihettu vaikka kuinka monta kertaa mutta ei lähe ees käyntiin muilla ku 29q2 ja 29s.. Muut ei vissiin älyä suorasyttöä.?
Koneena on ahettu 18R-G ensiösuuttimena 9000 ahetun ja toisiona (ei liittimet paikoillaan) vapari 9000. Pösön suorasyttöpuola ja 2kpl 9000 syttöyksikköä.
Laita cranking pulseen clt, ja vaikka 4celssius asteesta lämpimämpään tasasesti laskien alkaen vaikkapa 10ms ja viimeisessä vaik 4ms.
Anturit on kartoitettu easythermillä ja 029q2 on käänetty uudestaan omilla anturikartoilla sekä kartat on megatunen autokansiossa? Perus asetukset ovat oikein? Paljon kierroksia startatessa? Tps anturin toiminta on kokeiltu ohmimittarilla ? Se että tps arvo jää johkin 70%, ei haittaa. Kalibrointi on vain megatunen juttu. Ja kun kone käy, niin säädä ve kartta edes alueelle. On hyvä alottaa paksusta seoksesta, kuin ohkasesta.
Anturit on kartoitettu easythermillä ja 029q2 on käänetty uudestaan omilla anturikartoilla sekä kartat on megatunen autokansiossa? Perus asetukset ovat oikein? Paljon kierroksia startatessa? Tps anturin toiminta on kokeiltu ohmimittarilla ? Se että tps arvo jää johkin 70%, ei haittaa. Kalibrointi on vain megatunen juttu. Ja kun kone käy, niin säädä ve kartta edes alueelle. On hyvä alottaa paksusta seoksesta, kuin ohkasesta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Jos laittaa clt niin ei kuumana saa käyntiin.. Tosin en ole kokeillut tuota 10-4ms mut tuossa 71 asteessa on 0.1ms. On kartoitettu. Käänetty??? Asetukset pitäs olla oikein ku aijemmin on toiminu hyvin. 200-300kierosta. on mitattu ohmilla ja jännitealueella.. Se toimii muuten kohtuu hyvin mut edelleen se tietyssä lämpötilassa ei jaksa lähteä kunnolla käyntiin ja sitten jos kierokset tippuu esim jonnekkin 700 tienoille niin alkaa röpeltää/tukehtuu ja sammuu. Mut siitä lähtee ku palmun alta käyntiin.?? Heti sammutuksen jälkeen lähtee käyntiin mut 5-15min seisoneena ei taho jaksaa heti käydä kunnolla. Muutaman yritys kerran jälkeen jopa lähtee ja toimii. Välillä näyttäs menevän liiankin laihalle ku alkaa nyhtää ja tippuu seosmittari tasakaasuajossa. Sillon ei taija olla warmupit päälä (sääjin ku oli 106%).. Ja välillä vetää nykimättä niin sillon se jättää sen pääle. Voiko vaikuttaa ku tuo vesianturi on niin sanottu peilikuva tavallisiin verrattuna?? lämpö nouseen niin vastuski nousee..
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
-
Supa^
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 108
- Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
- Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...
Vaikuttaa kovasti että Cranking RPM on liian suuri? missä se on nyt?Jasen2624 wrote:Juu. Lähtee avanta näyttämällä mut ei jaksa herätä kunnolla henkiin. Realtime displaystä kahtomalla se luulee et sitä vieläkin startattasiin ja sen takia pitää ne suuttimet niin pitkään auki. Se ei älyä sitä vaihtaa ASE tilaan..
Tuon takia se luulee että käynnistät konetta vaikka se jo käy kun kuumana tyhjäkäynti on sen alle 1000 kierrosta eli alle sun asettaman rajan jota mega pitää koneen käynnistämisenä.Jasen2624 wrote:Kokeilin 400-700 mut en saanu ees käyntiin niin täytyy olla lähellä 1000.
Jos siis sulla kierrosluku on käynnistettäessä se 200-300rpm niinkuin edellä kerroit niin laita vaikka joku 400 siihen cranking rpm, tai ainakin alle mitä se käy tyhjäkäyntiä ja sitten säätämään ASEa ja karttaa kohdilleen että pysyy käynnissä.
Logia saat megatunella file-valikon kautta (kannatta asentaa megalogviewer http://www.ideasandsolutions.biz/MegaLo ... /download/ jolla voit tutkia lokeja).
Laita loki + file jonnekkin nettiin downloadattavaksi.
Laita loki + file jonnekkin nettiin downloadattavaksi.
Vika on siinä missä sanoinkin sen alunperin olevan:
Cranking/priming PW Tablessa kaksi viimeistä kenttää ovat pielessä. Eli 54 ja 71 kentissä on liian pienet arvot. Laita vaikka molempiin 3ms. Nyt moottorin ollessa 54 asteinen tai lämpöisempi, se saa startatessa vain alle 1ms ruiskutuksen.
Laita EGO correction:sta step size 0:ksi.
Onko sinulla tosiaan 4barin map?
Korjasin MSQ-tiedostoon muutaman asian. Toivottavasti se toimii sinulla.. kokeile tällä:
http://www.mysharefile.com/v/9090776/2_ ... u.msq.html
Voit laitta tiedostoja tänne: http://www.mysharefile.com/index.php
Uploadin jälkeen tulee hämäävästi tuo sama aloitussivu, mutta alareunassa lukee "download link" josta tiedosto löytyy. Tiedostot pysyvät tuolla 30 päivää, joten mitään kovin pysyvää sinne ei kannata laittaa.
Cranking/priming PW Tablessa kaksi viimeistä kenttää ovat pielessä. Eli 54 ja 71 kentissä on liian pienet arvot. Laita vaikka molempiin 3ms. Nyt moottorin ollessa 54 asteinen tai lämpöisempi, se saa startatessa vain alle 1ms ruiskutuksen.
Laita EGO correction:sta step size 0:ksi.
Onko sinulla tosiaan 4barin map?
Korjasin MSQ-tiedostoon muutaman asian. Toivottavasti se toimii sinulla.. kokeile tällä:
http://www.mysharefile.com/v/9090776/2_ ... u.msq.html
Voit laitta tiedostoja tänne: http://www.mysharefile.com/index.php
Uploadin jälkeen tulee hämäävästi tuo sama aloitussivu, mutta alareunassa lukee "download link" josta tiedosto löytyy. Tiedostot pysyvät tuolla 30 päivää, joten mitään kovin pysyvää sinne ei kannata laittaa.
Juu en tiiä miten nuo vaikuttaa kuumana mut kytlmänä sitä ei ees saa käyntiin vaikka kaikki vaikuttaa oikeilta.. Oon tietoinen nuista mut en vielä oo päässy sinne asti säätää.. Kyllä on 4bar ku siinä on samassa nopea Imuilman lämpö.. pitääpi kokeila kohta et toimiiko..
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi