Eli tuli tossa hommattua -72 kupla projektiks ja siihen meinasin joskus tulevaisuudessa laittaa ruiskun niin ajattelin alkaa vähän selvittää että miten moinen onnistuu. Moottoriks tulee 1.6l 277 asteisella nokalla ja katoin megamanualista että suuttimien kooksi tulis 100hp tehoilla 4-pisteenä 158ml. Saisin varmaan halvalla (jopa ilmaseks) 2.0l asconasta ruiskun systeemit mutten tiedä minkä kokoiset suuttimet ne on ja kuinka muutenkin onnistuis asentaminen. Onkohan tollasessa asconassa lambdaa kun en saanu silmiini vaikka koitin katsoa? En ole vielä täysin sisäistänyt ruiskun toimintaa mutta olen ymmärtäny että pakopuolella lambdan pitäis olla?
Ja sitten vielä sytytyksestä senverran että kannattaako hankkia MS sytyksen ohjauksella samantien ja saako suomesta mistään niitä mistään. Olen laittanut kakkoskoppasen golffin kärjettömän sytkän jo eli jos hankkis MS:n sytkän ohjauksella niin ei tarvis mitään lisäks kun on jo valmiiks kärjettömän sytkän hilut?
Kuplan ruuttaaminen
Moderator: Masi_K
Katsoppas ne suuttimien numerot ja vertaa niitä tuohon taulukkoon http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
Siinä on vaan vähän huono juttu ku ei ole vielä niitä suuttimia
Mutta katon kun seuraavan kerran käyn kaverilla mistä ne suuttimet sais.. Mutta tuskin ne paljoa ainakaan ole isompia kun 150ml? Kun ei se ole kun 2l kone niin saattaa olla samaa luokkaa kun ei noista asconoista mitään suuria tehoja ole revitty?
edit. kun tosta katoin että mitä opeleissa on käytetty niin 1.9 koneessa 190ml suuttimet eli tuskin nuo 1.6 koneessa kauheesti liian isot on?

edit. kun tosta katoin että mitä opeleissa on käytetty niin 1.9 koneessa 190ml suuttimet eli tuskin nuo 1.6 koneessa kauheesti liian isot on?
Tuli tuossa tutkittua kaikkea niin sain tietää että sytkänohjaus tuleekin vaan toisella firmwarella ja pienillä "rauta"muutoksilla.. Ja näyttää aika simppelilta hommalta tuokin
Toivottavasti se sitten kans on niin simppeli miltä vaikuttaa. Mutta ensin täytyy laittaa ruutta sitten joskus valmiiks ihan normaalilla sytkällä ennen kun alkaa sytkää laittaa..
edit. Onko MS:n prossu pic vai joku muu eli voiko ohjelmoida uudestaan tuikka partcon picprom-ohjelmointilaitteella?

edit. Onko MS:n prossu pic vai joku muu eli voiko ohjelmoida uudestaan tuikka partcon picprom-ohjelmointilaitteella?
Prossu on motorolan tuote, ei tarvitse mitään ohjelmointilaitetta, senkun vaan piuha laudalta tietokoneeseen kiinni ja saa uuden koodin poltettua sisään. Ja täten sitä voi myös ajon aikana ohjelmoida eli säätää konetta toisin sanoen...Pex| wrote:Tuli tuossa tutkittua kaikkea niin sain tietää että sytkänohjaus tuleekin vaan toisella firmwarella ja pienillä "rauta"muutoksilla.. Ja näyttää aika simppelilta hommalta tuokinToivottavasti se sitten kans on niin simppeli miltä vaikuttaa. Mutta ensin täytyy laittaa ruutta sitten joskus valmiiks ihan normaalilla sytkällä ennen kun alkaa sytkää laittaa..
edit. Onko MS:n prossu pic vai joku muu eli voiko ohjelmoida uudestaan tuikka partcon picprom-ohjelmointilaitteella?
Sytkämuutoksen ovat tosiaan vain muutama rautamuutos laudalle ja extra-koodi sisään, riippuen sytkästä voi olla simppeli homma tai aiheuttaa enemmänkin päänvaivaa.
Re: Kuplan ruuttaaminen
asconassa ei ole lamda-anturia...Pex| wrote:Onkohan tollasessa asconassa lambdaa kun en saanu silmiini vaikka koitin katsoa? En ole vielä täysin sisäistänyt ruiskun toimintaa mutta olen ymmärtäny että pakopuolella lambdan pitäis olla?