Ei käynnisty kuumana

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
chevelle
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Tue Aug 23, 2005 21:24
Location: uki

Ei käynnisty kuumana

Post by chevelle »

Kaikki pelaa nätisti, mutta käynnistyminen kuumana on välillä mahdotonta. Ajelee vaikka kartsalla ja käy kioskilla, niin joko käynnistyy tai sitten ei, sama jos matka-ajosta pysähtyy tankkaamaan, niin mihinkään ei lähdetä ennen kunnoin 15-30 min on kulunut. Vaikka sahaisi akun tyhjäksi, ei inahdakkaan, bensa ei haise, tulpat ei kastu, vaikka ledi vilkkuu iloisesti ja bensapumppu käy. Tänään sama tapahtui kotipihalleni ja läppärillä katsoin, sekä muuttelin arvoja, ilman toivottua tulosta. lämmön laskettua n.10 astetta pasahtaa käymään, kuin palmun alta.
Cranking palaa punaisena, lämpö 190F,imuilma puolet siitä, kierrokset 100rpm(pyörii iloisesti!), pulse leveys 2ms, kaasuläpän asento näyttää 7%, levossa0%, tämä normaalia? Muuttelin prime pulsea 1-15%, sahasin puoli akkua, ilman tuolsta/bensan hajua.
Liittyykö tuo cranking pulsewithe vain starttaukseen, ei vaikuttanut sekään.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Onks imuilman anturi missä kohtiin? Eli tuleeko siihen se heatsoaking ilmiö eli anturi lämpenee moottorista ja imusarjasta, jolloin mega luulee että ulkona on tosi kuuma vaikkei olekaan.
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Eihän kyseessä voisi olla ilmalukko, kiehuminen tms. ongelma polttoainelinjastossa?

Omassa tapauksessa kuuma kone pitää usein käynnistää kaasu pohjassa (flood clear), mutta se tuskin auttaa tähän, jos bensa ei haise ollenkaan.
chevelle
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Tue Aug 23, 2005 21:24
Location: uki

Post by chevelle »

Imusarja on chevyn alkup. TPI monipisteruisku imusarja, imuilman lämpöanturi on org.paikassa yläosan alapinnassa. Näyttää matka-ajossa samaa arvoa kuin ulkoilma, viimeksi stopin tehtyään ja seistyään n.2-3min näytti jotain 90F.
Bensapumpun ääni on ollut aina normaali virta kytkettäessä, ääni muuttuu oitis jos putkistossa on ilmaa. Edellisellä kerralla bensa-asemalle jäätyäni testasin bensanpaineen tarkistusventtiilistä ja soppaa tuli, paljon. Puolisen tuntia starttailtuani alkoi kone pikkuhiljaa antamaan merkkiä paremmasta, ja käynnistyikin parin minuutin päästä. Kaasuun koskeminen ei ole ainakaan auttanut, tuntuisi vain huonontavan asioita.
Siirsin MS:n viileämpään paikkaan ilman vaikutusta.
Starttauksen aikana tuo läppäpotentiometrin hyppy 0:sta 7:ään lienee normaalia, myös 100rpm:n starttausnopeus riittänee?
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Onko ihan varmasti Cranking/priming table taulukossa jokaisessa kohdassa, varsinkin siellä lämpöisen koneen kohdissa 2-4mS arvoja asetettuna?

Jos on niin sitten voisi koittaa tiputtaa cranking RPM pienemmäksi niin että starttaamalla menee suoraan käyntitilaan, koska tuohan toimii kun kerran sillä on ajettu tilaan jossa ei lähde käyntiin.

Asetuksistahan tuon luulisi olevan kiinni kun kerran kylmänä käyntiin lähtee...
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

mulla on chevyn 350 ja priming pulsessa:

16c 11ms
27c 10ms
38c 9 ms
54c 8ms
71c 6.5ms

Noilla arvoilla lähtee laakista käymään.
4 66lb/hr suutinta ja regfuel muistaakseni 7.4
chevelle
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Tue Aug 23, 2005 21:24
Location: uki

Post by chevelle »

Perusohjelmastani löytyy vain rikastusasetukset ja warmup wizard, näissä priming pulse asetus:
-40F 10ms
170F 2ms
Kokeeksi voisi nostaa 170F arvon 3:een.

Req arvona 16.5, joka yläkanttiin, bensanpaine olikin matalempi, kuin kuvittelin virtausta laskiessani, enkä ole arvoa laskenut, kun on näinkin toiminut.
Post Reply