Saab 900 T16 Aero -89

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
saabaero
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Sun Mar 26, 2006 19:38

Saab 900 T16 Aero -89

Post by saabaero »

Tekniikka:

Vakio alakerta, hieman siistityt kansi ja imu-/pakosarjat, Garrett GT2871R t3-pakopuolella, keulacooleri 550x230x76mm, 3" putkisto ja 441cc/min suuttimet, peugeot imuilma-anturi alkuperäisen ilmamassamittarin johdotuksin, kaasuläppäanturiksi vaihdettu potikka alkuperäisin johdotuksin. Ruiskuboksin päässä adapteri/liitäntälevy d37<->Bosch

Ruiskupuoli tuli käyntikuntoon jo aiemmin ja tänään sain myös sytkän pelaamaan, eli kampuralla on hall-anturi 900 i16 -89:stä ja jakajakin tulee samasta laitteesta. Boschin 139-pääteaste.

Sytytyskin lähti toimimaan yllättävän helposti, ainoastaan trigger anglea joutui kokeilemaan ja lopputuloksena 7 astetta vaikutti olevan oikea.
Sytytysyksikkökään ei lämmennyt eikä muutakaan probleemaa.

Sytkäkartta on jostain suorasytytys-Saabista mukaellen kopioitu.
Megaan muutoksina ainoastaan X11-lähtöön 1kohm ylösvedolla vcc:stä led17 ja X12 Vcc hall-anturille, josta myös ylösveto 1kohm hallin sisääntuloon. Alkuperäiseen jakajan liittimeen triggeri sytkämoduulille ja hall-johdotettu megaan.

:)
nohkis
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:06

Post by nohkis »

Megan setupin ja sytkän osalta lähes täysin vastaava setuppi kuin mulla ja koneen rautakin hyvin lähellä mitä itellä.

Muokkasitko kampuran triggerileyvä vai jätitkö kokonaisena sen sinne? Triggeri ilmeisesti EZK:stä eikä DI:stä? Ite otin 90% raudasta pois, jäi ~10mm triggerit ~60ast ennen YKK:a.
Last edited by nohkis on Sun Sep 03, 2006 23:56, edited 1 time in total.
Megasquirt'n'Spark-extra @ Saab 900T16
saabaero
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Sun Mar 26, 2006 19:38

Post by saabaero »

Kampuran triggeri tosiaan ezk:sta ja ihan vakiona siellä, eli next cylinder modessa menee, kun tuo on 7 astetta ennen ykk ilmeisesti.
Post Reply