Onkos kenelläkään tietämystä miten asetukset laitetaan tässä kokoonpanossa: fordin cvh-kone, 36-1 vauhtipyörä, anturi originaalipaikallaan. Kun en saa konetta edes millään tapaa lupaamaan, pari kertaa on putkessa sylkenyt. Ajamalla tuli pihaan esc-sytytyksen kera ja mega hoisi bensapuolta, nyt mega mukana kipinää ohjaamassa ja ei mitään eloa.
Lähinnä siis kaipailisin tietämystä, mikä trigger angle, mitkä trig pos a ja trig return pos a, trib pos b ja trig return pos b.
Nöyrimmät kiitokset jo etukäteen tietämyksensä jakaville.
-ari
Sytytyasetukset 36-1 pyörällä cvh-moottorissa? Lupaa, ei käy
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Tue Mar 01, 2005 9:39
- Location: Tampere
Sytytyasetukset 36-1 pyörällä cvh-moottorissa? Lupaa, ei käy
Last edited by ari.kivinen on Wed Jul 26, 2006 17:26, edited 1 time in total.
-ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-
copy paste wheeldecoderin ohjeista:
EDIS4 replacement
36-1 wheel aligned the same as EDIS4 (see EDIS pages)
trigger angle=60
Timebased cranking and 10deg cranking angle.
trig A=3
trig B=21
Use two VB921 to drive the coils and set LED17,LED19 as spark outputs.
Spark output "inverted"
Dwell control with 5ms cranking, 4ms running and a 0.1ms min discharge.
EDIS4 replacement
36-1 wheel aligned the same as EDIS4 (see EDIS pages)
trigger angle=60
Timebased cranking and 10deg cranking angle.
trig A=3
trig B=21
Use two VB921 to drive the coils and set LED17,LED19 as spark outputs.
Spark output "inverted"
Dwell control with 5ms cranking, 4ms running and a 0.1ms min discharge.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Tue Mar 01, 2005 9:39
- Location: Tampere
Eipä toiminut tuolla wheeldecoderin ohjeella.
Sillä alkaa erikoiselta tuntua, kaikki tulpat kuitenkin kipinää roiskii ja edellisellä sytkällä ajamalla tuli pihaan, bensa käryää reippahasti jne.
Ohjeiden mukaan myös sytytysjärjestys on ok. Voisihan sitä varmuudella koittaa kääntää toisinpäin ettei ole siittä kiinni.
-ari
Sillä alkaa erikoiselta tuntua, kaikki tulpat kuitenkin kipinää roiskii ja edellisellä sytkällä ajamalla tuli pihaan, bensa käryää reippahasti jne.
Ohjeiden mukaan myös sytytysjärjestys on ok. Voisihan sitä varmuudella koittaa kääntää toisinpäin ettei ole siittä kiinni.
-ari
-ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Tue Mar 01, 2005 9:39
- Location: Tampere
Nyt sytkäjohdot toisinpäin ja johan lupaa, mutta todellakin vaan lupaa ja niin kauan kun jaksaa startata. Heti kun starttaamisen lopettaa niin loppuu elo moottorissa.
Johtuisiko ongelma mahdollisesti hall-anturista, tällä erää paikallaan positiivista pulssia antava anturi ja optoerotin sen mukaisesti kytketty (eli alasveto ja toinen jalka maissa).
-ari
Johtuisiko ongelma mahdollisesti hall-anturista, tällä erää paikallaan positiivista pulssia antava anturi ja optoerotin sen mukaisesti kytketty (eli alasveto ja toinen jalka maissa).
-ari
-ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-
Onko heittää arviota, että kuinka paksuja nuo triggerikiekot noissa on vakiona? Tällä anturilla: 2.0RS-Cosworth 86-- Marelli Hall? Tietäisi, että onko turha edes suunnitella sen kiekon sijoittamista nokkapyörän taakse.JesseT wrote:Jano käyttää Weber-Marelli ruiskuja ja silloin nokassa on vaihetriggerit sekventiaalia varten, eli kaksi hammasta 90 asteen erolla. Alahihnapyörässä sitten normaalit 4 hammasta tasavälein.
Ja kiviselle anteeksipyyntö kun sotken sun threadia

-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Tue Mar 01, 2005 9:39
- Location: Tampere
Kyllä vain, pnp tyyppinen hall-anturi paikallaan.
Kokeilin tänään invertteriä väliin, eli muuttaen toiminnan npn tyyppiseksi niin eipä sekään auttanut. Kai sitä vaan on niin pahasti ennakot persiillään ettei pelaa, muuta kun yrittää kerätä itsensä ja paeta tallille säätämään.
Toivottomalta vaikuttaa moinen urakka.
-ari
Kokeilin tänään invertteriä väliin, eli muuttaen toiminnan npn tyyppiseksi niin eipä sekään auttanut. Kai sitä vaan on niin pahasti ennakot persiillään ettei pelaa, muuta kun yrittää kerätä itsensä ja paeta tallille säätämään.
Toivottomalta vaikuttaa moinen urakka.
-ari
-ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-
Ajoituslamppu on aika halpa investointi.ari.kivinen wrote:Kyllä vain, pnp tyyppinen hall-anturi paikallaan.
Kokeilin tänään invertteriä väliin, eli muuttaen toiminnan npn tyyppiseksi niin eipä sekään auttanut. Kai sitä vaan on niin pahasti ennakot persiillään ettei pelaa, muuta kun yrittää kerätä itsensä ja paeta tallille säätämään.
Toivottomalta vaikuttaa moinen urakka.
-ari