Sierra 2l turbo

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Sierra 2l turbo

Post by kynsi »

Ford sierra 1.6 -82

Ford ohc 2.0, portattu isoventtiilikansi, Garrett GT40 59/66.

Megasquirt spark`n extra ohjailee bensansaantia, ja sytkää 7-pin hei yksikön avustamana.

Bensapuoli: Is imusarja, bosch 465cc suuttimet+ 2kpl suuttimia kaasuläpän edessä.

http://spaces.msn.com/tehomoottorit/
Last edited by kynsi on Fri Jun 09, 2006 23:11, edited 1 time in total.
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Noniin sierraa koeponnistettu varttimaililla, kahteenkin kertaan.
Ja parhaiten meni vaasassa: 1/4 13.07, nopeutta 189.14km/h.
Ahtopainetta 1.25bar. Pitovaikeuksia ja kuskin taidon puutetta.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

ei paha :roll: olisko videota :)
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Hmm ... taisit olla sillä vihreällä mistä meni keinut/painajat rikki? T: maalimies
MJF
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Tue Jul 26, 2005 16:22
Location: Oulainen

Post by MJF »

Aika hyvin kulkee, vielä kun pääsee liikkelle :)
country sedan
Megasquirttaaja
Posts: 62
Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44

Post by country sedan »

Tuntuis olevan ryhtiä ihan kivasti, noilla loppunopeuksilla pitäis mennä matalia 12s. Pidot kuntoon niin ajat paranee...tai alkaa voimansiirto murheet.
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

country sedan wrote:Tuntuis olevan ryhtiä ihan kivasti, noilla loppunopeuksilla pitäis mennä matalia 12s. Pidot kuntoon niin ajat paranee...tai alkaa voimansiirto murheet.
Jälkimmäiset ovat kokoajan esillä. Viimeinenkin synkro, nelosvaihteen nimittäin meni tahmeaksi. Noh pysyy sentään 600 CBR takana vielä.
Kierroksia, ja tehoja sen mukana olisi tarkoitus nostaa. Ahtopaineet pidetään alhaalla jottei 205 lohko halkeis.

Nyt 6000rpm veto alkaa, ja 6500rpm rajoitin. Isommalla vaihteella tonni alempaa. Tarkoituksena tuonne 7000-8500, ahtimessa riittää vielä pikkaisen varoja.
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

teg wrote:Hmm ... taisit olla sillä vihreällä mistä meni keinut/painajat rikki? T: maalimies
Sama mies. 8) :lol: Onko muutes vaasasta tuloksia...

Venttiilikoneiston päivitykset meneiillään...
Wesq
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Fri Jul 29, 2005 13:20
Location: turku

Post by Wesq »

Mites toi gt 40 muuten heräilee 2L koneessa?
Ja millä pakopesällä sulla se on?
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Wesq wrote:Mites toi gt 40 muuten heräilee 2L koneessa?
Ja millä pakopesällä sulla se on?
4000rpm, tehty pesä olisko AR.70
Wesq
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Fri Jul 29, 2005 13:20
Location: turku

Post by Wesq »

Joo joo!

Itelläni on gt 40 .9 pesällä mut kone hiuka isompi , on 2.2 16v.
Kelailin vaa et misäköhän se lähtee vetää.
Kun en ole vielä saanut ajoon.
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Wesq wrote:Joo joo!

Itelläni on gt 40 .9 pesällä mut kone hiuka isompi , on 2.2 16v.
Kelailin vaa et misäköhän se lähtee vetää.
Kun en ole vielä saanut ajoon.
Hukkiksen ohjaus kunnossa, niin on aivan mahtava ajaa.
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Päivitystä:

Uusi 312 asteinen nokka, tuplajouset, 6suutin ruiskutus, betonit lohkossa, 1.4 baria ahtoa. Bensa ja sytkäkarttoja muokattu hieman. Tuossa logia ennen muutoksia 13.04 varttimaili.

http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=187

Ja muutosten jälkeen pikkupaineilla.(löysällä hukkiksen jousella)

http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=188

Ja varttikin parani 12.359, logi kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:

http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=189
Last edited by kynsi on Thu Oct 05, 2006 17:28, edited 5 times in total.
Aatu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 137
Joined: Sun Aug 21, 2005 12:50

Post by Aatu »

Mikäs nokka sulla oli silloin aikaisemmin,tuossa esim. vartin vetojen aikana ?
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Aatu wrote:Mikäs nokka sulla oli silloin aikaisemmin,tuossa esim. vartin vetojen aikana ?
290 asteinen hiottu vaparinokka.
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Haa, voimansiirron kestävyyden kokeilua. Uudet renkaat tulossa ja tehojakin nostetaan hieman. Josko sierrankori saatas nytkähtämään.

Imusarjakin sai uuden ilmeen. 25cm runnerit ja 8000cc plenumi, katotaas tuliko tosta lisää 6500rpm kohdille. Ja jos ilma virtaa niinkuin pitäis ruikataan perään ysikasia 1500cc ford racing suuttimista joita ruokkii kaksi kappaletta boschin isoja k-jetin pumppuja. Ahtoja lisätään jos tehot ei muuten nouse. 8) Perk... ei aivan helpolla saa säätöihin tätä...
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Sierraan olisi tarkoitus laittaa jännää. Garrett 40 vaihtuu holsetin 55:seen. Ja isolle turbolle tulis tehä myös oma pakosarja.

http://s127.photobucket.com/albums/p142 ... h=imgAnch1

:arrow: Ja pari tuntiahan siinä pakosarjanteossa meni:
http://s127.photobucket.com/albums/p142 ... type=local
Last edited by kynsi on Sat Nov 11, 2006 21:10, edited 1 time in total.
turbiinirieska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 103
Joined: Sat Feb 26, 2005 6:51
Location: tampere

Post by turbiinirieska »

:shock: johan on iso...vois sanoa et ämpärin kokonen :lol:
lada racing
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Mon Jun 06, 2005 18:23
Location: Kotka

Post by lada racing »

Mikä kytkin sulla on??? Millä kierroksilla aattelin holsetin heräävän?
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

lada racing wrote:Mikä kytkin sulla on??? Millä kierroksilla aattelin holsetin heräävän?
Kytkin on volvon sachs race turbo-mallin sintterilevyllä.
Veikataan heräämiskierroksiksi vaikka 5500rpm kun laittaa vielä pikku poksauksia sekaan.
Last edited by kynsi on Fri Dec 29, 2006 9:37, edited 1 time in total.
lada racing
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Mon Jun 06, 2005 18:23
Location: Kotka

Post by lada racing »

juu paukku voi vähän auttaa asiaa:) varsinkin viivalta lähtöön jos pitoa riittää :wink:
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

lada racing wrote:juu paukku voi vähän auttaa asiaa:) varsinkin viivalta lähtöön jos pitoa riittää :wink:
Tuo gt40 lähti mukaan aika helposti tuossa videossa vinkuu miltei heti.
http://s127.photobucket.com/albums/p142 ... a_0001.flv
HanhiEmo
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Sun Jul 10, 2005 20:45
Location: Anjalankoski

Post by HanhiEmo »

ON kyllä aika asiallinen sleepperi ja fööni vinkuu niin että vaahtoa valuu etusista :D
Post Reply