Moi!
mikä määrää sen että toiset voivat laittaa 2 ruiskausta per työtahti samanlaisessa moottorissa kuin minulla mutta jos itse sen teen niin johan
sammuu siihen paikkaan?
Onko suuttimien koolla se ratkaiseva merkitys?
MS II 3.0 kuusi syl kone.
cycles per työtahti
Moderator: Masi_K
cycles per työtahti
se mikä on nopeampi kuin porsche on turha
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Koolla on nimenomaan merkitystä.
Lisää asiasta Suomenkielisen Megamanuaalin sivut 43-44.
Lisää asiasta Suomenkielisen Megamanuaalin sivut 43-44.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
MSII:n ominaisuutena on 1 mikrosekunnin resoluutio suuttimien ohjauksessa (Fuel control to 1 µsec), mikä on oleellisesti parempi kuin MS1:n 0.1 millisekuntia.
Paremmasta resoluutiosta huolimatta suuttimen aukeamis- ja sulkeutumisaika pysyy ennallaan (esim. 1.0 ms). MS1 tapauksessa käy usein niin, että suurilla suuttimilla useampi squirt per cycle merkitsee sitä että avautumisesta ja sulkeutumisesta yli jäävä hallittava aika jää tyhjäkäynnillä kovin lyhyeksi. Tiedä sitten onko MSII oikeasti parempi tässä kohtaa, kuitenkin mm. tuolla sen olemassaoloa on perusteltu.
Paremmasta resoluutiosta huolimatta suuttimen aukeamis- ja sulkeutumisaika pysyy ennallaan (esim. 1.0 ms). MS1 tapauksessa käy usein niin, että suurilla suuttimilla useampi squirt per cycle merkitsee sitä että avautumisesta ja sulkeutumisesta yli jäävä hallittava aika jää tyhjäkäynnillä kovin lyhyeksi. Tiedä sitten onko MSII oikeasti parempi tässä kohtaa, kuitenkin mm. tuolla sen olemassaoloa on perusteltu.