Megan logia:

VR-signaali skoopattuna, ei merkitystä onko johto megassa kiinni vai ei.

VR-anturin ja pyörän asennus:

Eikös signaalin pitäisi olla jotain muuta kuin ihan siniaaltoa? Tässä tapauksessa skoopin kaista riittää eli se ei pyöristä signaalia. Loivempi lasku VR-signaalissa on puuttuvan hampaan kohdalla.
Kuvittelisin että megan dekooderi toimisi jos tulisi ensin 35 pulssia tasavälein, sitten tauko ja taas 35 pulssia tasavälein. Koska LM1815 tunnistaa signaalin kun se menee nollakohdan ali mega näkee minulla 34 pulssia tasavälein, sitten hieman pidempi tauko, yksi pulssi, yhtä pitkä tauko kuin ennen tätä yhtä pulssia ja taas 34 pulssia tasavälein.
Kierroslukutieto on siis melkein oikein, mutta ei kuitenkaan. Sen verran oikein joka tapauksessa että kone käy jotenkuten kun megan vastuulla on vain polttoaineen syöttö. Sytytysajoitus olisi epäilemättä aivan metsikössä.
Mutta mistäs tämä sitten johtuu? Siirsin anturia lähemmäs pyörää, mutta sain vain isomman amplitudin ilman muutosta signaalimuodossa. Pyörä on Fordin oma ja anturi Motonetin tarvike johonkin Fordiin.
Voiko syynä olla triggeripyörän asennus hihnapyörän päälle koska siinä sattui olemaan käyttämättä toinen puolisko? Matkaa triggeripyörän ja hihnapyörän välillä lienee sentti. Tämä on ainoa järkevä syy minkä itse keksin eli pyörä pitäisi kääntää toisin päin ja anturille tehdä uusi teline.