Olisi kaksi vaihtoehtoa tarjolla tuunattavaksi: Sierrat 2.0 DOHC -90 ja 2.0iS OHC -88. Sekä sytkä (hukkakipinä) että bensa megan hoitoon, ahtaminenkin myös mahdollista. Kumpi parempi?
OHC virittelyn kannalta parempi, hyvä osien saatavuus, myös halvat osat. Ja mitenkä 8v dohc kestäisi turboa, kun vakionakin kansi ei kestä? Osat lisäksi maksavat enemmän kuin ohc ja tuplanokista ei ole mitään hyötyä tuossa tapauksessa. OHC ehdottomasti.
Edit: Ja taitaa olla rajalla, ettei tuo mainitsemasi -90 Dohc ole jo vähäpäästöinen??
Edit2: Ja varsinkin sun tapauksessa OHC, kun näyttää ruiskupeli olevan valmiiksi.
Jehna... näin olen muualtakin lukenut jotta DOHC olisi huonompi kestämään. Aluako sen kansi on? Tuolla on tallissa 205-pata varakoneena (oli vielä viikko sitten 1.6 Sierra pihassa mutta möin poikke) jota koitin ensin tyrkyttää myyntiosastolla mutta sitten järki palasi pätkittäin
Diili on sitten papereita vaille valmis eli OHC-Riesa 2.0iS Ghia kotiutuu viikonloppuna ja alkaa squirtin rakennus mittatilaustyönä.
Varmistin vielä myyjältä ettei ole kattia alla, urpottamisen jälkeenhän se taitaa olla välttämättömyys että menee muutoskatsastuksesta läpitte?
Foordeja on ollut vuosien saatossa montakin, mutta tähän mennessä vain yksi niinkin tuore kuin -88, loput oli -69 ja -77 väliltä
Meneekös tuohon dohc iin rs 2000 escortin( 16v näitä viimeisiä escoja) kansi paikalleen? joskus kuullut juttua että se menisi suoraan kiinni? Sillähän saisi jo vähän pirteyttä lisää ja sitten ahdinta?
mazajns wrote:Meneekös tuohon dohc iin rs 2000 escortin( 16v näitä viimeisiä escoja) kansi paikalleen? joskus kuullut juttua että se menisi suoraan kiinni? Sillähän saisi jo vähän pirteyttä lisää ja sitten ahdinta?
Kansi menee suoraan doch:n päälle mutta hieman muuta ongelmaa sinnä tulee eteen (termarin koppa ja vesiletkut)
Eikä noita 2000 kansia pahemmin ole ollut tarjolla muutenkaan.
Mutta jos ahdinta haluaa niin suoraan ohc:n kimppuun.Pelkän RS:n kannen hinnalla saa jo paljon tuohon.
Ruuta sierra on todella helppo muutta megasquirtille. Kokemusta on, siis ohc efi:stä. Pääsee samalla ahdistavasta maf:sta eroon, silloin tosin tietenkin tarvii laittaa erillinen iat-anturi
JJ wrote:kehitys mennyt vääräänsuuntaan och -> doch??
Riippuu miten tuon haluaa käsittää.
DOCH-huoltovapaampi, pieniruokaisampi ja vääntävämpi alakierroksilla. Mutta ei jatko jalostuksessa niin helppo toteutteinen.
OHC-saa perus säädellä useammin, mutta helpolla lisähevosia saatavilla ja osat eivät ole kiven alla eivätkä maksa miljoonia.
Eihän tuossa DOCH 16v versiossa ole mitään moitittavaa(päinvastoin kuin 8v mallissa)
Onhan tuo 16v malli kohtuu kovia lukemia antanut viritettyinä. F2 luokassa ottivat parhaimillaan niistä 285hv vaparina.
fsohc wrote:Ruuta sierra on todella helppo muutta megasquirtille. Kokemusta on, siis ohc efi:stä. Pääsee samalla ahdistavasta maf:sta eroon, silloin tosin tietenkin tarvii laittaa erillinen iat-anturi
Mites tuo sytkäpuoli näin alkuun? Jakajalta tulee tieto boksille ja sytkälle. Boksilta tulee piuha sytkälle. Osallistuuko vakioboksi tuohon millään lailla? Eli toimiiko sytkä normaalisti jos nykäsen orkkiksen irti ja laitan megan tilalle? Jatkossa tulee kampuralle 36-1 ja hukkakipinä sytkäksi.
fsohc wrote:Ruuta sierra on todella helppo muutta megasquirtille. Kokemusta on, siis ohc efi:stä. Pääsee samalla ahdistavasta maf:sta eroon, silloin tosin tietenkin tarvii laittaa erillinen iat-anturi
Mites tuo sytkäpuoli näin alkuun? Jakajalta tulee tieto boksille ja sytkälle. Boksilta tulee piuha sytkälle. Osallistuuko vakioboksi tuohon millään lailla? Eli toimiiko sytkä normaalisti jos nykäsen orkkiksen irti ja laitan megan tilalle? Jatkossa tulee kampuralle 36-1 ja hukkakipinä sytkäksi.