suuttimet ei toimi vaikka kipinää tulee
Moderator: Masi_K
suuttimet ei toimi vaikka kipinää tulee
Moottori on rs2000 escortin 16v efi kone. Konetta yrittää ohjailla megasquirt extra koodilla. Sytytysmoduuli on edis 4. Ongelma on että suuttimet ei sano mitään , mutta kipinää tulee. Jossain kirjoiteltiinki että kipinää tulisi ediksellä ilman megaakin... Mega ohjaa bensapumppua aivan oikein. VR anturin piuhoja on pyöritelty kaikissa mahdollisissa asennoissa eikä vaikutusta. Mistähän tuon vikaan keksisi ratkaisun? Olisko vika megassa vai ediksessä vai jossain muualla?
tuleeko megalle pöyrintä tietoa
onko pip ja saw kikkailtu oikein
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... dware.html
onko megan asetukset oikein
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-edis.html
vr anturi toimii oikein jos edis antaa kipinää
luultavasti mega ei saa pip signaalia
onko pip ja saw kikkailtu oikein
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... dware.html
onko megan asetukset oikein
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-edis.html
vr anturi toimii oikein jos edis antaa kipinää
luultavasti mega ei saa pip signaalia
megatunelle ei tule pyörintätietoa. Täytyy vielä tarkistaa lankun muutokset, mutta olen niistä kyllä aika varma että ovat oikein. Vr toimii100% ja edis kipinöi. pip lähtee vr:stä menee edikseen ja siitä megalle? niinku tuossa linkin kytkentäkaaviossakin on? Voisko tuo edis silti olla rikki ja pip jäisi sinne?=))
vr anturin kytkentä vain edikselle joka lukee 36-1 pyörää
ja edis antaa megalle kaksi 12v pulssia yhdellä kierroksella
http://www.megamanual.com/ms2/sum4.jpg
onko kytketty tuon mukaisesti
ja edis antaa megalle kaksi 12v pulssia yhdellä kierroksella
http://www.megamanual.com/ms2/sum4.jpg
onko kytketty tuon mukaisesti
kiitos neuvosta, mutta miten se tarkistettaan? Katselin tuota lankkua ja mietin tuota sytkän muutosta. Eli onko oikein kun led 17 miinusjalasta menee 1kohm vastus r23 oikeaan jalkaan ja hyppyjohto led17 miinusjalasta x11:n.
led17 on käytössä sytkän ulostulona.
sitte nuo muut muutokset eli diodit mitä piti poistaa on poistettu ja diodi8 paikalla asennettu vastus ja r10 oikeasta jalasta hyppyjohto d9 oikean puolen jalkaan sekä xg1 hyppy d5 oikean puolen jalkaan.
led17 on käytössä sytkän ulostulona.
sitte nuo muut muutokset eli diodit mitä piti poistaa on poistettu ja diodi8 paikalla asennettu vastus ja r10 oikeasta jalasta hyppyjohto d9 oikean puolen jalkaan sekä xg1 hyppy d5 oikean puolen jalkaan.
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... /4N25.html
tuolta näkee piirin sisäisen kytkennän
yleensä palaa tuo diodi jonka pystyy mittaamaan yleismittarilla
tuolta näkee piirin sisäisen kytkennän
yleensä palaa tuo diodi jonka pystyy mittaamaan yleismittarilla
Juu, tämä 10asteen ennakko on se nilkutus himaan -moodi. Kokoajan 10 astetta kierroksista riippumati.cortna wrote:edis antaa kipinää 10 asteen ennakolla
vaikka ei ole poksiin kytketty
muuttaa ennakkoa poksilta tulevalla saw signaalilla
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44
Tossa oon vastaavan asian kanssa paininut jo tovin. Kun akku on sanotaan vaikka yön yli latauksessa lähtee suht vaivattomasti tulille, mutta jos joutuu enemmän sahailemaan tippuu jännite startatessa jonnekkin 8.5v tasolle ja vaikka rpm näyttää 160-180 kierroksia ei suuttimet enää aukea. Liekö normaalia vai onko v**ussa matoja?
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44
Suuttimet on korkea vastuksiset.
Nyt rupesi sitten lämpimänä kiukkuamaan. Kylmänä toimii OK, mutta kun koneen sammuttaa jonkun 20min käyttämisen jälkeen ja yrittää uudestaan tulille ei suuttimet enää pelitä. Megatunessa kaikki muu näyttää normaalille paitsi Pulse Width ja Duty Cycle pysyy mykkinä. Myös Ledit pysyy pimeänä.
Kone Ford OHC+Edis. Koodi 029q2.
Nyt rupesi sitten lämpimänä kiukkuamaan. Kylmänä toimii OK, mutta kun koneen sammuttaa jonkun 20min käyttämisen jälkeen ja yrittää uudestaan tulille ei suuttimet enää pelitä. Megatunessa kaikki muu näyttää normaalille paitsi Pulse Width ja Duty Cycle pysyy mykkinä. Myös Ledit pysyy pimeänä.
Kone Ford OHC+Edis. Koodi 029q2.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44
Mulla on ihan uusi akku, että ei pitäisi olla vaikutusta. Pitäisi äkkiä löytää vika tähän omituiseen ongelmaan. Eli miksi mega ei ohjaa suuttimia. Mistähän tuota vikaa alkaisi etsimään. Epäilen että piirilevyltä on jokin osa rikkicountry sedan wrote:Tossa oon vastaavan asian kanssa paininut jo tovin. Kun akku on sanotaan vaikka yön yli latauksessa lähtee suht vaivattomasti tulille, mutta jos joutuu enemmän sahailemaan tippuu jännite startatessa jonnekkin 8.5v tasolle ja vaikka rpm näyttää 160-180 kierroksia ei suuttimet enää aukea. Liekö normaalia vai onko v**ussa matoja?
Suuttimet eivät vieläkään toimi. Kaikki ylläolevat korjausehdotukset on käyty läpi, mutta vika ei ole korjautunut. Kipinää tulee, led 17 palaa kun starttaa. ja kun lopettaa startin suuttimien ledi palaa hetken, suuttimien ledi ei kuitenkaan pala startatessa. Realtime displayssa näyttää kaikki olevan kunnossa kun starttaa, cranking syttyy ja running syttyy yms.
Eikö kenelläkään ole ollut vastaavaa vikaa? Pitäisi saada auto jo käyntiin.... Mistä kohdasta megaa alkaisin etsimään vikaa?
Niin ja Pin 24:n tulee katkomalla maita startatessa, eli sekin puoli pitäisi olla OK?
Eikö kenelläkään ole ollut vastaavaa vikaa? Pitäisi saada auto jo käyntiin.... Mistä kohdasta megaa alkaisin etsimään vikaa?
Niin ja Pin 24:n tulee katkomalla maita startatessa, eli sekin puoli pitäisi olla OK?