Terve,
tulipas taas säädeltyä alkuperäisen johtosarjan kanssa ja sain kuin sainkin kytkettyä maat oikeisiin paikkoihin, mutta plussaa (+12V) menikin sitten vähän joka paikkaan. Vanha johtosarja sai lentää mäkeen.
Uuden johtosarjan tehtyäni huomasin seuraavaa:
- johtavuusmittarilla mitattuna bensapumpun navat ovat yhdessä, pitääkö näin olla?
- bensapumpun releelle tulee, virrat päällä asennossa, 3,77V. Kantojen 85 ja 86 välille, juu vai ei?
- fidleä käytettäessä sytkäulostulona, tarvitseeko megan laudalle tehdä muutoksia?
- hallilta tulee signaali megan 24 pinniin ja jumpperi vastuksen kanssa pinnistä 28, schematic 1 mukaan. Mutta pinniin 24 tulee puolan miinus. Oman käsityksen mukaan plussat ja miinukset kytkettäessä yhteen ei tule hyvä. Ei ymmärrä.
Jos näillä pääsisi taas hieman eteenpäin.. Välillä tuntuu, että tulikohan haukattua liian iso pala, kun projektiin ryhtyi.
Nyt toimii jo TPS, veden lämpötila-anturi ja ilman lämpötila-anturi, joskin näyttää ihan omia.
Bensapummpuko sökönä?
Moderator: Masi_K
- 3.7V ei ole oikein.
- Bensapumpun resistanssi on pieni.
- Olethan kytkenyt megan ohjaamaan(maadoittamaan) vain B.pumpun relettä?
- Fidleä käytettäessä pitää levyä muokata.
- Lämpötila-antureita varten pitää tehdä easythermillä lämpötila-anturikartat molemmille antureille. Kääntää koodi uudestaan uusilla kartoilla ja uppaa koodi purkkiin. Lisäksi kopioida easythermin tekemät anturikartat megatunen autokansioon.
- Bensapumpun resistanssi on pieni.
- Olethan kytkenyt megan ohjaamaan(maadoittamaan) vain B.pumpun relettä?
- Fidleä käytettäessä pitää levyä muokata.
- Lämpötila-antureita varten pitää tehdä easythermillä lämpötila-anturikartat molemmille antureille. Kääntää koodi uudestaan uusilla kartoilla ja uppaa koodi purkkiin. Lisäksi kopioida easythermin tekemät anturikartat megatunen autokansioon.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Kiitos näistä.
Nyt on niin, että kun kääntää virrat päälle niin bensapumpun releelle tulee -12V (mittarin punainen 87:ssa ja musta 85:ssa) kantojen 85 ja 87 välille..? Ja mega (pin 37) maadoittaa vain bensapumpun relettä.
Taidan kuitenkin käyttää joitakin ledeistä ulostulona, jos vaikka myöhemmin ottaa tyhjäkäyntiventtiilin käyttöön.
Sitten onkin enää ongelmana, näiden lisäksi, HALLin kytkentä.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... ematic.jpg
Tämän mukaan on kytketty, paitsi sytkän ulostulona on LED17
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... rd-d17.jpg
Hyppylanka siis vastuksen toisesta jalasta x11 ja x11 toimii tämän jälkeen ulostulona vai onko BD37 jokin pinni josta otetaan sytkän ulostulo?
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... matic1.jpg
Tämä on selvä, mutta häiritsee tuo vastus pinnistä 28 pinniin 24. Siihenhän tulee puolan miinus.
Ja jos jollakin on kokemusta opelin 18e jakajasta, niin tuleehan se tuon schematic 1 mukaan? Etten ole ihan hakoteilä.
Nyt on niin, että kun kääntää virrat päälle niin bensapumpun releelle tulee -12V (mittarin punainen 87:ssa ja musta 85:ssa) kantojen 85 ja 87 välille..? Ja mega (pin 37) maadoittaa vain bensapumpun relettä.
Taidan kuitenkin käyttää joitakin ledeistä ulostulona, jos vaikka myöhemmin ottaa tyhjäkäyntiventtiilin käyttöön.
Sitten onkin enää ongelmana, näiden lisäksi, HALLin kytkentä.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... ematic.jpg
Tämän mukaan on kytketty, paitsi sytkän ulostulona on LED17
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... rd-d17.jpg
Hyppylanka siis vastuksen toisesta jalasta x11 ja x11 toimii tämän jälkeen ulostulona vai onko BD37 jokin pinni josta otetaan sytkän ulostulo?
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... matic1.jpg
Tämä on selvä, mutta häiritsee tuo vastus pinnistä 28 pinniin 24. Siihenhän tulee puolan miinus.
Ja jos jollakin on kokemusta opelin 18e jakajasta, niin tuleehan se tuon schematic 1 mukaan? Etten ole ihan hakoteilä.
Opel Corsa A 1.8 TIC + MegaSquirt extra
Tuohon pinniin tuodaan kierrostieto, esim. hall:lta tai puolalta (jos ohjataan vain bensapuolta). Eli sytkää ohjatessa puolaa ei kytketä tuohon.janoks wrote:http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... matic1.jpg
Tämä on selvä, mutta häiritsee tuo vastus pinnistä 28 pinniin 24. Siihenhän tulee puolan miinus.