Asetukset ensimmäiseen yritykseen

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Rape
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:41
Location: Janakkala
Contact:

Asetukset ensimmäiseen yritykseen

Post by Rape »

Voisiko joku laittaa screenshotin noista asetuksista, joilla sais koneen käyntiin, en keksinyt kaikkiin ruutuihin "sopivia" lukuja.

Ne näyttää nyt tältä:

Image


Image
Ykä
Megasquirttaaja
Posts: 52
Joined: Sat Feb 26, 2005 9:59
Location: Pohjanmaa
Contact:

Post by Ykä »

kannattais laittaa tíedot mihin koneeseen tuo on kytketty konee koko suuttimin koko ja moniko sylinterinen peli niin vois saadakki jonkun laista apua :roll:
Bmw E32 750ila
jmp2002
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Mon Feb 28, 2005 1:25
Location: Rovaniemi
Contact:

Post by jmp2002 »

eikö jossakin kruutassa ole säätö nappi että kun starttaa ja sitä painaa se saa semmoiset säädöt kohdalleen, että lähtee käyntiin.. Olen jossakin foorumissa semmoisesta lukenut mutta en muista missä...
-Bmw 320i Touring-
Rape
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:41
Location: Janakkala
Contact:

Post by Rape »

Niin, siis noi nollilla olevat lähinnä on sellasia tietoja mitkä pitäis saada ja Injector characteristics. Eli kuten kuvasta näkyy, 4-pyttynen :) , tarkemmin volkkarin vakio 1.6Gti:n mosa. Required fuel pitäis olla kohdillaan., suuttimet 245cc.
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Re: Asetukset ensimmäiseen yritykseen

Post by TVH »

Rape wrote:Voisiko joku laittaa screenshotin noista asetuksista, joilla sais koneen käyntiin, en keksinyt kaikkiin ruutuihin "sopivia" lukuja.

Ne näyttää nyt tältä:

Image


Image
enrichments kohtaan priming pulse 3, cranking -40 10, cranking 77 3 niin lähtee tulille. Säätämiseen on hyvät ohjeet megamanualissa.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Rape
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:41
Location: Janakkala
Contact:

Post by Rape »

Megamanuaalia on tullu kyl lueskeltua, mut mites toi megatunen engine speed...se ei näytä kierroksia startatessa. Kun virrat laittaa päälle, se näyttää 1400rpm, b.pumpun sammuessa se mittari laskee takas nollille. Auton oma mittari nytkyttää startatessa normaalisti.
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Rape wrote:Megamanuaalia on tullu kyl lueskeltua, mut mites toi megatunen engine speed...se ei näytä kierroksia startatessa. Kun virrat laittaa päälle, se näyttää 1400rpm, b.pumpun sammuessa se mittari laskee takas nollille. Auton oma mittari nytkyttää startatessa normaalisti.
Itselläni ei bensapumppu vaikuta kierroksiin megatunessa, startatessa näyttää sen 200-300 ja sitten näyttää ihan normaalisti.

Maallikon veikkaus: Voisi olla jotain häikkää johdotuksissa?

Oman kiekkasingaalin otin kiekkamittarin johdosta ja se ilmeisesti toimii, kun jotenkin lähti käyntiin. Kiekkajohto irti ja ei edes lupaa, eikä megatunessakaan näy mitään.

Tuleehan virta megalle myös silloin, kun startti pyörittää? Joillain on ollut kiinni sellaisessa virrassa, että starttausasennossa ei tulekkaan virtoja.

Toinen voisi olla tuo kiekkasingaali.

Tein itse johdonpätkän minkä saan tökättyä db37-liittimeen, toki liitin pitää irroittaa megasta ensin, sitten vaan mittaamaan, että db37:n kiekkasingaali reikään johto kiinni ja mitataan vastus sieltä päästä, mihin ko. johdon pitäisi mennä (esim puolan -). Hankalasti selitetty, mutta toivottasti selvitti jotain.
Volvo 360GL -88
Rape
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:41
Location: Janakkala
Contact:

Post by Rape »

No tarvii mennä mittailemaan, jos vaikka löytyis jotain.
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Rape wrote:Megamanuaalia on tullu kyl lueskeltua, mut mites toi megatunen engine speed...se ei näytä kierroksia startatessa. Kun virrat laittaa päälle, se näyttää 1400rpm, b.pumpun sammuessa se mittari laskee takas nollille. Auton oma mittari nytkyttää startatessa normaalisti.
Puolan miinuksestako on kierrosluku otettu megalle?
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Rape
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:41
Location: Janakkala
Contact:

Post by Rape »

No nyt selkis, 25-napa ei ollut maissa :oops: . Nyt käy...kahdella :evil:

Toinen suutinpari tuntuis olevan pois pelistä, ei ollut vaikutusta käyntiin, vaikka otti niiden sulakkeen pois. Boksilta kun mittasi koneen käydessä, toiselle parille antoi n.1V ja toiselle 0,5??
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

MS pätkii suuttimen miinus puolta. Suuttimille pitäis tulla suoraan 12V jos siis suuri ohmiset suuttimet.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

Rape
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:41
Location: Janakkala
Contact:

Post by Rape »

No nyt se käy, oli huono juotos toisen suutinparin vastuksessa. Nyt vaan pitäis opetella säätämään :)
Post Reply