Trigger angle & säätöä
Moderator: Masi_K
Pystyy.. mutta lamppu on sen verran perseestä, että ei siitä voi oikein mitään sanoa.Samba wrote:Joo 2-cyl se pitää ilmeisesti olla koska signaali otetaan kampuralta. Pystyykös siitä koneesta mittaamaan sytytystä lampulla jostain merkeistä?cockjerry wrote:Siis 2-cyl ja two-stroke?
1cyl näyttää aina tuplajengat, oli sitten four/two stroke.
Mikähän olisi hyvä lamppu? Toi nykyinen on joku made in taiwan, välähdys on sellanen nyrkinkokoinen. Muistaakseni joskus oli lamppu, josta tuli sellanen "viiva" tyylinen välähdys, siitä oli tod. helppo nähdä.
Täytyy katella jos löytäis tollasen hellan lampun jostain..
Megan sivuilta:
Trigger Return: The crankshaft speed varies quite a bit at cranking speeds. It is affected by the compression and power strokes more than it would be during normal running. This makes it difficult to predict when the next TDC will occur from the last TDC event. As a result, some OEMs have devised a 'trigger return' wheel. This is a wheel with broad teeth, such that during cranking the spark is fired on one edge of the tooth with no computer advance, only the advance set by the width of the tooth edge; when rpm goes above cranking, it switches to firing on the opposite edge of the tooth with calculated advance. This edge typically has a smaller built in advance, possibly 0°. This latter advance should be what is entered in the trigger offset. This option should NOT be selected unless you have a trigger wheel made for this purpose and understand how it is set up.
En kyllä tajua tosta kaikkea, mutta toi broad teeth pisti silmään. Tossahan on just tollanen helvetin leveä hammas ja kierrokset vaihtelee voimakkaasti just puristus tahtien mukaan..
Perhana kun sais jostain tietää miten se orggis cdi skulaa.
Megan sivuilta:
Trigger Return: The crankshaft speed varies quite a bit at cranking speeds. It is affected by the compression and power strokes more than it would be during normal running. This makes it difficult to predict when the next TDC will occur from the last TDC event. As a result, some OEMs have devised a 'trigger return' wheel. This is a wheel with broad teeth, such that during cranking the spark is fired on one edge of the tooth with no computer advance, only the advance set by the width of the tooth edge; when rpm goes above cranking, it switches to firing on the opposite edge of the tooth with calculated advance. This edge typically has a smaller built in advance, possibly 0°. This latter advance should be what is entered in the trigger offset. This option should NOT be selected unless you have a trigger wheel made for this purpose and understand how it is set up.
En kyllä tajua tosta kaikkea, mutta toi broad teeth pisti silmään. Tossahan on just tollanen helvetin leveä hammas ja kierrokset vaihtelee voimakkaasti just puristus tahtien mukaan..
Perhana kun sais jostain tietää miten se orggis cdi skulaa.
Tuohon sytkän säätöön pientä vinkkiä, vaikkakaan en tunne tuota järjestelmää täysin. Ilmeisesti tuossa on joku fixed angle? asetus jolla voit lukita ennakot johonkin tiettyyn arvoon. Sen asetat arvoon jonka näkee lampulla, esim 0ast jos magneetolla on lovi joka on YKK kohdalla lohkon merkkiin nähden. Sitten suljet bensan tulon koneelle ettei edes pysty lähtemään käyntiin/potkimaan takaisin. pyörität ja katsot lampulla osuuko merkit kohdilleen. Jos ei ole kohdillaan säädät trigger anglea suuntaan tai toiseen kunnes saat merkit kohdilleen. Tällöin pitäisi olla sytytys kohdillaan kartoilla/crankissa.
[
Perhana kun sais jostain tietää miten se orggis cdi skulaa.[/quote]
>>5 astetta B.T.D.C below 2200rpm
>>28 astetta B.T.D.C above 4800rpm
Olisiko se ensimmäinen reuna ( nouseva / rising) 28 astetta siinä orig. CDI:ssä
ja viimeinen eli kun metalli loppuu ( laskeva reuna / falling)
5 astetta ja boxi laskee kierrokset ja vaihtaa ennakon sen mukaan, jos siinä on vain nuo kaksi kiinteää ennakkoa?
Lisäys: Meneeköhän se väli 2200 => 4800 suoraviivaisesti "n.45 asteen kulmassa"
Perhana kun sais jostain tietää miten se orggis cdi skulaa.[/quote]
>>5 astetta B.T.D.C below 2200rpm
>>28 astetta B.T.D.C above 4800rpm
Olisiko se ensimmäinen reuna ( nouseva / rising) 28 astetta siinä orig. CDI:ssä
ja viimeinen eli kun metalli loppuu ( laskeva reuna / falling)
5 astetta ja boxi laskee kierrokset ja vaihtaa ennakon sen mukaan, jos siinä on vain nuo kaksi kiinteää ennakkoa?
Lisäys: Meneeköhän se väli 2200 => 4800 suoraviivaisesti "n.45 asteen kulmassa"
njoo sillä ennakolla on 2 asentoa orggis systeemissä! Eli hyppää suoraan 5 --> 28. Toi 45ast kulma taas täsmäisi tohon alla olevaan juttuun.tty wrote: Perhana kun sais jostain tietää miten se orggis cdi skulaa.
>>5 astetta B.T.D.C below 2200rpm
>>28 astetta B.T.D.C above 4800rpm
Olisiko se ensimmäinen reuna ( nouseva / rising) 28 astetta siinä orig. CDI:ssä
ja viimeinen eli kun metalli loppuu ( laskeva reuna / falling)
5 astetta ja boxi laskee kierrokset ja vaihtaa ennakon sen mukaan, jos siinä on vain nuo kaksi kiinteää ennakkoa?
Lisäys: Meneeköhän se väli 2200 => 4800 suoraviivaisesti "n.45 asteen kulmassa"
Mistähän johtuu, että kone käy melkein tai parhaiten kun asetukset ovat: (ehkä nää on sitten ne oikeat asetukset?)
Trigger Angle: 45ast
Predictor Algorithm: Last Interval
Ignition Input Capture: Rising edge
Cranking trigger: Calculated
Spark Output: Going low (normal)
Jos laitan trigger angle 40, potkii takaisin, jos muutan 50 on vähän myöhäsellä.
Itse pätkiminen johtuu mitä luultavammin MAP tiedosta. Kun kone lähtee pois cranking modesta --> pulsewidth hyppää 25msec ja sen kyllä huomaa, mieletön pilvi tallissa. Kun sopiva olis n. 3msec. Eli MAP-arvo pysyy melkein 100kPa sahatessakin.
Täytyy muuttaa ALPHA-Nksi taulukot prkl.
ja nythän mulla on mega omassa 12v virtalähteessä ja autonpuola ainostaan toinen tulppa käytössä.
Last edited by cockjerry on Sun Jul 09, 2006 16:39, edited 1 time in total.
Tuossa jonkinlainen suomennos siitä edellisestä:
Trigger Return: Kampiakselin nopeus vaihtelee aika paljon starttauksen aikana. Siihen vaikuttaa puristus ja työ tahti voimakkaammin kuin normaalin käynnin aikana. Tämä tekee vaikeaksi ennustaa seuraava YKK edellisestä YKK:sta. Tämän seurauksena jotkut OEM valmistajat ovat keksineet "trigger return = "Liipaisun palautus"" pyörän. Tämä on pyörä jossa on leveä hammas, sellainen että starttauksen aikana kipinä tulee hampaan yhdeltä reunalta ilman laskettua ennakkoa, vain ennakko joka riippuu hampaan leveydestä; kun kierrosluku menee startti kierrosten yläpuolella, se liipaisee päinvastaisella hampaan reunalla lasketun ennakon kanssa. Tämä starttaus reuna on tyypillisesti pienempi sisäänrakennetuista ennakoista, mahdollisesti 0°. Tämä myöhäisempi ennakko tulee kohtaan trigger offset. Tätä vaihtoehtoa ei tulisi valita, ellei sinulla ole tällaista trigger pyörää ja ymmärrystä miten se asetetaan.
Trigger Return: Kampiakselin nopeus vaihtelee aika paljon starttauksen aikana. Siihen vaikuttaa puristus ja työ tahti voimakkaammin kuin normaalin käynnin aikana. Tämä tekee vaikeaksi ennustaa seuraava YKK edellisestä YKK:sta. Tämän seurauksena jotkut OEM valmistajat ovat keksineet "trigger return = "Liipaisun palautus"" pyörän. Tämä on pyörä jossa on leveä hammas, sellainen että starttauksen aikana kipinä tulee hampaan yhdeltä reunalta ilman laskettua ennakkoa, vain ennakko joka riippuu hampaan leveydestä; kun kierrosluku menee startti kierrosten yläpuolella, se liipaisee päinvastaisella hampaan reunalla lasketun ennakon kanssa. Tämä starttaus reuna on tyypillisesti pienempi sisäänrakennetuista ennakoista, mahdollisesti 0°. Tämä myöhäisempi ennakko tulee kohtaan trigger offset. Tätä vaihtoehtoa ei tulisi valita, ellei sinulla ole tällaista trigger pyörää ja ymmärrystä miten se asetetaan.
njoo.. eli silloin tossa pitäisi olla toi trigger return tyylinen liipaisusysteemi..
Oon kyllä testannut sitäkin vaikka millä asetuksilla, aina kenkii takaisin!
mutta..
Nythän se jo kävi ilman starttia hetken! Noilla ym. asetuksilla, eli ne on 70% varmasti oikeat
Nyt se vielä Pulsewidth kondikseen!
Saatana mikä fiilis kun kävi omin avuin hetken, eihän tässä pysty enään keskittymään

Oon kyllä testannut sitäkin vaikka millä asetuksilla, aina kenkii takaisin!
mutta..
Nythän se jo kävi ilman starttia hetken! Noilla ym. asetuksilla, eli ne on 70% varmasti oikeat

Nyt se vielä Pulsewidth kondikseen!
Saatana mikä fiilis kun kävi omin avuin hetken, eihän tässä pysty enään keskittymään


NYT KÄY SAATANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jumalauta mikä meteli ja pauke!!!!!!!! HUH HUH.. nyt alkaa olemaan kunnon supermoto meininki.
Kaikki ketkä jeesas tarjoon kahvit 110% varmasti kun nähdään!!!!!!!!! Vetäkää hihasta jos näätte ko. pyörän liikkellä, liikkuu pk-seudulla.
KIITOKSIA kaikille erittäin paljon!
map on 100 vaikka käy, tein montun VE taulukkoon! ROCK!
jumalauta mikä meteli ja pauke!!!!!!!! HUH HUH.. nyt alkaa olemaan kunnon supermoto meininki.
Kaikki ketkä jeesas tarjoon kahvit 110% varmasti kun nähdään!!!!!!!!! Vetäkää hihasta jos näätte ko. pyörän liikkellä, liikkuu pk-seudulla.
KIITOKSIA kaikille erittäin paljon!
map on 100 vaikka käy, tein montun VE taulukkoon! ROCK!

En tiedä saako kierrosluku signaali häiriöitä vai miksi jengamitsku on vähän rauhaton. Voi olla, että kuuluu asiaan. Partcosta häiriösuojaa piuhojen ympärille jne. Mutta tähän on hyvä lopettaa tää päivä.
mm. se motoplazan gsx-r puola on huono / paskana, en osaa sanoa. Ei skulaa sillä oikein hyvin. Jos jostain löytäisi accelin tai dynan puolan..
Sitten mappi pitää saada skulaamaan vielä, voisinkin koklata toista mestaa letkulle.

Aika saletisti tulee vielä jotain, joten eiköhän taas kohta olla jotain kyselemässä. Nyt täytyy vielä lukea megamanuaalin säätöosuudet läpi jne.
mihin on mapin letku kytketty
itsellä kytketty jyyri ennen kaasuläppää
eli läppä ryngossa oli valmis liitin
kireellä nokalla heittelee jonnin verran
joten sorvasin holkin letkun väliin 0.8mm peijällä
ja vieläkin heittelehtii joten tarvii paineakun väliin
itsellä oli alussa ongelmia mapin tinauksen kanssa murtui tinaus
piirilevyltä
joten tein pienen piirilyvy ja kotelon
ja siirsin map anturin kone huoneeseen
itsellä kytketty jyyri ennen kaasuläppää
eli läppä ryngossa oli valmis liitin
kireellä nokalla heittelee jonnin verran
joten sorvasin holkin letkun väliin 0.8mm peijällä
ja vieläkin heittelehtii joten tarvii paineakun väliin
itsellä oli alussa ongelmia mapin tinauksen kanssa murtui tinaus
piirilevyltä
joten tein pienen piirilyvy ja kotelon
ja siirsin map anturin kone huoneeseen
njoo, läppärungoissa se on mullakin! Niissä on jotkut 0.5mm reiät muistaakseni.
Tossa on käyntilogia..
http://njaa.pp.fi/uus_setti_06/datalog200607101233.xls
Map, spark & yms. arvojen heittely johtuu vissiin tosta RPM sahaamisesta, ei oikein pysty säätämään kun arvot heittelee niin perkeleesti. Volt & hysterisis potikat on säädetty niin epäherkäksi, että jos vähän vielä kääntää, niin ei tuu signaalia ollenkaan.
Mikä toi RPM lagfactor on? Voisko sillä "smoothata" tota signaalia?
Lähtee käymään todella nopeesti ja käykin ihan ok, tietysti tyhjäkäynti sahaa hieman. Ei sitä siinä paukkeessa ja metelissä niin huomaa, muutakuin läppäriltä.
EDIT: njoo lag factorilla saa tyhjäkäynnin aika tasaseks, rpm siis rauhottuu todella paljon --> kaikki muutkin arvot rauhottuvat, mutta käynnistys ei enään skulaa sitten. Lag factoria saa pudottaa 5 asti, että on rauhallinen! Hmmmmm...
EDIT2:
njoo ja nyt skulaa tyhjäkäyntikin ! RPM Lag factoria sopivasti ja REQ_FUEL ja kartat suht kohdalleen! Ottaa jopa kierroksia, vetää tosin laihalle, mutta lisää soppaa. MAP rauhottui kanssa laittamalla sen omaa lag factoria, kun ensin pomppi vähän.
Nää ilmajäähyt pitää olla helvetin rikkaalla näköjään, n. 11.5 - 12AFR, muuten palaa tulpat! 14-15AFR napsahtaa tulpat aika nopeesti, meni jo 3!
Tossa on käyntilogia..
http://njaa.pp.fi/uus_setti_06/datalog200607101233.xls
Map, spark & yms. arvojen heittely johtuu vissiin tosta RPM sahaamisesta, ei oikein pysty säätämään kun arvot heittelee niin perkeleesti. Volt & hysterisis potikat on säädetty niin epäherkäksi, että jos vähän vielä kääntää, niin ei tuu signaalia ollenkaan.
Mikä toi RPM lagfactor on? Voisko sillä "smoothata" tota signaalia?
Lähtee käymään todella nopeesti ja käykin ihan ok, tietysti tyhjäkäynti sahaa hieman. Ei sitä siinä paukkeessa ja metelissä niin huomaa, muutakuin läppäriltä.
EDIT: njoo lag factorilla saa tyhjäkäynnin aika tasaseks, rpm siis rauhottuu todella paljon --> kaikki muutkin arvot rauhottuvat, mutta käynnistys ei enään skulaa sitten. Lag factoria saa pudottaa 5 asti, että on rauhallinen! Hmmmmm...
EDIT2:
njoo ja nyt skulaa tyhjäkäyntikin ! RPM Lag factoria sopivasti ja REQ_FUEL ja kartat suht kohdalleen! Ottaa jopa kierroksia, vetää tosin laihalle, mutta lisää soppaa. MAP rauhottui kanssa laittamalla sen omaa lag factoria, kun ensin pomppi vähän.
Nää ilmajäähyt pitää olla helvetin rikkaalla näköjään, n. 11.5 - 12AFR, muuten palaa tulpat! 14-15AFR napsahtaa tulpat aika nopeesti, meni jo 3!
njoo! Two-stroke, 2cyl, 2injectors, 1 squirt.
REQ_FUEL muistaakseni 12!
Mikään muu asetus ei skulaa injection settingissä!
Ilmeisesti käy vähän liian rikkaalla kun sammuu välillä kun käy tyhjää.. tyhjäkäyntirikastuksia pienemmälle.
ÖP en osaa sanoa, mutta pitäisi olla tarpeeksi. On mulla pääöljykanavassa sähköinen EQUUS öp anturikin, mutta ei oo vielä mittaria. Vastusarvojan se muuttaa?
muuten käy helvetin hienosti ! MAPkin on 50-60 tyhjäkäynnillä!
Ilmeisesti aika paksulla vieläkin kun näyttää 10 afr rikastusten kanssa ja 11 kun kone lämmin ja rikastukset pois.
Käynti huononee vähän kun kone lämpeää.. on toi ainakin sika tarkka noista seoksista
Videota..
http://njaa.pp.fi/uus_setti_06/heinakuu_06/MOV00329.MPG
REQ_FUEL muistaakseni 12!
Mikään muu asetus ei skulaa injection settingissä!
Ilmeisesti käy vähän liian rikkaalla kun sammuu välillä kun käy tyhjää.. tyhjäkäyntirikastuksia pienemmälle.
ÖP en osaa sanoa, mutta pitäisi olla tarpeeksi. On mulla pääöljykanavassa sähköinen EQUUS öp anturikin, mutta ei oo vielä mittaria. Vastusarvojan se muuttaa?
muuten käy helvetin hienosti ! MAPkin on 50-60 tyhjäkäynnillä!
Ilmeisesti aika paksulla vieläkin kun näyttää 10 afr rikastusten kanssa ja 11 kun kone lämmin ja rikastukset pois.
Käynti huononee vähän kun kone lämpeää.. on toi ainakin sika tarkka noista seoksista
Videota..
http://njaa.pp.fi/uus_setti_06/heinakuu_06/MOV00329.MPG
[quote="cockjerry"]njoo! Two-stroke, 2cyl, 2injectors, 1 squirt.
REQ_FUEL muistaakseni 12!
Mikään muu asetus ei skulaa injection settingissä!
ÖP en osaa sanoa, mutta pitäisi olla tarpeeksi. On mulla pääöljykanavassa sähköinen EQUUS öp anturikin, mutta ei oo vielä mittaria. Vastusarvojan se muuttaa?
Joo.
Periaatteessahan tuossa pitäisi olla oikein Two-stroke ja 1 -cyl, sillä siinä tulee vastaava määrä pulsseja eli 2 kpl / 720 astetta
REQ_FUEL muistaakseni 12!
Mikään muu asetus ei skulaa injection settingissä!
ÖP en osaa sanoa, mutta pitäisi olla tarpeeksi. On mulla pääöljykanavassa sähköinen EQUUS öp anturikin, mutta ei oo vielä mittaria. Vastusarvojan se muuttaa?
Joo.
Periaatteessahan tuossa pitäisi olla oikein Two-stroke ja 1 -cyl, sillä siinä tulee vastaava määrä pulsseja eli 2 kpl / 720 astetta

<Lainaus>
ja nythän mulla on mega omassa 12v virtalähteessä ja autonpuola ainostaan toinen tulppa käytössä.
</Lainaus>
eli ymmärsinkö oikein että setupissanne on hukkakipinäpuola ts. kaksikkopuola yksisylinterisessä jossa ainoastaan yksi tulppa ?
Mikäli edellämainitusti niin kannattaa vaihtaa puola malliin jossa kaikki korkeajännitepuolen lähdöt tulevat käyttöön.
ja nythän mulla on mega omassa 12v virtalähteessä ja autonpuola ainostaan toinen tulppa käytössä.
</Lainaus>
eli ymmärsinkö oikein että setupissanne on hukkakipinäpuola ts. kaksikkopuola yksisylinterisessä jossa ainoastaan yksi tulppa ?
Mikäli edellämainitusti niin kannattaa vaihtaa puola malliin jossa kaikki korkeajännitepuolen lähdöt tulevat käyttöön.
Siis tossa on 2-tulppaa / 1-sylinteri. Mutta kun tossa auton puolassa on vain yksi lähtö, niin pakko käyttää vain toista.Benkku wrote:<Lainaus>
ja nythän mulla on mega omassa 12v virtalähteessä ja autonpuola ainostaan toinen tulppa käytössä.
</Lainaus>
eli ymmärsinkö oikein että setupissanne on hukkakipinäpuola ts. kaksikkopuola yksisylinterisessä jossa ainoastaan yksi tulppa ?
Mikäli edellämainitusti niin kannattaa vaihtaa puola malliin jossa kaikki korkeajännitepuolen lähdöt tulevat käyttöön.
Mega on nyt samassa virtalähteessä prätkän kanssa ja skulaa hienosti! Boosteriakaan ei oikeastaan enään tarvitse.
Luulisi, että mitä lähempänä se on sitä pattia niin sitä voimakkaampi signaali? Mulla on nyt suodatusta aika rankasti, että sain ne häiriöt pois. Eli ei pitäisi ainakaan haitata?tty wrote:Käynti saattaisi tasaantua, kun ottaa sen toisenkin tulpan käyttöön.
Koneessahan on melko iso palotila.
Kerroit jossain laskeneesi sitä vr-anturia auttaisiko käyntiin, jos palauttaisi sen alkuasentoon. ( vikahan ei ollut siinä)
Käynti on jo aika tasainen! Tollanen ilmajäähdytteinen 1-mukinen ei kauhean tasaisesti käy muutenkaan, mutta aika hyvin jo nyt.
Toinen tulppa saattaisi tasottaa vielä.. täytyy alkaa etsimään jotain Dynan tai Accelin puolaa, mikä sopisi GSXR sovitukselle.
RPM Lagfactor 15 ja sopat AFR 11 skulaa aika hyvin. Tyhjäkäynti 1200-1300rpm. Orggishan käy vaikka 1000rpm, mutta tossa on jyrkempi nokka, kovemmat puristukset 9.9:1 (vaikka ahdettu

Soppa on jotain 105-110octaanista.
Lämmöt on pieni kyssäri.. coolant näyttää 80 ja sillon kone on jo aika kuuma, just siinä pisteessä, että rasvat alkaa pikkuhiljaa palamaan putkesta pois.
Noilla tyhjäkäyntiseoksilla niin väliä ole kun ei tarvi päästöistä välittää! Kunhan käy sammumatta..

Ajattelin vain että, jos se loitontaminen vähentäisi niitä häiriöitä.cockjerry wrote: Luulisi, että mitä lähempänä se on sitä pattia niin sitä voimakkaampi signaali? Mulla on nyt suodatusta aika rankasti, että sain ne häiriöt pois. Eli ei pitäisi ainakaan haitata?
jolloin suodatusta voisi vähentää, mutta hyöty taitaa olla +-0.
Pistetääs päivitystä, jos joku tekee joskus samaan vehkeeseen, ettei oo ihan pihalla.
Eli
suzuki dr 750 -89
--------------------------------------------------------------------------------
Trigger Angle: 28ast
Predictor Algorithm: Last Interval
Ignition Input Capture: Falling edge
Cranking trigger: Rising Edge
Spark Output: Going High (Inverted)
---------------------------------------------------------------------------------
Tossa on 99% oikeet asetukset, niinkuin ensin laitoinkin tolleen, paitsi predictor! Mutta oli niin paljon muita probleemia, luulin, että johtui asetuksista. Toi Falling / Rising riippuu miten päin vr-anturi on kytketty. Mulla se on kytketty nyt niin, että ensin menee positiiviseks ja sitten negatiiviseks --> Signaali menee ylösalaisin ja eka kulma muuttuu Falling edgeksi (28ast). Triggeri patin toinen pää on 5ast yläkuolokohtaa ennen ja on cranking triggerinä. Eli tätä 28ast ekaa kulmaa periaatteessa käytetään kokoajan.
Eli Oranssi piuha menee VR+ ja vihreä VR-. Noin päin saa ensin posiitiviseks muuttuvan signaalin.
Trigger angle voi vaihdella +/- 2 astetta, jos anturin reikiä on porattu soikeiksi.
Puolan pitää sitten olla oikeesti tehokas ja kandee käyttää VB921 kiveä. Bosch 124 on vaan probleemia.
Eli
suzuki dr 750 -89
--------------------------------------------------------------------------------
Trigger Angle: 28ast
Predictor Algorithm: Last Interval
Ignition Input Capture: Falling edge
Cranking trigger: Rising Edge
Spark Output: Going High (Inverted)
---------------------------------------------------------------------------------
Tossa on 99% oikeet asetukset, niinkuin ensin laitoinkin tolleen, paitsi predictor! Mutta oli niin paljon muita probleemia, luulin, että johtui asetuksista. Toi Falling / Rising riippuu miten päin vr-anturi on kytketty. Mulla se on kytketty nyt niin, että ensin menee positiiviseks ja sitten negatiiviseks --> Signaali menee ylösalaisin ja eka kulma muuttuu Falling edgeksi (28ast). Triggeri patin toinen pää on 5ast yläkuolokohtaa ennen ja on cranking triggerinä. Eli tätä 28ast ekaa kulmaa periaatteessa käytetään kokoajan.
Eli Oranssi piuha menee VR+ ja vihreä VR-. Noin päin saa ensin posiitiviseks muuttuvan signaalin.
Trigger angle voi vaihdella +/- 2 astetta, jos anturin reikiä on porattu soikeiksi.
Puolan pitää sitten olla oikeesti tehokas ja kandee käyttää VB921 kiveä. Bosch 124 on vaan probleemia.