Katselin tossa noita kartaston arvoja ja ihmettelin että mitä noi luvut on, ovatko ne suuttimen aukioloaikoja vai joitain prosentteja maksimista?
Kun suurimman ja pienimmän lukeman ero tossa seoskartalla on aika olemattoman pieni.
Kartat?
Moderator: Masi_K
Tarkennuksena, arvot ovat VE * gamma, jossa gamma = (stoikiometrinen AFR)/(todellinen AFR). Stoikiometriseen seokseen tähdätessä arvo on suoraan VE, muussa tapauksessa haluttu AFR vaikuttaa lukemaan.
Lisäksi VE on täytös suhteessa imusarjan paineeseen, ei ulkoilman paineeseen.
http://www.megasquirt.info/manual/mtune.htm#ve
Lisäksi VE on täytös suhteessa imusarjan paineeseen, ei ulkoilman paineeseen.
http://www.megasquirt.info/manual/mtune.htm#ve
Re: Kartat?
Mun omalla kartalla liikutaan tyhjäkäynnillä ja alhaisella kuormituksella suuremmalla kuin 18:1 seoksella, ne on säädetty siihen missä alkaa nykiä ja siitä vähän raskaammalle. Täyskaasulla vedätyksessä on tähdätty stoikiometriseen seokseen, koska kuten sanottu, tuo kartta on päivittäiseen ajoon ei maksimitehojen ulos ottamiseen.KTA wrote:Katselin tossa noita kartaston arvoja ja ihmettelin että mitä noi luvut on, ovatko ne suuttimen aukioloaikoja vai joitain prosentteja maksimista?
Kun suurimman ja pienimmän lukeman ero tossa seoskartalla on aika olemattoman pieni.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Onks se ainoa tapa jolla ton voi tehdä?
Mun mielestä noi erot tyhjäkäynti lukuarvon ja täyskaasuarvon välillä on ihan epäkäytännöllisen pieniä. Eiks ois paljo havainnoillisempaa puhua suoraan suuttimen aukioloajoista?
Ymmärsinkö siis oikein että siinä lukuarvossa on yhtenä muuttujana vielä imusarjanpainekin, eli se ei ole millään tavalla edes verrattavissa keskenään. Lukuarvo 50 jollakin paineella ei tarkoita samaa ruiskutusaikaa kuin 50 jollakin muulla paineella???
Mun mielestä noi erot tyhjäkäynti lukuarvon ja täyskaasuarvon välillä on ihan epäkäytännöllisen pieniä. Eiks ois paljo havainnoillisempaa puhua suoraan suuttimen aukioloajoista?
Ymmärsinkö siis oikein että siinä lukuarvossa on yhtenä muuttujana vielä imusarjanpainekin, eli se ei ole millään tavalla edes verrattavissa keskenään. Lukuarvo 50 jollakin paineella ei tarkoita samaa ruiskutusaikaa kuin 50 jollakin muulla paineella???