Kuinka paljon seos muuttuu kun tuning välilehdeltä muuttaa yhden prosentin suuntaan tai toiseen??
Tuntuu et on todella pieni vaikutus, kun tyhjäkäynnilläkin saa muuttaa jopa 15% ilman että mitään tapahtuu.
Tyhjäkäynti on aikamoista rutkustusta, kierroksilla pelaa nätisti.
Niin ja onko normaalia, että map arvo seilaa tyhjäkäynnillä 50-55 kpa?
Samaan liittyy varmaan se, että myös tyhjäkäynti kierrokset seilaa 200 rpm (900-1100)
Ve-kartta ja paljon muuta..
Moderator: Masi_K
VE-arvojen muuttamisen vaikutus riippuu siitä minkäkokoiset suuttimet on. Suurilla suuttimilla yhdenkin pykälän muutos voi olla liian iso jossain tapauksessa.
Tyhjäkäyntinopeuden ja MAP-arvon seilaaminen ovat varmastikin toisiinsa yhteydessä. Seilaamista voi asetuksista aiheuttaa ainakin epätasainen VE- (tai sytkä-)kartta tuossa kohtaa missä seilaaminen tapahtuu.
Tyhjäkäyntinopeuden ja MAP-arvon seilaaminen ovat varmastikin toisiinsa yhteydessä. Seilaamista voi asetuksista aiheuttaa ainakin epätasainen VE- (tai sytkä-)kartta tuossa kohtaa missä seilaaminen tapahtuu.
KariM wrote:VE-arvojen muuttamisen vaikutus riippuu siitä minkäkokoiset suuttimet on. Suurilla suuttimilla yhdenkin pykälän muutos voi olla liian iso jossain tapauksessa.
Tyhjäkäyntinopeuden ja MAP-arvon seilaaminen ovat varmastikin toisiinsa yhteydessä. Seilaamista voi asetuksista aiheuttaa ainakin epätasainen VE- (tai sytkä-)kartta tuossa kohtaa missä seilaaminen tapahtuu.
Kyse on siis pösö 205 gti 1.6 ja suuttimet tais olla ~150cc..
Kyseisessä värkissähän on nostoltaan suhteellisen "raju" nokka (11.5mm), mutta asteet on maltilliset 220-230.
Voisikohan toi aiheuttaa heikkoa tyhjäkäyntiä?
Se kyllä käy orkkis ruutalla nätimmin, joten luulisi sen paremminkin saada käymään.
1000rpm tuntuu käyvän jotenkin, mutta sen alle ku menee niin rytkyy koko auto ja muuten käy kyllä nätisti..
Karttoja olen pyöritelly on kokeiltu tasaisiakin ja samalla ennakolla 10 asteella.
TVH:lla on/oli samalainen kokoonpano ja olen sen karttoja mukaillen kokeillut myös, mutta heikolla menestyksellä.