Miten ND:n suuttimen imusarjan puoleinen tiivistys on tarkoitus hoitaa? Ostin Boschin suuttimien tilalle käytetyt ND:t, mutta huomasin merkkien välillä olevan selkeän eron suuttimen "alapään" osalta. Kokeilin suuttimia sen verran, että veikkaisin niidenkin tiivistyvän pelkällä o-renkaalla, vaikkei niitä mukana ollutkaan.
Entäpä yläpuolen kiinnitys bensatukkiin? Kiinnitys pitäisi kai kuitenkin varmistaa jollain sokalla (jota ei tietenkään tullut...) vai voisko ajatella puristavansa suuttimet imusarjan ja tukin väliin itse bensatukilla?
Nippon Denson suuttimien asennusongelma
Moderator: Masi_K
Mulla on vähä sama ongelma, alapää kyllä tiivistyy ainakin mulla Boschin suuttimista otetuilla o-renkailla, mutta yläpää tuottaakin sit ongelmia. Vähä vaikea selittää ilman kuvia, mutta Boschin suuttimet ovat paksummat yläpäästään, ainoastaan o-renkaalle on ura. ND:n suuttimissa taasen on o-rengas uran jälkeen vielä n.10mm ohuempaa osuutta.
Yritin pari kertaa, mutta aina jäi joku suutin vuotamaan. O-rengas ei taida pysyä urassaan kunnolla suorassa kun sitä ei saa tuettua mitään vasten. Täytyy varmaan koittaa huomenissa uusilla o-renkailla, ja jos sekään ei auta nii tehdä jostain sellaset holkit, jotka pitäis o-renkaat suorassa paikallaan.
Yritin pari kertaa, mutta aina jäi joku suutin vuotamaan. O-rengas ei taida pysyä urassaan kunnolla suorassa kun sitä ei saa tuettua mitään vasten. Täytyy varmaan koittaa huomenissa uusilla o-renkailla, ja jos sekään ei auta nii tehdä jostain sellaset holkit, jotka pitäis o-renkaat suorassa paikallaan.