Mega lopettaa toimintansa kun se kytketään läppäriin?

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Tama
Megasquirttaaja

Mega lopettaa toimintansa kun se kytketään läppäriin?

Post by Tama »

Elikkäs auto on toiminut moitteettomasti megalla ja olen pystynyt säätämäään sitä ilman mitää ongelmia.

Nyt kuitenkin kävi niin, että kun tallista lähdin ja auto kävi tyhjäkäyntiä, laitoin com kaapelin läppäriini kiinni ja auto sammui siihen paikkaan. Eikä se enää lähde käyntiin mikäli kaapeli on koneessa kiinni. Valot vilkkuu megassa ihan normaalisti ja ottaa yhteyttä koneeseen jne. Mutta ei vaan lähde... Mikä voi mättää? Ja kun kaapelin irrottaa läppäristä, kaikki toimii normaalisti. Kaapelin ja läppärin ne liittimet on tarkistettu että mikään pinni ei ole vinossa tai mitään..

koodina 025Z1

edit: niin ja ei ole väliä että onko megatune käynnissä vai ei.
-sitä saa mitä tilaa, kun tekee itse..
teg
Megajumala

Post by teg »

Mikä versio PCB:stä? Tarkista ettei D9 liittimeen tuleva +5V kytkeydy maihin läppärin sarjaportin kautta (kaapeli rikki/väärin tehty). Katso kytkentäkuvasta mihin pinniin se +5V tulee.
Tama
Megasquirttaaja

Post by Tama »

elikkäs hommaa on koitettu eri kaapelillakin ja kaapeli voi tosiaan olla megassa kiinni, kunhan ei ole läppärin päästä. Mega yhdistyy ihan normaalisti koneeseen. Päivitän tänään uuden softan megaan ja koitan sitten uudestaan.
KariM
Megailija

Post by KariM »

Oletko saanut selville katoaako kipinä vai bensa silloin kun piuha on kiinni läppärissä? Kokeile vaikka startilla pyörittämällä.

Pääsetkö kokeilemaan toisella läppärillä (ilmeisesti siinä ei tarvitsisi olla edes Megatunea asennettuna)?
HanhiEmo
Megasquirttaaja

Post by HanhiEmo »

Joissakin läppäreissähän voi olla sarjaportti "ei niin standardin" mukainen ja aiheuttaa oikosulun tms. Jos mahdollista niin kokeile toisella läppärillä tai jos intoa riittää niin kotikoneeseen kiinni :)
Tama
Megasquirttaaja

Post by Tama »

HanhiEmo wrote:Joissakin läppäreissähän voi olla sarjaportti "ei niin standardin" mukainen ja aiheuttaa oikosulun tms. Jos mahdollista niin kokeile toisella läppärillä tai jos intoa riittää niin kotikoneeseen kiinni :)
Niin pitää testata.. Mutta tosiaan huvittavinta on se, että kaikki toimi ihan moitteettomasti aijemmin. Olin kymmeniä kertoja jo käyttäny tota konetta säätäessä. Ensimmäistä kertaa tosin kytkin kaapelin koneen perään auton ollessa käynnissä. Joku jännitepiikki on voinu tehdä tuhojaan jossain.. Mutta missä?
Post Reply