Volvon motronic vs.mega?

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Jules
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Fri Dec 16, 2005 17:49
Location: Ruuhimäki

Volvon motronic vs.mega?

Post by Jules »

Eli pelaako motronicin sytty puoli, jos laitan megan ohjaamaan bensaa? Vai kannattaako mielummin rassata ajan kanssa myös sytty megan kautta?
Volvo 544, Alfa Romeo 75 2.5v6, Volovo 745 Tic
Plymouth Valiant -65
wex4
Megasquirttaaja
Posts: 74
Joined: Sun Mar 13, 2005 13:42
Location: helsinki

Post by wex4 »

Ei selvinnyt mikä systeemi sinulla käytössä.
Ainakin 740 2.3 et:ssä ei onnistunut erottaa pensaa ja sytytystä.
Volvoissa onneksi monia sytytys järjestelmiä. 2.3et saatiin jostain 2.0 kaasari koneesta muutettua ahdin käyttöön sopivaksi.
Jules
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Fri Dec 16, 2005 17:49
Location: Ruuhimäki

Volvon motronic vs.mega?

Post by Jules »

Itsellä on volvon motronic, koneena on b230et. Eikös se onnistuisi jos vaan jättää bensapuolen piuhat irti suuttimista/muusta sellaisesta?
Volvo 544, Alfa Romeo 75 2.5v6, Volovo 745 Tic
Plymouth Valiant -65
Pakman
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Sun Feb 27, 2005 0:33

Post by Pakman »

Mulla on vähän sama ongelma, tiedä oikeen pitäiskö antaa motronicin hoitaa sytty vai yrittää saada mega hoitamaan se.

Mikä kone sulla Jules on kun mulla on B23ET missä on se vanhempi '012' motronic? Ongelmana on ollut kytkentäkaavioiden löytäminen kun noi 230ET:n kaaviot ei oikein täsmää.

Täytyy kai mennä siniselle tiskille lakki kourassa.
Vovo 760 -83 B23ET
Jules
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Fri Dec 16, 2005 17:49
Location: Ruuhimäki

Volvon motronic vs.mega?

Post by Jules »

Pakman wrote:Mulla on vähän sama ongelma, tiedä oikeen pitäiskö antaa motronicin hoitaa sytty vai yrittää saada mega hoitamaan se.

Mikä kone sulla Jules on kun mulla on B23ET missä on se vanhempi '012' motronic? Ongelmana on ollut kytkentäkaavioiden löytäminen kun noi 230ET:n kaaviot ei oikein täsmää.

Täytyy kai mennä siniselle tiskille lakki kourassa.
Mulla on ilmeisesti se uudempi motr.

Auto on vm-86, mutta hurrit ovat vaihtaneet siihen vm-89 mallin koneen. ja myöskin luultavasti ruisku. mene ja tiedä.

Millä lailla ne kytkennät sitten eroavat?

Mulla on ainakin johonkin motr. kytkentä kaaviot.
Volvo 544, Alfa Romeo 75 2.5v6, Volovo 745 Tic
Plymouth Valiant -65
cortna
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 180
Joined: Tue Nov 29, 2005 19:56

Post by cortna »

Olli
Megasquirttaaja
Posts: 86
Joined: Sun May 28, 2006 21:12
Location: Tampere

Re: Volvon motronic vs.mega?

Post by Olli »

Sanokaas onko 87-vuoden b230et:ssä uudempi vai vanhempi motronic?

Itselläni olisi tarkoitus tuohon hankkia mega, mutta kuinka helposti se mahtaakaan onnitua ja riittääkö pelkkä ruisku ja pitäisikö sytkäkin saada?
Last edited by Olli on Sat Jul 01, 2006 10:07, edited 1 time in total.
Pakman
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Sun Feb 27, 2005 0:33

Post by Pakman »

Uudempi motronic sulla on eli kytkentäkaaviot löytyy ylhäällä olevista linkeistä. Itsekkin sain vihdoin ja viimeine kytkentäkaaviot tuohon omaan kun kävin siniseltä tiskiltä kyselemässä.

Megaruutan laittaminen ohjaamaan ruiskutusta on suht yksinkertaista mutta sytytyksen saaminen toimimaan motronicin vakioosilla on hankalampaa muttei välttämättä mahdotonta. Itsellä olisi ainakin tarkoitus saada megassquirt n' spark ymmärtämään tuota motronicin käyttämää kahden vauhtipyöräanturin signaalia.
Vovo 760 -83 B23ET
Post Reply