
Anturi on magneeton kopassa kiinni ja ykk merkki taas koneessa. Astelevyllä on vaikea kikkailla kun se anturi on tosiaan siinä kopassa.
Tossa kuva vähän selventää about miten anturi on ja pyörimissuunta.
Moderator: Masi_K
Noniin nyt on tsekattu taas, eli noista koloista se ei luultavasti tunnista mitään koska niitä on 2 kplJankos wrote:Missä muuten kolo on kun merkki on yläkuolokohdassa?
Ajattelin nääs uudemman kerran ja pitää siis mitata anturista koloon, eikä anturista yläkuolokohtaan.
n. 9.5-10v, ilman buusteria.jani wrote:Oletko mitannut starttivaiheen aikaisen jännitteen.
Näin tein ja tuntui rauhottuvan.aki70 wrote:Kokeile säätää vr-piirin herkyyttä pienemmäksi.
Mappi on käytössä!fsohc wrote:Outo kun map-arvo heilahtaa datalogin mukaan tuossa rpm piikin paikkeilla? Luulisi että olisi pois koko arvo jos ei käytössä
njoo oot kyllä oikeessa.. ei saatana voi millään olla 800rpm! Vaikka toi 1-mukisen ääni hämää todella paljon kierrosnopeutta, mutta silti..fsohc wrote:Autossani muistaakseni alkaa mapin arvo vatkaan heti kun starttaa ja käynnistys rpm on n.200-300. En kyllä usko tuota käynnistys rpm lukemaasi, eikös tuollaisessa ole puristuksiakin reilusti ja starttimoottori todella pieni? Niin tosiaan autossani on tyhjäkäynnillä n.900rpm n.40kPa:n map-arvo.
Ei nuo varmastikkaan ole mitenkään vertailukelpoisia, mutta ei map saisi siltikään mielestäni näyttää tuossa 100kPa
Noniin nyt on taas startti kondiksessa ja pääsin stedaamaan noita.tty wrote:Yhden sylinterin req. fuel arvo pitää puolittaa, jos käyttää 2 syl. asetusta ja yhtä suutinta.
Eihän req fuel mene liian pieneksi, pitikö olla yli 8?
Kierrokset ainakin tulisivat oikein.
Req_fuel 8-12.. no sitten on mega laskenut reilusti yläkanttiin.fsohc wrote:Kokeileppas siirtää tuota anturia lähemmäs/kauemmas onko mitään vaikutusta. Eihän tuo anturin kärki osoita suoraan magneettoa kohti, eli voisi ehkä ottaa häiriötä jos pyöriessä tunnistaa magneeton metallia jos noin asennettu ja nuo isommat piikit tulee siitä mutikasta mistä on tarkoituskin tulla... Piuhat olit vissiinkin jo tarkistanut että on oikeinpäin? Tuo reg_fuel muistaakseni piti olla 8-12, löytyy kyllä tuosta megamanualista. Samaa mieltä tuosta että kierrosluku heitto tulee tuosta anturin "sahalaidasta".
Meinasin autooni tehdä aluksi anturinkiinnikkeen missä anturi olisi osoittanut suoraan triggeripyörän keskiötä kohti, mutta tulin toisiin aatoksiin kun ajattelin juuri tuon tyyppistä ongelmaa ja tein kiinnikkeen sitten niin, että metalli pyyhkäisee anturin edestä, eikä muulloin ole mitenkään kosketuksissa/lähelläkään metallia (anturi tavallaan sivussapäin)