Opel OHC sytkän ohjaus Megalla?
Moderator: Masi_K
Opel OHC sytkän ohjaus Megalla?
Yritin katsella vanhoja mut en löytäny mitään, eli pitäisi sytkä ohjata tuolla ruutalla. Vielä on alkuperäinen setti.
Kone on ahdettu 20SEH, suuttimet kahdessa pankissa. Kaikki muu hoidetaan jo mekaruutalla paitsi tuo sytkä.
Eli jakajassa hallikainen ja sytkämoduuli puolan alla. Eli 18E koneen sähköt.
Nyt vinkkejä miten saan mekaruutan säätämään sytkää?
Kone on ahdettu 20SEH, suuttimet kahdessa pankissa. Kaikki muu hoidetaan jo mekaruutalla paitsi tuo sytkä.
Eli jakajassa hallikainen ja sytkämoduuli puolan alla. Eli 18E koneen sähköt.
Nyt vinkkejä miten saan mekaruutan säätämään sytkää?
Re: Opel OHC sytkän ohjaus Megalla?
Alotetaas taas täältä. Osaatko sanoo mikä syttymoduuli siinä on? OHC:ssa taitaa olla 60-2 pyörä mitä halli haistelee, en ole kyllä varma. Mut selaapas tuota sivua ekana, jos selviäis lisää. Levylle voit joutua tekemään pieniä muutoksia riippuen anturin tyypistä sekä siitä mitä lähtöä käytät sytkän ulostulona (oletuksena kait fidle).rantune wrote:Yritin katsella vanhoja mut en löytäny mitään, eli pitäisi sytkä ohjata tuolla ruutalla. Vielä on alkuperäinen setti.
Kone on ahdettu 20SEH, suuttimet kahdessa pankissa. Kaikki muu hoidetaan jo mekaruutalla paitsi tuo sytkä.
Eli jakajassa hallikainen ja sytkämoduuli puolan alla. Eli 18E koneen sähköt.
Nyt vinkkejä miten saan mekaruutan säätämään sytkää?
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
Re: Opel OHC sytkän ohjaus Megalla?
Niin siis kampiakselin hallikainen ei oo käytössä, vaan se jakajan sisäinen vempele josta lähtee kolme johtoo sytkä moduulille. +0- , eli eikös tuo 0 ole signaali?villek wrote: Alotetaas taas täältä. Osaatko sanoo mikä syttymoduuli siinä on? OHC:ssa taitaa olla 60-2 pyörä mitä halli haistelee, en ole kyllä varma. Mut selaapas tuota sivua ekana, jos selviäis lisää. Levylle voit joutua tekemään pieniä muutoksia riippuen anturin tyypistä sekä siitä mitä lähtöä käytät sytkän ulostulona (oletuksena kait fidle).
Siis nää megasquirtit on mulle aikas hepreaa, setti oli valmiina autossa kun sen hommasin ja myyjä sanoi että sytkän sais megan hallintaan kun laittais pari johtoo.

Sytkä moduuli on juurikin tämän tyylinen, myös 7napainen bosch:

Osaatteko suoraan sanoo että oisko tehollista/toiminnallisia etuja muuttaa tuo sytkä megalle?
Entäs sitten kun koneen kierrokset menee n.5000 paikkeille, niin tuntuis että tehot uupuu, mutta kun hieman höllää kaasua niin taas mennään. Oisko tämä mekaruutalla korjattavissa? Laajakaista lambdaa ei ole.
Autogaugen seos mittari on kokoajan Optimal-Rich rajamailla, eli onko passeli turbo vehkeeseen vai sopisko olla hieman laihemmalla? Hankala itse sanoo kun ei ole mitään muuta asteikkoa kuin vilkkuvat ledit, turboillehan suositellaan kai n. 0.86 seosta vai?
Eli sitten pitäis saada selville että onko hallin lähtö maissa silloin kun rauta on kohdalla vaiko tyhjän kohdalla (veikkaan ensimmäistä). Tämän perustella valitaan extra-saitilla olevista kytkennöistä schematic 1 tai 2 hall-anturin johdotukseen. Ja 0 on joo signaali. Sitten sytyssignaali pitää saada megalta sytkämoduulille. Helpoiten onnistuu fidle-lähdöllä (valitaan sitten megatunesta) (ison liittimen pinni 30). Siitä vain johto boschin seiskanapasen 6-pinniin. Ja sytkämoduulin ykköspinni maadoittaa puolaa.
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
edit. Virheellinen kuva poistettu sotkemasta.
Last edited by villek on Thu Jun 29, 2006 18:26, edited 1 time in total.
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
http://82.128.207.217/~jj/megasquirt/extwir-xe.gif
http://82.128.207.217/~jj/megasquirt/extwir-xe.jpg
http://82.128.207.217/~jj/megasquirt/boschsytkaavio.JPG
siinä muutama linkki
Mut 18e jakajassa 4-lovinen kiekko jota luetaan hallilla. Signaalipiuha kiertämään megan kautta niin toimii.
http://82.128.207.217/~jj/megasquirt/extwir-xe.jpg
http://82.128.207.217/~jj/megasquirt/boschsytkaavio.JPG
siinä muutama linkki
Mut 18e jakajassa 4-lovinen kiekko jota luetaan hallilla. Signaalipiuha kiertämään megan kautta niin toimii.
Opel 20XE project
Jaa, tuota en tiennykään, mihinkä tuo sitten perustuu?? Ajatuksena mulla varmaan oli että sytkämoduulille pumpun releeltä. Ei pitäs unissaan neuvoo ketään. Pahoittelut virheistäteg wrote:En suosittelisi ottamaan sähköjä HALL-anturille bensapumpun releeltä. Rele ei nimittäin vedä, jos HALL-anturilta ei tule pulsseja - ja sieltähän ei tule, koska se ei saa sähköä.villek wrote:väsäsin tuossa legendaarisella mspaintilla kuvan kytkennästä, voi olla että sekottaa vaan enemmän

Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
En ihan tarkalleen tiedä mitä tässä kysyt, mutta siis megasquirt käynnistää bensapumpun vasta kun moottori pyörii (pl. prime). Moottorin pyörimisen megasquirt päättelee rpm-signaalista ja tässä tapauksessa rpm mitataan tuolla HALL-anturilla.villek wrote: Jaa, tuota en tiennykään, mihinkä tuo sitten perustuu??
Sytytysyksikölle voi ja kannattaakin ottaa sähkö releen takaa, jolloin moduli ei turhaan kuumene.Ajatuksena mulla varmaan oli että sytkämoduulille pumpun releeltä. Ei pitäs unissaan neuvoo ketään. Pahoittelut virheistä
ja 20SEH kampuralta taitaa löytyä 60-2 rilla jota luetaan vr-anturilla ?JJ wrote:Mut 18e jakajassa 4-lovinen kiekko jota luetaan hallilla. Signaalipiuha kiertämään megan kautta niin toimii.
eikös jossain ollu vieläpä kytkentä tuolle gm-hei7 tjsp modulille, että se
osaa tulkata vr-anturin signaalin megalle hallia vastaavaks vai olenko
ihan hakoteillä ?
ei riemulla rajaa, kun...