Triggerikulma on jakajan "kiinteä" ennakko, testaa sitä 10":tta
Trigger angle 10":een ja fixed angle myös 10":een kun säädät jakajaa kohdalleen.
fixed angle pitää ennakot kiinteesti 10":ssa, kun oot saanu "kiinteen" ennakon
kohdalleen niin pistä -10 fixed angleen niin ennakot säätyy kartan mukaan.
eli se ohjelmaa säätää itse ennakot kuormitus kartan mukaan? En voi muuta sanoa kun että kiitos tuhannesti kaikille auttaneille, tosin minulla ei vielä ole ms:ää mutta enköhän ole saanut kaiken tarpeellisen tiedon koko hommasta ja ei muuta kun boxi tilaukseen ja asennus alkakoon.
Elikkäkö fixed angle pitää ennakon kaikissa tilanteissa 10 astetta ? Tyhjäkäynnillä säätää lampulla jakajan siihen 10 asteen ennakkomerkkiin(jos semmonen on)ja pistää sitten fixediksi -10 ?
Juuri kuten yllä, samalla näkee jos se sytytys todella pysyy stabiilina eri kierrosalueilla. Mulla oli alkuun VR-signaalin piuhat nurinperin ja tolla fixed angella näki heti että alko vaeltaamaan, ei sit menny kauaa et ongelma selvis. Ilman tota ois voinu kestää tovin että ois tajunnu mistä kiikastaa.
Ja muutenkin, aika vaikee "kalibroida" sytkää muulla tavoin jos ei tee tota vaihetta, ne omat asennuskulmamittaukset yleensä heittää jonkusen asteen vaikkei mitään asennusvirheitä tekiskään..
Pistetään nyt tänne jatkoksi, kun kyseessä on kuitenkin vastaavanlainen pösö..
Eli omaan systeemiin tulee orkkis induktiivianturi lm1815 piirin kautta ja sytkä puoli on tarkoitus toteuttaa 405:n pösön suorasytkäpuolalla ja sytytysyksikkö on Boschin 0 227 100 200 vastaava tarvike. MS on perus partcon setti.
Ongelma on, että en oikeen tiedä mistä toi ohjaus otetaan tolle sytkäyksikölle, kun ei oikeen aukene noi extran sivujen kuvat ja selostukset.
Tarviinko näitä "ylösvetovastuksia"?
Entäs mikä on toi vb921 ja mitä se tekee?
Rakentelin Turtanan 160-103 levyn jossa on vr-anturille piiri. Tarkoitus oli myös käyttää Peugeotin omaa vr-anturia joka on rakennettu jakajaan. Ongelmana on että en saa kierroslukua näkymään Megatunessa. Laitoin säätöpotikan 18k vastuksen tilalle jotta sain vr-anturin tuottaman jännitteen nousemaan noin 2v:iin. Kattelin myös äänikorttiin tehdyllä skoopilla että jakaja tuottaa jonkinlaista siniaaltoa. Vr-anturin toinen johto on kytketty maihin ja olen kokeillu vaihtaa johtojen paikkaa. 1.5v patterilla sain Megatuneen kierrosluvun naputtelemalla johtoa + napaan. Kenelläkään mitään hyviä vinkkejä mitä voisi kokeilla?
Nyt sain kierrosluvun hetkeksi näkymään Megatunessa kun virranjakaja lähtee pyörimään, mutta katoaa samantien. Ilmeisesti jakajan tuottama aalto ei ole tarpeeksi puhdasta lm1815 piirille vai onko etuvastuksen oikea mitoitus vain niin tärkeä?
Irroitin maajohdon vr-anturin toisesta johdosta jolloin kierrosluku rupesi näkymään, mutta kierrosluku heittelee aika pahasti. Kumpi vastus pitäisi olla r45:n paikalla 1 vai 10 mohm?
Laskin r45:n paikalle noin 180kohm vastuksen kun kondensaattori on 0,01uF ja maksimikierrosten ollessa 6000rpm. Vieläkään ei näy kierrokset, toista lm piiriä kokeiltu muttei sekään tuonut apua Hyvät vinkit ois tarpeen
Noniin, nyt toimii todella hyvin. Olin onnistunut sotkemaan nastojen järjestyksen Eli r48:n tilalla ~185kohm ja c43 0,01uF.