Hassu "vika"
Moderator: Masi_K
Hassu "vika"
Onkos muilla ilmennyt vastaavaa. Kun autosta kääntää virrat avaimella pois jää silti megaan jotenkin virrat. Kun polkaisee jarrupoljinta moottori sammuu. Muutamalla kaverilla ihan sama homma megan kanssa..
Itse kuulun tähän porukkaan. En ole tähän omituisuuteen jaksanut sekuntiakaan perehtyä, mutta virransyöttö on oikein tehty, eikä jaksa oikein järki selittää miksi rele jää päälle 50% varmuuudella kun sen ohjausjännite viedään. Sitten kun koskee melkein mihin vaan sähkölaitteeseen, niin rele päästää. Jarrupoljin (jarruvalo) on vain yksi näistä. Joku joskus sanoi, että paskat releet voi tehdä moista. Itsellä on ainakin Bilteman laatureleet
. Joskus koitin vaihtaa releet keskenään, niin mikään ei muuttunut.

-
- Megasquirttaaja
- Posts: 51
- Joined: Wed Jan 18, 2006 18:26
Onko näissä tapauksissa tehty sähköt täysin tuon megamanualin kuvan mukaisesti?
http://www.megasquirt.info/v22manual/extwir.gif
Ihmetyttää kyllä jos kaksi relettä on samanaikaisesti vetäneenä.
http://www.megasquirt.info/v22manual/extwir.gif
Ihmetyttää kyllä jos kaksi relettä on samanaikaisesti vetäneenä.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni 

Jos käytetään apurelettä mikä maadottaa esim auton alkup päärelettä. Voi jännite jäädä kiertämään. Diodi jeesaa silloin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
se että mega jää päälle johtuu bensapumpun transistorille tulevasta sähköstä joka löytää tiensä releen kelan läpi ja siitä takaisinkytkentädiodin kautta megan +12v syöttöön. trc levyssä tämä korjattu vetämällä tältä ja idle lähdön suojadiodilta ihan oma takaisnkytkentä 30A sulakkeen kautta akkuun.
monessa autossa bensapumpun releelle tulee suoraan sähköt jatkuvasti sulakeboxin kautta.
monessa autossa bensapumpun releelle tulee suoraan sähköt jatkuvasti sulakeboxin kautta.
Turtanan mainitsema bensapumpun releen shunttidiodi on B&G 2.2:n ongelma, 3.0:ssa tuo on vaihdettu 22V zeneriksi (gnd:stä) jolloin se ei voi ruokkia Megan 12v-linjaa. Sama muutos koskee Fidle-lähtöä.
Ts. jos vaiva ilmenee myös 3.0-levyllä, niin silloin sähkö tulee jostain muualta, esim. sieltä latauksen merkkivalolta.
Ts. jos vaiva ilmenee myös 3.0-levyllä, niin silloin sähkö tulee jostain muualta, esim. sieltä latauksen merkkivalolta.