itse olen tuos omas V6 koneessa kytkenyt sylinterit 1,3 ja 5 ykkös pankkiin ja 2,4 ja 6 kakkos pankkiin, sytytysjärjestys tuos mun konees on niinkin monimutkainen, kuin 123456
joskus kokeilin kans näitä alternating ja simultaneous säätöjä, en mitään mainittavampaa eroa huomannut (en muista kumpi nyt on käytössä, mutta enemmän ne säädöt tuntui liittyvän siihen, että sai sen reg_fuel arvon sovitteua tyhjäkäynnille siihen 8 ja 15 ms väliin

)
ainakin teoreettiseti tuosta alternating säädöstä saadaan myös se hyöty, että bensan jakotukissa paine pysyisi tasaisempana, kun kaikkia suuttimia ei auota yhtä aikaa (varsinkin suuremmilla suuttimilla)
tämähän lukee näin tuolla megamanuaalissa...
"Injection per Engine Cycle (Ruiskutuksia per täysi tahti(=2 kampiakselikierrosta)) on kuinka monta ruiskutusta haluat yhden täyden tahdin aikana. Haluat tämän olevan laitettuna niin että tyhjäkäynnillä suuttimien aukioloaika ei ole vähemmän kuin 2.0 ms ja Req_Fuel on pienempi kuin 12-15 ms, mutta enemmän kuin 8 ms. Nämä arvot mahdollistavat oikeaoppisen säädön tyhjäkäyntiseokselle ja mahdollistavat lisärikastukset (kiihdytys, lämmitys) täydellä kaasulla.
Injector Staging ovat suuttimille samanaikaiset(Simultaneous) tai vaihtelevat/(Alternating). Jos haluat että kaikki suuttimesi ruiskuttavat samaan aikaan, valitse samanaikaiset(Simultaneous). Jos haluat puolet suuttimistasi ruiskuttavan jokaisella ruiskutustapahtuman aikana, ja puolet toisen aikana, valitse vaihtelevat/(Alternating).
Huomaa että jos suuttimet sijaitsevat imukanavissa, sinun on valittava vähintään 2 ruiskutusta per engine cycle, jos käytät alternating-ruiskutusta, muuten joka toisella ruiskutuksella sylinteriin ei tule bensaa ja moottori käy todella huonosti.
Hyötynä 2 ruiskutusta/vaihteleva olisi, että kun vain puolet suuttimista ruiskuttavat kerrallaa, bensakiskossa tapahtuva painepudotus laskee ja saanti on yhtenäinen."