starttaa ja hörähtää, mutta ei jää käyntiin, ihme PW
Moderator: Masi_K
starttaa ja hörähtää, mutta ei jää käyntiin, ihme PW
Kipinä on oikeassa paikassa ja muuten kaikki silmällisesti ok.
Jos cranking rpm on esim 300-400 niin hörähtää mutta sammuu heti kun kierrokset yli tuon arvon. Jos asettaa 1000rpm niin jää käyntiinkin, eli heti kun siirrytään running-modeen, niin sammuu. Syynä se että PW:t tippuu nollaan, sen syy tuntematon.
VE-kartassa on järkeviä lukemia. Liitteenä msq ja logi starttauksista. Logeissa ihmetyttää tuon PW2 ja duty2 käyttäytyminen, Gve2 on jostain syystä koko ajan 50, vaikka kakkosbankin suuttimien pitäis seurata ykköskarttaa. Samoin duty2:ssa on aika villejä lukuja.
Msq:sta voi tarkastella että suuttimilla on Alternating moodi päällä, ja 2 ruiskautusta. Fuel table selectionissa on bank2:ssa kartta 1.
Keksiikö joku mikä nappi on väärässä asennossa, ite olen aika kauan noita tuijotellut. Fw versiona 29q2.
lokitiedosto
msq
Jos cranking rpm on esim 300-400 niin hörähtää mutta sammuu heti kun kierrokset yli tuon arvon. Jos asettaa 1000rpm niin jää käyntiinkin, eli heti kun siirrytään running-modeen, niin sammuu. Syynä se että PW:t tippuu nollaan, sen syy tuntematon.
VE-kartassa on järkeviä lukemia. Liitteenä msq ja logi starttauksista. Logeissa ihmetyttää tuon PW2 ja duty2 käyttäytyminen, Gve2 on jostain syystä koko ajan 50, vaikka kakkosbankin suuttimien pitäis seurata ykköskarttaa. Samoin duty2:ssa on aika villejä lukuja.
Msq:sta voi tarkastella että suuttimilla on Alternating moodi päällä, ja 2 ruiskautusta. Fuel table selectionissa on bank2:ssa kartta 1.
Keksiikö joku mikä nappi on väärässä asennossa, ite olen aika kauan noita tuijotellut. Fw versiona 29q2.
lokitiedosto
msq
No, vilkaisin vain pikaisesti noita asetuksia ja silmään pisti pari juttua:
-VE-taulukko. Mistä nuo arvot on otettu siihen ja pitäisikö niiden olla oikeaa suuruusluokka? Lukemat olivat mielestäni aika pienen puoleisia, tuolla tyhjäkäyntialueella alle 10. Näillä arvoilla tulee aika olemattomia ruiskutusaikoja.
-Warmup enrichments. Tuossa taulukossa 100 tarkoittaa ei yhtään rikastusta ja sinulla näytti olevan reilusti pienempiä lukemia. En ole ihan varma mitä tästä seuraa käytännössä, onko tuloksena normaalia vähemmän bensaa vai jotain muuta.
-Afterstart enrichment. Täälläkin oli aika pienen oloisia arvoja. Itse olen käyttänyt 20-40% arvoja 10-40°C alueella.
Näistä kaikista seuraa se, että bensan määrä tippuu rajusti koneen siirtyessä startista käyntitilaan.
-VE-taulukko. Mistä nuo arvot on otettu siihen ja pitäisikö niiden olla oikeaa suuruusluokka? Lukemat olivat mielestäni aika pienen puoleisia, tuolla tyhjäkäyntialueella alle 10. Näillä arvoilla tulee aika olemattomia ruiskutusaikoja.
-Warmup enrichments. Tuossa taulukossa 100 tarkoittaa ei yhtään rikastusta ja sinulla näytti olevan reilusti pienempiä lukemia. En ole ihan varma mitä tästä seuraa käytännössä, onko tuloksena normaalia vähemmän bensaa vai jotain muuta.
-Afterstart enrichment. Täälläkin oli aika pienen oloisia arvoja. Itse olen käyttänyt 20-40% arvoja 10-40°C alueella.
Näistä kaikista seuraa se, että bensan määrä tippuu rajusti koneen siirtyessä startista käyntitilaan.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Joo tuolla on saattanut olla aika ihmeellisiäkin asetuksia, kun olen koittanut muutella sitä sun tätä nähdäkseni mitä vaikuttaa.
VE-taulukkoa olen muutellut ylös ja alas ilman vaikutusta.
Toi warmup on varmaankin ollut koko ajan yhtä perseellään, koitetaan sitä.
Kokeillaan myös tuota PWM ajan muutosta.
On korkeaimpedanssiset suuttimet kyllä.
VE-taulukkoa olen muutellut ylös ja alas ilman vaikutusta.
Toi warmup on varmaankin ollut koko ajan yhtä perseellään, koitetaan sitä.
Kokeillaan myös tuota PWM ajan muutosta.
On korkeaimpedanssiset suuttimet kyllä.
No nyt lähti käyntiin, käykin ihan kohtuullisesti. Seuraava ongelma ilmeni samantien.
Aiemmin startatessa oli ennakko ihan kiinteästi se mihin oli asetettu, mutta nyt tyhjäkäynnillä heittelee kymmeniä asteita suuntaan ja toiseen. Käyntikään ei ole tietenkään kovin tasaista.
Onko ideoita mistä alan etsimään?
Kierrosluku näkyy koko ajan ihan järkevänä mittarissa ja logeissa.
Aiemmin startatessa oli ennakko ihan kiinteästi se mihin oli asetettu, mutta nyt tyhjäkäynnillä heittelee kymmeniä asteita suuntaan ja toiseen. Käyntikään ei ole tietenkään kovin tasaista.
Onko ideoita mistä alan etsimään?
Kierrosluku näkyy koko ajan ihan järkevänä mittarissa ja logeissa.
Hukkakipinäpuola jossa pääteaste samassa, 60-2 triggeri, induktiivinen anturi. Kyseessähän on siis VW:n orkkisosat.
Lueskelin MSefiltä että jollain oli kummia ongelmia jonkun vanhemman vw:n orkkisanturin kanssa.
Koska kierroslukutieto ainakin näennäisesti näyttäs oikealta, eikä mitään piikkejä tule, niin silloinhan puuttuvat hampaat löydetään aina.?
Olisko syynä sitten että aina välillä jää joku hammas laskematta?
Lueskelin MSefiltä että jollain oli kummia ongelmia jonkun vanhemman vw:n orkkisanturin kanssa.
Koska kierroslukutieto ainakin näennäisesti näyttäs oikealta, eikä mitään piikkejä tule, niin silloinhan puuttuvat hampaat löydetään aina.?
Olisko syynä sitten että aina välillä jää joku hammas laskematta?
Etäisyyttä en ole mitannut, vakioanturi vakiopaikalla vakiotriggerillä. Skoopilla katottuna käppyrää tulee ihan ok, mutta toi kyseinen digitaaliskooppi on turhan hidas tarkempaan syyniin.
Ennakkona on fixed 10 astetta, sitä näyttää megatunekin.
Jos laitan käyttämään ennakkokarttaa, niin silloin pyörii mt:ssä kartan mukaan 15 ja 19 asteen välillä (kartta kaivettu orkkis-motronikista), tosielämässä ihan muualla. Tai no sanotaanko että 50% ajasta se on kohdallaan.
Ennakkona on fixed 10 astetta, sitä näyttää megatunekin.
Jos laitan käyttämään ennakkokarttaa, niin silloin pyörii mt:ssä kartan mukaan 15 ja 19 asteen välillä (kartta kaivettu orkkis-motronikista), tosielämässä ihan muualla. Tai no sanotaanko että 50% ajasta se on kohdallaan.
VR-anturi kyllä. Turtanan lauta (lienee 2.2 muunneltuna?), 1815-piiri on. Sen ja prossun välissä on vielä opto U6, näin ohjeiden mukaan kytketty.
MSefillä joku ehdotti vr-anturin piuhojen vaihtamista ristiin, sillä ei ollut vaikutusta. Kokeilin time-based moodiakin, ei vaikutusta (kuten ei kai pitäisikään).
Eikös alkuperäisessä MS:ä ollut triggaus nousevalla reunalla? Jos tarkistaisi vielä senkin että signaali tulee ns oikeinpäin (sehän tuossa käännetään jossain vaiheessa). Mutta eikai sekään ihan tuommosta tekisi..?
Se ero tuossa triggeripyörässä on ns. perinteisiin, että tuossa ei ole hampaita, vaan reikiä.
MSefillä joku ehdotti vr-anturin piuhojen vaihtamista ristiin, sillä ei ollut vaikutusta. Kokeilin time-based moodiakin, ei vaikutusta (kuten ei kai pitäisikään).
Eikös alkuperäisessä MS:ä ollut triggaus nousevalla reunalla? Jos tarkistaisi vielä senkin että signaali tulee ns oikeinpäin (sehän tuossa käännetään jossain vaiheessa). Mutta eikai sekään ihan tuommosta tekisi..?
Se ero tuossa triggeripyörässä on ns. perinteisiin, että tuossa ei ole hampaita, vaan reikiä.
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Onko tuosta 29q haittaa, jos on omat Easythermillä tehdyt mat- ja air-filut?terokoo wrote:Kokeilin myös 29q:ta, mutta kehottivat vaihtamaan oitis q2:een.Fw versiona 29q2.
Riidmiin mukaan ei muuta eroa ole 29q:lla ja 29q2:lla, kuin nuo filut.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland