12-1 triggeripyörä

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
markosa
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Mon Jun 06, 2005 18:24

12-1 triggeripyörä

Post by markosa »

Pitäis alkaa tekemään jakajalta muutos suorasytkylle,
kyseessä suora 6-kone.

12-1 hammastus jyrsitään kampuran päässä olevaan pyörään
(tällä hetkellä kolme tappia), piirtelin mallin kuinka hampaat ajattelin tehdä.

Onko nämä mallit oikein ?? Jälkimmäinen on todennäköisesti se mikä
menee toteutukseen.

Vaihtoehto 1. hall-anturi ykk-merkin kohdalla.

Image

Vaihtoehto 2. Hall eri kohdassa

Image
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Anturihan ei saa olla YKK kohdassa vaan olikosenyt vähintään 10 ja enintään X -astetta EYKK :?:
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Noissa esimerkeissähän se anturi näkee tilanteen 60 astetta EYKK. Siis se anturihan voi olla YKK:n suhteen ihan missä vaan kunhan anturi ja ratas on keskenään oikein YKK:n nähden :)

En oo tollasta konffannu mutta ainaki extran dokumenteissä on vastaava tehty näin:

http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... decode.jpg

Eli ekan hampaan jälkeen 60 astetta ennen YKK:ta. Eli about just noin ku oot piirtäny ja varmaan tuolta oot tutkinutki. Näyttää ihan hyvältä ainakin täältäpäin katottuna?

-K-
Tiara Kit Car - MsnS-E
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Ei vaan tajua ollenkaan :oops:
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Supa^
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 108
Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...

Post by Supa^ »

Itteäkin hämäs aikasemmin. Rupesin miettii mis se anturi pitää olla. Mut eihän sil oo mitää välii kun ratas kuitenki pyörii? eihän sillon anturin paikalla ole väliä :P
Wesq
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Fri Jul 29, 2005 13:20
Location: turku

Post by Wesq »

Ei vaan tajua ollenkaan
Eli näin:
kunhan anturi ja ratas on keskenään oikein YKK:n nähden


Ei anturin paikalla ole väliä kunhan on rattaan kehällä.
Anturin voi laittaa mihin sopii ja kääntää sitten rataan oikeaan asentoon.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Juuuu juu. Mut mites toi 60 astetta sitten määräytyy :?:
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
markosa
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Mon Jun 06, 2005 18:24

Post by markosa »

Ensimmäinen hammas/tappi tulee olla anturin kohdalla 60 astetta ennen yläkuolokohtaa. Miten sitä vois tarkemmin sanoa.

Kato noita kuvia.

Laita YKK kohdalle, pyöritä 60 astetta vastakkaiseen suuntaan mitä moottorin pyörintäsuunta on, laita anturi ja 1 hammas vastakkain mihin kohtaan haluat, se on siinä.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

markosa wrote:E
Laita YKK kohdalle, pyöritä 60 astetta vastakkaiseen suuntaan mitä moottorin pyörintäsuunta on, laita anturi ja 1 hammas vastakkain mihin kohtaan haluat, se on siinä.
Ite sanoit sen tarkemmin :D Nyt hehkuu jo lamppu. Vois sanoo et syttykin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Toi mun anturi voi olla suhteessa YKK:hon nähden missä vain saatto olla vähän sekava ja olihan se vähän virheellisesti muotoiltukin. Eiköhän tää oo jo selkiö mutta sitä lähinnä tolla tarkoitin, että se YKK on koneessa samassa paikkaa oli se hammaskehä pultattu mihin tahansa asentoon. Anturi pitää vaan sijoittaa sen hammaskehän suhteen niin että se näkee tilanteen oikein.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Post Reply