kone ei kierrä yli 4000
Moderator: Masi_K
kone ei kierrä yli 4000
ongelma on seuraava:
kone nappaa kierrokset tohon 4000 asti hienosti ja vetää todella hyvin mutta tuossa kohdassa alkaa hyytyminen ja muutama sata kierrosta ylempänä sekoaa lopullisesti.
rupeaa paukuttamaan putkeen ja seokset alkaa heitellä mihin sattuu.
koneena on ford OHC 2.0 turbo ic ja boksissa 025g6 jolla ohjataan ruuttaa ja sytkää
sytty puolella on boschin jakaja antamassa kipinän oikeaan pyttyyn ja sytty yksikkönä on unipointin tekemä mikä vastaa sitä boschin 0227100137 yksikköä.
triggaus tulee kampiakselin päästä honeywellin HALL anturilta
sytkää on koitettu kääntää aikaisemmalle ja myöhäsemmälle ei vaikutusta.
puolan latausaikoja on muuteltu mutta niilläkään ei ole saatu parannusta aikaan, tällä hetkellä kulkee tolla 75% fixed dutyllä parhaiten juuri tuohon sekoamiseen asti.
kokeiltu on tälläisia arvoja cranking dwell 15ms, running dwell 6ms, minimum discharge period 0.1ms, tämän viimeisen luin jostain netistä että noin laittaa.
koitan saada tänään ajettua jotain käppyrää tosta koneesta ulos
kone nappaa kierrokset tohon 4000 asti hienosti ja vetää todella hyvin mutta tuossa kohdassa alkaa hyytyminen ja muutama sata kierrosta ylempänä sekoaa lopullisesti.
rupeaa paukuttamaan putkeen ja seokset alkaa heitellä mihin sattuu.
koneena on ford OHC 2.0 turbo ic ja boksissa 025g6 jolla ohjataan ruuttaa ja sytkää
sytty puolella on boschin jakaja antamassa kipinän oikeaan pyttyyn ja sytty yksikkönä on unipointin tekemä mikä vastaa sitä boschin 0227100137 yksikköä.
triggaus tulee kampiakselin päästä honeywellin HALL anturilta
sytkää on koitettu kääntää aikaisemmalle ja myöhäsemmälle ei vaikutusta.
puolan latausaikoja on muuteltu mutta niilläkään ei ole saatu parannusta aikaan, tällä hetkellä kulkee tolla 75% fixed dutyllä parhaiten juuri tuohon sekoamiseen asti.
kokeiltu on tälläisia arvoja cranking dwell 15ms, running dwell 6ms, minimum discharge period 0.1ms, tämän viimeisen luin jostain netistä että noin laittaa.
koitan saada tänään ajettua jotain käppyrää tosta koneesta ulos
http://www.kolumbus.fi/huuhka.racing/veto.xls
tossa olisi dataa siitä kiihdyttelystä, siinä on veto mikä lähti 2 vaihteelta ja päätty 4 vaihteelle, vaihto tapahtu silloin kun oli ropeltanut hetken aikaa
tossa olisi dataa siitä kiihdyttelystä, siinä on veto mikä lähti 2 vaihteelta ja päätty 4 vaihteelle, vaihto tapahtu silloin kun oli ropeltanut hetken aikaa
http://www.kolumbus.fi/huuhka.racing/sierra.msq
tossa on asetukset mitä on nyt käytetty.
suuttimet on 370cc joten ne tuskin vielä loppuvat kesken kun vakio ruiskulla ja suuttimillakin kiersi ongelmitta ton yli ja sai aivan liikaa soppaa
tossa on asetukset mitä on nyt käytetty.
suuttimet on 370cc joten ne tuskin vielä loppuvat kesken kun vakio ruiskulla ja suuttimillakin kiersi ongelmitta ton yli ja sai aivan liikaa soppaa
mulla tekee just samalla tavalla... tosin se taitaa johtua suuttimista/bensapaineesta.
Vaparinbensapaineen säädin ja ahdoilla ei jaksa vetää ollenkaan. kierrokset rajoittuu siihen missä ahdin herää. Painetta ei tarvitse tulla kuin 0.1-0.2 bar niin hyyty.
No huomenna varovasti töihin ajella ja sitten iltapäivällä etsimään sopivaa säädintä.
Vaparinbensapaineen säädin ja ahdoilla ei jaksa vetää ollenkaan. kierrokset rajoittuu siihen missä ahdin herää. Painetta ei tarvitse tulla kuin 0.1-0.2 bar niin hyyty.
No huomenna varovasti töihin ajella ja sitten iltapäivällä etsimään sopivaa säädintä.
niin, VE karttahan ei ole sama asia, kuin suuttimien aukiolo aika prosenteina, sitä vain ei sanota selvästi missään.teg wrote:Tämä väite ei taida pitää paikaansa...bmwe21 wrote:Mites noi suuttimien aukioloajat? Jos kartalla menee n. 100% ja ylikin, niin suuttimet ei pelaa enää!
vai oliko tästä asiasta edes kyse

Kyllä tuo sitä juuri koski, kuulin tuon yhdeltä kaverilta, joka säätelee hestecejä. Luulin itse, että mulla on sytkässä vikaa tai kipinä on heikko. Isommat suutttimet ja bensakartta uusiksi, ei muita muutoksia ja toimii. Tiedän kyllä että bensakartta ei kerro suoraan suuttimen aukioloaikaa, mutta vaikuttaa juuri siihen. Ei sitä turhaan suositella säätämään maks 85%...
Juu suuttimissa ei ole vika, eikä näyttäisi olevan mekaanisesti missään, vaan vika tuntuisi olevan softa-puolella.evolution wrote: tossa on asetukset mitä on nyt käytetty.
suuttimet on 370cc joten ne tuskin vielä loppuvat kesken kun vakio ruiskulla ja suuttimillakin kiersi ongelmitta ton yli ja sai aivan liikaa soppaa
Katsoin nuo asetuksesi läpi pikaisesti, enkä mitään outoa nähnyt. Suosittelisin laittamaan tuoreimman koodin sisään ja testaamaan josko sillä paranisi.
siellähän ekana se lukee jo, eli kampiakselin päästä honeywellin HALL anturilla, ja johdot on häiriösuojattu.Turbiini wrote:Miten kierros tieto on otettu megalle? kyllä tuo saattais olla häiriötä pyörimis signaalissa vaikka ei isoja piikejä näkyisikään.
tänään laitoin boksiin sisään sen 029q2 koodin ja ei auta yhtään sekään mutta sitten kun tuli koiteltua niitä puolan latausaikoja muunnella niin huomasin että 8ms asetuksella röpöttää alle 2000 mutta kun siitä pääsee yli niin kierokset lähtee kuin ohjus sinne 6000 eikä pätki ylhäällä yhtään

tuli vain mieleen että voisiko olla mahdollista että fordin oma alkuperäinen puola ei ehdi latautua tossa ajassa kun jostain olin kuulevinani että olisi alkuperäisenä 14ms latausaika
Eli puola ei ole kyseiselle sytty poksille sopiva, ilmeisesti liian matala ohminen puola. kyllä nuo unipointit toimii hyvin mutta puola pitää olla semmoisesta autosta missä kyseisen numeroista bosch poksia käyteetään. Aito bosch ei ilmeisesti ole aivan yhtä herkkä. koska lataus ajan pienentäminen (kaippa tuo 8ms on alle 75%) niin voishan tuohon kokeilla ensi avuksi etuvastusta puolalle. Ja sytkän sisään tuloa kysellessäni tarkoitin lähinnä minkä moinen pyörä kammella on, mulla on ollupaljon ongelmia wheeldecoredin kanssa oireet hyvinkin saman tyyliset, mutta koska tuo latausajan säätö auttoi niin ei se sitten siitä johdu.
jaa pyörä. se on alkuperäinen rautapyörä mihin on tehty kierteet ja niihin on pistetty 2kpl pultteja pystyyn ja hepattu kiinni että pysyy, on tasa jaollakin jopa että ei tule toinen merkki ennemmin kuin toinen.
pyöri tossa mielessä jos koittaisi toyotan puolaa kun se kerkiää latautua jo alle 4ms kuulemma.
tallilla kyllä olisi valmiiksi 1 ducelierin tekemä puola, lähtöisin jostain 406peugeotista jos koittaisi sillä ensin, siinä on vain 4 napainen liitin johon on merkitty + ja- ja 2 muussa ei mitään merkkiä mutta eikös sen pitäisi toimia ihan normaalisti kun heittää vain ne + ja- johdot kiinni
pyöri tossa mielessä jos koittaisi toyotan puolaa kun se kerkiää latautua jo alle 4ms kuulemma.
tallilla kyllä olisi valmiiksi 1 ducelierin tekemä puola, lähtöisin jostain 406peugeotista jos koittaisi sillä ensin, siinä on vain 4 napainen liitin johon on merkitty + ja- ja 2 muussa ei mitään merkkiä mutta eikös sen pitäisi toimia ihan normaalisti kun heittää vain ne + ja- johdot kiinni

Noihin omiin kokemuksiini lisäten, kummassakin tapauksessa puola oli numerolleen sama kuin mm. sellaisessa Saabissa jossa tuota 139:ä alkuperäisenä käytetään.Turbiini wrote:kyllä nuo unipointit toimii hyvin mutta puola pitää olla semmoisesta autosta missä kyseisen numeroista bosch poksia käyteetään.
tänään koitettiin taas 2 eri puolaa ainoana erona oli vain niillä että toisella jytisi putkeen ja toisella pysähtyi nätimmin kierrokset sinne 4000.
tuli ruuvattua ihan kokeilumielessä sinne volvon etuvastus kun sellainen kerran lojui hyllyssä niin ei silläkään tuntunut olevan paljoa vaikutusta.
rupesi suoraan sanottuna vituttamaan niin paljon että tönäsin auton tallin perukoille ja kiskoin tulpat ylös ja kaikki kekäleet aivan mustia joten huomenna menen tulppa kaupoille ja kiertelen ehtoosta ne sinne siinä se ehtoo mukavasti meneekin kun on vähän ahdasta.
jos ne tulpat ei auta niin täytyy varmaan investoida siihen sytty yksikköön
jos tätä menoa jatkuu niin ei päästä ens sunnuntainakaan radalle
tuli ruuvattua ihan kokeilumielessä sinne volvon etuvastus kun sellainen kerran lojui hyllyssä niin ei silläkään tuntunut olevan paljoa vaikutusta.
rupesi suoraan sanottuna vituttamaan niin paljon että tönäsin auton tallin perukoille ja kiskoin tulpat ylös ja kaikki kekäleet aivan mustia joten huomenna menen tulppa kaupoille ja kiertelen ehtoosta ne sinne siinä se ehtoo mukavasti meneekin kun on vähän ahdasta.
jos ne tulpat ei auta niin täytyy varmaan investoida siihen sytty yksikköön
jos tätä menoa jatkuu niin ei päästä ens sunnuntainakaan radalle
nyt tulittaa ihan täysillä
vika oli loppujen lopuksi sittenkin siinä unipointin yksikössä, se jotenkin leikkasi sen kipinän pois siinä 4000 paikkeilla, ja muutenkin käynti parani kun laitettiin toinen yksikkö ja tyhjäkäyntikään ei enään vaella.
"uudeksi" yksiköksi löysin työmaan romukopasta jonkin vanhan vw/audi telefunkenin joka toimii todella hienosti tässä käytössä. dwell settingsiin laitettiin fixed duty 75%, ja kun kokeiltiin ihan piruuttaan muitakin arvoja niin toimi kunnolla melkein millä tahansa lataus ajoilla
enään ei kuumene puola eikä se yksikkököön lämpene, puolia koitettiin tänään kaikkia mitä silloinkin kun röpötti niin joka puolalla toimii hienosti

vika oli loppujen lopuksi sittenkin siinä unipointin yksikössä, se jotenkin leikkasi sen kipinän pois siinä 4000 paikkeilla, ja muutenkin käynti parani kun laitettiin toinen yksikkö ja tyhjäkäyntikään ei enään vaella.
"uudeksi" yksiköksi löysin työmaan romukopasta jonkin vanhan vw/audi telefunkenin joka toimii todella hienosti tässä käytössä. dwell settingsiin laitettiin fixed duty 75%, ja kun kokeiltiin ihan piruuttaan muitakin arvoja niin toimi kunnolla melkein millä tahansa lataus ajoilla
enään ei kuumene puola eikä se yksikkököön lämpene, puolia koitettiin tänään kaikkia mitä silloinkin kun röpötti niin joka puolalla toimii hienosti