MS laitto mazda mx-6 V6

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
maksalaatikkoa
Megasquirt aloittelija

MS laitto mazda mx-6 V6

Post by maksalaatikkoa »

Hienoa että tämmöinen foorumi on tullut. :)

Elikkä tarkoituksena on laittaa Megasquirt'n'spark extra 2.5 V6 Myllyyn jossa on turbotekniikka.
Mitä siihen tarvitaan?
Mistä saa tuommoisen ms:än helpoiten huonoa englantia taitavalle?
Mitä antureita joutuu laittamaan siihen?
Miten virranjakajan korvaus suorasytkä metodilla?

Tekniikka on hallussa mutta tuossa elektroniikka puolessa olen vielä täysi käsi.

Kiitoksia vastauksista
Vapari on hetkellinen sairaus
hedelma
Megasquirttaaja

Post by hedelma »

Kannattaa lukea manuaali vaikka vessalukemisena pari kertaa läpi, niin pääsee hyvin alkuun! :P
jarkkovehmas
Megasquirttaaja

Post by jarkkovehmas »

Lue finsquirt.net sivuilta megamanuaali läpi ja sytkäjutuista löytyy tältä ja englanninkielisiltä foorumeilta ja sivustoilta tietoa. Se on tosiaan englantia taitamattomalle aluksi hankalaa mutt kyllä se ajan kanssa siitä varmaan aukeaa
Toyotamiäs
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

minkä ikäisestä moottorista on kyse, eli onko siinä jo vakiona esim. ruisku :roll:

helpoiten saat megasquirtin ostamalla sen valmiiksi koottuna ja mahdollisesti tarvittavilla muutoksilla höystettynä (vesiruiskun, sytkän vaatimat muokkaukset ym.)

pakollisia antureita ei varmaan ole yhtäkään :P mutta imuilman lämpötilan, jäähdytysveden lämpötilan ja kaasuläpän asento anturin (TPS) kytkeminen helpottaa kummasti moottorin säätämistä :wink:

jos siinä on jakaja sytkä, niin parhaimman sytytyksen saat varmaan rakentamalla HALL-anturilla ja jollakin 6-1 pyörällä toimivan suorasytkän (hukkakipinä tai COP sytkä) :roll:

ja mistä päin pohjanmaata olet, kyllä täältä apua saa, kun vain kysyy (jos en minä osaa auttaa, niin tiedän ainakin, että kuka osaa :wink: )
maksalaatikkoa
Megasquirt aloittelija

Post by maksalaatikkoa »

moottorin ikä on vm.92 vakiona on ruisku.

Olen miettinyt tuon spark extran valmiiksi ostamista jos joltain semmoinen mahdollisesti löytyy.

Sytys on jakalla.Mitsun valmistama jakaja joka on näissä malleissa vikapommi. Olisikohan kolmas jakaja menossa. Tämän takia on alkoi mielenkiinto suorasytkän rakentamiseen.

Vaikutan ylivieska - haapajärvi aksentilla täälläpäin.
Apu olisi tosiaan tarpeen tässä projektissa jos sitä löytyisi.
Vapari on hetkellinen sairaus
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

jakaja tosiaan kannattaa heittää menemään.

kyllä joku sulle varmaan kasaa mittatilaustyönä juuri sellaisen megasquirtin, kuin tarvitset, sytkän lähdöt + muut hilut.

mulla on tuos omas mitsun V6 konees hukkakipinä systeemi, mitsun sytkäyksikkö (hinta n. 50 €) ja 3 kpl "tupla" puolaa, sytyksen signaali on otettu mitsun CAS anturilta, joka on eräänlainen "optinen jakaja" :roll:

itse lähtisin rakentamaan tuota syttyä hukkakipinällä, käyttäen hall-anturia, sekä mitsun sytkä yksikköä, hintaa noille osille tulis reilu 100€ + triggeri pyörä (jonka hinnasta mulla ei oo mitään käsitystä, kun en sellaista ole joutunut rakentamaan)
Post Reply