Map threshold 70kpa/s,
tps theshold 1.0v (decel lean:lle),
accel time 0.3s.
Lisäksi käytössä decay-tyyppinen ajoitus.
Se kyllä pitää myöntää että tuo oma koneeni sallii rikastusasetukset aika laajalla skaalalla muuttumatta oleellisesti huonommaksi. Lisäksi kuulemma käyttämässäni softaversiossa (026b) on rpm-based AE:ssa bugi
No niin, kokeilin tossa säätää noita rikastuksia tolla kierroslukuun perustuvalla systeemillä. Missähän mahtaa nyt sitte olla vika kun sain arvot sillee, että vastaa kaasuun tosi hyvin. Nyt alko sitte tekee sillee, että tyhjäkäynnillä käy hetken ja sitte sammuu. Ja ajossaki rykäsee aina välillä. Eli ilmeisesti lyö rikastusta päälle vaikka ei pitäiskää. Mistä johtuu?
Acceleration Wizardista on säätö sillee, että on 100% TPS pohjanen. Pitäskö ne kaikki arvot laittaa nollaan mitä siinä TPS kohdassa on? Entäs toi Mapdot? Siinä on tällä hetkellä 70kpa/s, mutta eihän sen pitäis vaikuttaa mitää mihinkää? TPSdot on 0.586 mutta sitä kokeilin muutella suuntaan jos toiseenki ja ei mitään vaikutusta. Aika outoo. Joku luku varmaa jossai mättää mutta ku ei vaa tiedä. Sen verran voin sanoa, että TPS:ssä ei mitään piikkejä tai muuta oo. Tyhjäkäynnillä on koko ajan 0 ja senki kalibroin uudestaan. Ja lokiakin otin noista nykäsyistä, ei mitään erikoista.
Kokeile tuohon isompaa lukua, esim. yksi voltti. Piikki voi olla niin nopea ettei sitä saa logiin, mutta mega kyllä huomaa sen ja antaa kiihdytysrikastuksen.
Kokeile tuohon isompaa lukua, esim. yksi voltti. Piikki voi olla niin nopea ettei sitä saa logiin, mutta mega kyllä huomaa sen ja antaa kiihdytysrikastuksen.
Ei kellään nyt olis mitään vinkkiä heittää? Edelleen sama ongelma. Jos käyttää tota kierroslukuunpohjautuvaa rikastusta, ni onko niillä siellä acceleration wizard sivulla TPS rikastuksen kohdalla olevilla arvoilla mitään väliä, vai pitäiskö ne laittaa nollaan? On aika sekava toi kiihdytyrikastusten säätö, ku niitä asioita on niin monessa eri paikassa.
Kunpaa muuten yleensä kannattaa tossa käyttää sitä MAPpia vai TPS:ää ton kierroslukupohjasen rikastuksen kanssa?
Itse huomasin että map triggerillä saa ajettavuuden paremmaksi. Vaihdoin map arvon puolelle, kun tps vipotti käynnissä liian paljon. Ajettavuus muuttui kyllä vähän paremmaksi. Voi niihin wizardin puolella oleviin asetuksiin laittaa 0.0 kaikkiin. Paitsi juuri niihin cold accel ja decel kohtiin.
Onkos tietoa olisiko tuohon(Monitor_v2.1a.abs.s19 -> ) uudenpaan versioon( Monitor_v2.33.abs.s19) tullut myös tuo kierrosten mukainen rikastus tuolla MSII puolella ?
Minä vaihdoin juuri takaisin tpsdotiin. Ajossa kumpikin toimivat yhtä hyvin rpm-perusteisen kiihdytysrikastuksen triggeröintiin, mutta tietyssä tilanteessa koneen saa rajuun kengurutilaan, jolloin pumppaava imusarjanpaine aiheutaa mapdotin kautta vielä kiihdytysrikastuksia, mikä vain pahensi tilannetta.
KariM wrote:Minä vaihdoin juuri takaisin tpsdotiin. Ajossa kumpikin toimivat yhtä hyvin rpm-perusteisen kiihdytysrikastuksen triggeröintiin, mutta tietyssä tilanteessa koneen saa rajuun kengurutilaan, jolloin pumppaava imusarjanpaine aiheutaa mapdotin kautta vielä kiihdytysrikastuksia, mikä vain pahensi tilannetta.
Samaa vaivaa.. n. 1600 rpm ja ihan pintakaasulla.. Pitää koittaa suurentaa hieman tuota mappiarvon vaatimaa muutosta jos se helpottas..
AE Driven Fuel Pct arvo pomppaa kovemmassa kiihdytyksessä hetkeksi tappiin ja sitten laskee tuonne normaalille 150 tasolle, josta se laskee edelleen Decay kautta nollille.
Ikään kuin kova piikki kiihdytysrikastuksen alussa.
Onko se normaalia?
Rauhallisemmassa kiihdytyksessä arvo menee 150 hujakoille, josta se laskee.
RPM based
Accel time 1.0
Threshold 50 MAP
Accel timer sec
Accel value at end of accel time 0.1
Ja tarkoittaako tuo Cold accel enrichment Accel time arvoa Warm Upissa vai jotain muuta?
Ja missä tuolla MegaLogViewerissä näkyy kiihdytysrikastukset?